C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 212
Lid geworden op: 29 jul 2010 11:14
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 394000
Kleur: blauw/grijs
Locatie: Amsterdam
Onlangs heb ik weer een niet goed werkende benzineinjector vervangen. De klacht was: emissie storing en op drie pitten lopen. Probleem eerder gehad en toen uiteindelijk ook een injector vervangen. Helaas had ik toen geen o ringen vervangen. Ik had de indruk dat er compressie ontsnapte na vervanging van de laatste injector. Toch maar de ringen vervangen.
Citroen weet raad. Voor € 12,65 per set ( altijd er twee vervangen), niet op voorraad, moest besteld worden en als de importeur het niet had dan uit Frankrijk. Voor € 50,00 dan alles weer voor elkaar. Voor 8 simpele o ringen veel geld. Even verder gekeken op internet en Vota in Amsterdam (even gebeld) had de twee maten in het magazijn. Meteen een paar goede die 200 graden aan kunnen. Viton. Opgehaald, de kosten voor 8 o ringen bedroegen € 2,50........
En de motor draait/spint weer als een zonnetje....... :ugeek:

Een tip wellicht?!

:cit4 :cit4
Met vriendelijke groet,
Carracha

1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 120
Lid geworden op: 24 okt 2015 16:25
Auto: Break Exclusive
Opties: alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 242000
Kleur: zilvergrijs
Locatie: Amsterdam
Ik lees net jouw bericht. Draait die motor nog steeds ok? Een injector moet bij mij ook vervangen worden en de dealer zei ook dat misschien de O ringen van de andere injectoren vanwege leeftijd auto vervangen dienen te worden.Is het vervangen van injectoren en O ringen goed te doen zonder brug en speciaal gereedschap? Ik moet nl nog twee weken wachten voordat ik terecht kan en misschien kan ik zelf aan de slag.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
De injectorgallerij zit met 2 boutjes bovenop het inlaatspruitstuk vast. Je legt een doek onder de aansluiting van de benzineleiding en klikt deze los, dan draai je de 2 boutjes los en wiebel je het feest er zo uit. Stekkers loskoppelen en je kunt injector voor injector uitwisselen. Hiertoe verwijder je de klemveren waarmee de injector in de galerij geklemd zit. Goed opletten dat je ze goed terugmonteert en dat ze in de uitsparing van de injector vallen.
Als je nieuwe O-ringen hebt, monteer je die, heb je ze niet, dan haal je de ouder er even af en rek je ze lichtjes op. Likje olie eraan en alles weer terug op de plek.

Uiteraard heb je hier geen brug voor nodig.
19334448-d460b951-aa12-47f6-a1a0-5cd68593e02d-detail.jpg
8100XA0A66XR2-0.jpg
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 120
Lid geworden op: 24 okt 2015 16:25
Auto: Break Exclusive
Opties: alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 242000
Kleur: zilvergrijs
Locatie: Amsterdam
Jij bent echt snel. Ik ga eens kijken waar dat inlaatspruitstuk is.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Motorkap open, recht voor je neus aan de rand van het sierdeksel wat bovenop de motor zit.
Maarrrrrr......ik wil niet oneerbiedig of beledigend zijn: "Zou je er wel aan beginnen als je überhaupt niet weet waar je het ding moet zoeken?"
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 120
Lid geworden op: 24 okt 2015 16:25
Auto: Break Exclusive
Opties: alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 242000
Kleur: zilvergrijs
Locatie: Amsterdam
kan me heel goed voorstellen dat je dat schrijft en denkt. Ik verwarde het woord inlaatspruitstuk met uitlaatspruitstuk. Ik vond het al raar, injectoren aan de onderkant. Maar toen schreef je, leg een doek onder de benzinetoevoer, toen dacht ik aan een doek op de grond enz enz. Als je nog nooit met dat ding te maken hebt gehad is het abacadabra. Ik noem het gezond naief nieuwsgierig. Heb echt geen twee linker handen en ook niet op m'n achterhoofd gevallen! Je hebt een duidelijk stappenplan geschreven. Ik weet alleen niet om welke injector het gaat, dat is wel stom.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 120
Lid geworden op: 24 okt 2015 16:25
Auto: Break Exclusive
Opties: alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 242000
Kleur: zilvergrijs
Locatie: Amsterdam
zeg Carracha, kan jij een C5 uitlezen? En zo ja, zou je dat bij mijn auto kunnen doen? Om erachter te komen welke injector eigenlijk problemen geeft. Ik zie nl net dat we in hetzelfde dorp wonen...
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 212
Lid geworden op: 29 jul 2010 11:14
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 394000
Kleur: blauw/grijs
Locatie: Amsterdam
Dag bxantia,

Ergens op het forum heb ik een beschrijving gegeven hoe de foute injector is te vinden. Je kunt ook even langs de garage met een Lexia gaan, maar dat kost wellicht weer wat...
En wat betref de ringetjes. Let goed op de ringetjes dat zij een nog wat dik zijn. Ik had er en paar die niet overal even dik meer waren, dat zou lekkage op kunnen leveren. Voor een paar euro heb je nieuwe. En als toch de boel los zit.... Ringetjes bij de Citroendealer zijn fors aan de prijs. 4 setjes € 50,-- bij Citr. Amsterdam.

Groet en succes.

carracha.
Met vriendelijke groet,
Carracha

1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 212
Lid geworden op: 29 jul 2010 11:14
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 394000
Kleur: blauw/grijs
Locatie: Amsterdam
dag bxantia,

Ik heb geen Lexia. Vandaar dat ik eerder de handmatige manier heb gedaan. Dan moet de motor wel in de 'noodloop' draaien.

Succes.
Met vriendelijke groet,
Carracha

1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Maar een paar benzine bestendige O ringen haal je zo bij de materialenhandel.

Let er wel op dat je expliciet hierom vraagt. Niet alle ringen kunnen ertegen en worden dan 2x zo groot :)
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 212
Lid geworden op: 29 jul 2010 11:14
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 394000
Kleur: blauw/grijs
Locatie: Amsterdam
Uit een eerder bericht hierboven

Even verder gekeken op internet en Vota in Amsterdam (even gebeld) had de twee maten in het magazijn. Meteen een paar goede die 200 graden aan kunnen. Viton. Opgehaald, de kosten voor 8 o ringen bedroegen € 2,50........

De man achter de balie bij Vota weet het wel.

Anders de oude injector even meenemen, Als dat kan....
Met vriendelijke groet,
Carracha

1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
Kun je maten even hier vermelden s.v.p.
C5 Break 2.0i exclusive 2002
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
De set voor de PH1 EW10J4 en de EW7J4, bestaande uit 2 O-ringen per verstuiver, heeft als nummer 1981 47.
Die voor de PH2 motoren EW10A en EW7A zijn anders.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 120
Lid geworden op: 24 okt 2015 16:25
Auto: Break Exclusive
Opties: alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 242000
Kleur: zilvergrijs
Locatie: Amsterdam
Ok, no sweat carracha. Die handmatige manier heb ik nu ook gelezen (en begrepen). Het was de dealer die het euvel constateerde. Omdat ik toen nog niet wist dat ik zelf een injector kon vervangen heb ik niet gevraagd welke injector slecht werkt..
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
Sorry, ik bedoelde afmetingen diam. binnen en dikte in mm.
C5 Break 2.0i exclusive 2002
Plaats reactie