Ruim 2 jaar later was ik een koppelingsetje aan het uitzoeken voor de Xantia 2.0-16V van een maatje en tot mijn verbazing zag ik dat sommige site beweerden dat de trekkoppelingset van een 2.0-16V ook geschikt is voor een 1.9TD. Drukgroep en druklager zijn hetzelfde, alleen de platen hebben een ander nr., diameters en dikte is wel gelijk, de oude koppeling opgezocht en ja hoor de plaat was van een 2.0-16V volgens de nummers. Maar wat is dan het verschil, waarom verschillende nummers, nog verder uitzoeken leverde op dat het hart waar de veren inzitten, net anders is, steekt 1,5mm verder uit aan vliegwielzijde, net genoeg om de koppeling soms niet goed vrij te laten komen, zonder vreemde geluiden.
Waarom had de vorige eigenaar er dan geen last van? De beste man heeft zijn rijbewijs ooit in het leger gehaald en geleerd te dubbelklutsen en dat is hij altijd blijven doen, ja dan heb je er geen last van













