Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 517
Lid geworden op: 03 aug 2015 08:44
Auto: C5 Break Exclusive 2.2 Hdi
Opties: alle, behalve alarm en open dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10482
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235.000
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: Zwolle
Mmm, dan doet die versterker niet bijster veel qua vermogen, ik stond er niet bij stil dat bij een ohmse belasting de stroom niet meegenomen hoeft te worden in de berekening... Is al weer enige tijd geleden dat ik me daarmee bezig gehouden heb. Dan hoef ik m'n audio system speakers er niet aan te gaan hangen, al kan testen geen kwaad, al moet ik daar wel een kleine investering voor doen ivm verloopstekkers.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Die stroom zit er uiteraard wel in, via de wet van Ohm.
Maar als je die in de formule voor het vermogen P stopt valt hij er uit en krijg je die E².
Overigens, een speaker is geen pure Ohmse belasting, maar een complexe Z waar ook de L en C een rol in spelen, en die maken de Z frequentieafhankelijk.
Die Z wordt dan gemakshalve uitgedrukt in Ohm.
De daarbij aangegeven waarde van 4Ohm is dan ook geen vast getal, maar een gemiddelde. In werkelijkheid kan hij dan, afhankelijk van de aangeboden frequentie, variëren van 2 Ohm tot meer dan 8 Ohm.
Dat zie je ook in de frequentiekarakteristiek terug van die speaker.
Groet,
JW
Maar als je die in de formule voor het vermogen P stopt valt hij er uit en krijg je die E².
Overigens, een speaker is geen pure Ohmse belasting, maar een complexe Z waar ook de L en C een rol in spelen, en die maken de Z frequentieafhankelijk.
Die Z wordt dan gemakshalve uitgedrukt in Ohm.
De daarbij aangegeven waarde van 4Ohm is dan ook geen vast getal, maar een gemiddelde. In werkelijkheid kan hij dan, afhankelijk van de aangeboden frequentie, variëren van 2 Ohm tot meer dan 8 Ohm.
Dat zie je ook in de frequentiekarakteristiek terug van die speaker.
Groet,
JW
Berichten: 517
Lid geworden op: 03 aug 2015 08:44
Auto: C5 Break Exclusive 2.2 Hdi
Opties: alle, behalve alarm en open dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10482
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235.000
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: Zwolle
Toch maar eens wat gaan experimenteren dan maar. Wellicht wordt het geluid beter, harder hoeft in eerste instantie niet

C5club extreme Fan


Berichten: 143
Lid geworden op: 14 feb 2019 23:46
Auto: c5 break athena
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10299
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 226000
Kleur: noir obsidien
Locatie: skw
ik kwm vandaag tot de conclusie dat ze een parrot ingebouwd hadden in mijn auto, een ck3100, is dat soms met een aansturing naar het centrale informatiedisplay geleverd??
zo ja, dan ga ik is uitspitten om m weer op gang te krijgen, zo niet verwacht ik dat ze t display afgeknipt hebben en dus de hele zooi waardeloos geworden.
zo ja, dan ga ik is uitspitten om m weer op gang te krijgen, zo niet verwacht ik dat ze t display afgeknipt hebben en dus de hele zooi waardeloos geworden.

C5club Bikkel


Berichten: 253
Lid geworden op: 06 mei 2015 19:20
Auto: C5 2.0i16V Comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 93.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Ik heb er ook één, zit inderdaad een apart display op. (Zie Google)
Ik kwam er tijdens het repareren van mijn autoradio achter dat het hele ding inclusief display achter de auto zat gepropt...
Geen idee waarom, display netjes naast de radio gemonteerd, doet het prima.
Ik kwam er tijdens het repareren van mijn autoradio achter dat het hele ding inclusief display achter de auto zat gepropt...
Geen idee waarom, display netjes naast de radio gemonteerd, doet het prima.

C5club Newbie


Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jun 2022 14:05
Auto: C5 2.0 16V Exclusive automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 92.000
Weet iemand inmiddels of die 4 kabeltjes ook in een C5 Phase II zitten?

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Er liggen in een ph2 loze kabeltjes van de ecu bak naar de bsi. Ze zitten in een bundeltje.
Of het er 4 zijn... zou kunnen
Of het er 4 zijn... zou kunnen

C5club Newbie


Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jun 2022 14:05
Auto: C5 2.0 16V Exclusive automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 92.000
Ah! Ja, gevonden! Dank! Het gaat inderdaad om 4 draden. In de kleuren paars, wit, groen en geel. Nu nog bij de ecu kijken maar dat kan niet missen. Best mooi eigenlijk dat ze daar bij Citroën over na hebben gedacht. 
Foto plaats ik nog.

Foto plaats ik nog.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ja, je kunt er ook twee reserveren voor het geval je bsm injectierelais ermee stopt 
Ik heb er momenteel daarvoor twee in gebruik...
In de ecu bak liggen ze onderop, met de uiteinden omgebogen. Je ziet ze vanzelf.
Tenzij iemand je voor is geweest.

Ik heb er momenteel daarvoor twee in gebruik...
In de ecu bak liggen ze onderop, met de uiteinden omgebogen. Je ziet ze vanzelf.
Tenzij iemand je voor is geweest.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Nou, in de bak drijven zowel de bsm als de ecu.
Bij 1 van mijn C5's was de situatie nog maagdelijk en heb ik m tussen bsm en ecu vandaan gevist, uit het gootje richting ecu. Bij de andere was er al wat aan geknutseld, lag in dezelfde regio.
Bij 1 van mijn C5's was de situatie nog maagdelijk en heb ik m tussen bsm en ecu vandaan gevist, uit het gootje richting ecu. Bij de andere was er al wat aan geknutseld, lag in dezelfde regio.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club Newbie


Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jun 2022 14:05
Auto: C5 2.0 16V Exclusive automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 92.000
Bij deze de foto van mijn zekeringbak (C5 2.0 16V, Exclusive automaat, Phase II, bouwjaar 2005). Dat (soort van) schilderstape zat er er al omheen. Aan de achterkant van de lus kon ik duidelijk voelen dat de draden nergens aan vast zitten)



C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ja, klopt, zo zat dat bij mij ook, die tape is standaard dus