Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Als het kapot gaat tijdens een rit: wegrijden op de startmotor en bij ongeveer het juiste toerental voorzichtig schakelen.
Relaxed is het niet, maar je kunt thuiskomen op deze manier.
Relaxed is het niet, maar je kunt thuiskomen op deze manier.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ik wil toch even waarschuwen.
Het lijkt er op dat er nu op afstand is bepaald dat het druklager het probleem is. Ik ben daar echt niet zo zeker van.
Het risico is nu dat na het vervangen van de koppeling het probleem hetzelfde blijft
Als het geluid met ingetrapte koppeling weg is kan dit ook heel goed in de bak zitten. Die staat immers stil dan. Een kenner zal een geluid uit de bak meestal wel kunnen beoordelen.
Ik zou zeggen zoek iemand met wat ervaring en laat het beoordelen voordat je iets doet. En andere optie is het verwijderen van de hulp koppelingcilinder. Na verwijderen van de koppeling cilinder op de bak kun je de hevel helemaal terug duwen en het druklager vrij laten komen. Daarmee kun je die beoordelen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het lijkt er op dat er nu op afstand is bepaald dat het druklager het probleem is. Ik ben daar echt niet zo zeker van.
Het risico is nu dat na het vervangen van de koppeling het probleem hetzelfde blijft
Als het geluid met ingetrapte koppeling weg is kan dit ook heel goed in de bak zitten. Die staat immers stil dan. Een kenner zal een geluid uit de bak meestal wel kunnen beoordelen.
Ik zou zeggen zoek iemand met wat ervaring en laat het beoordelen voordat je iets doet. En andere optie is het verwijderen van de hulp koppelingcilinder. Na verwijderen van de koppeling cilinder op de bak kun je de hevel helemaal terug duwen en het druklager vrij laten komen. Daarmee kun je die beoordelen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Dat laatste is een goeie truc!
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Berichten: 407
Lid geworden op: 21 apr 2018 08:06
Auto: C5II 2.0i16v break Ligne Business
Opties: Zwart Leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10782CJ
Productienummer: 10162
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 268000
Kleur: KPKD
Locatie: Berlaar (België)
BJG,
Jij denkt hetzelfde als ik denk.
Ik sleutel nu een 30j aan auto's en dit lijkt mij toch echt uit de bak zelf te komen.
Daarom had ik het idee om de bak er af te halen en de koppeling te vernieuwen, en om niet dezelfde bak terug te plaatsen want de kans is groot dat dit dan verloren werk zou zijn.
Vanavond heb ik nog een ritje gaan doen vergezeld van iemand met kennis van de C5 en automechanica in het bijzonder.
Zijn oordeel is 100% de versnellingsbak en zeker niet het druklager.
Meer bepaald het diff maar het is niet zo dat het zorgwekkend is, maar wel in het oog te houden als het erger word.
De LIQUI MOLY heeft ook duidelijk voor een verbetering gezorgd.
Ik ga nu wel uitkijken naar een reserve versnellingsbak, probleem alleen met een 2de hands bak is dat je niet weet of die ook werkelijk beter is.
Jij denkt hetzelfde als ik denk.
Ik sleutel nu een 30j aan auto's en dit lijkt mij toch echt uit de bak zelf te komen.
Daarom had ik het idee om de bak er af te halen en de koppeling te vernieuwen, en om niet dezelfde bak terug te plaatsen want de kans is groot dat dit dan verloren werk zou zijn.
Vanavond heb ik nog een ritje gaan doen vergezeld van iemand met kennis van de C5 en automechanica in het bijzonder.
Zijn oordeel is 100% de versnellingsbak en zeker niet het druklager.
Meer bepaald het diff maar het is niet zo dat het zorgwekkend is, maar wel in het oog te houden als het erger word.
De LIQUI MOLY heeft ook duidelijk voor een verbetering gezorgd.
Ik ga nu wel uitkijken naar een reserve versnellingsbak, probleem alleen met een 2de hands bak is dat je niet weet of die ook werkelijk beter is.
Auto's in bezit:
C5 PH2 2.0i 16V Break Athena
C5 PH2 2.0i 16V Break Exclusive
C5 ph3 2.0i 16V Tourer Exclusive
CX 2400 IE Prestige
CX 25 GTi Turbo serie1
CX 25 GTi Turbo 2
CX 22 RS break
C5 PH2 2.0i 16V Break Athena
C5 PH2 2.0i 16V Break Exclusive
C5 ph3 2.0i 16V Tourer Exclusive
CX 2400 IE Prestige
CX 25 GTi Turbo serie1
CX 25 GTi Turbo 2
CX 22 RS break
Berichten: 4960
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Had dat eerder gezegd, dat je een ervaren sleutelaar bentrxke schreef:Ik sleutel nu een 30j aan auto's en dit lijkt mij toch echt uit de bak zelf te komen.
Dan twijvel ik niet aan je gevoel/oordeel of het in de bak zit of druklager, een ervaren sleutelaar hoort dat snel genoeg
Berichten: 407
Lid geworden op: 21 apr 2018 08:06
Auto: C5II 2.0i16v break Ligne Business
Opties: Zwart Leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10782CJ
Productienummer: 10162
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 268000
Kleur: KPKD
Locatie: Berlaar (België)
Tja dat ligt niet in mij aard om dat gelijk bij zo'n vraag te gaan neerschrijven, nu heb ik dat uiteindelijk toch gedaan maar dat komt omdat ik het gewoon niet kon begrijpen na wat ik hoorde/ervaarde dat het het druklager zou zijn.C5HDI110 schreef:...
Had dat eerder gezegd, dat je een ervaren sleutelaar ben
...
Nu zullen de meeste forummers die hier actief zijn (waaronder jij zeker) mij ook wel kennen van mijn post's op het citfo en xantiaforum (het oude dan vooral) en dan denk ik niet dat ik mijn sleutel ervaring moet vermelden in een posting.
Ik wil altijd meer weten en bij leren, daarom stel ik hier ook vragen en vaak wel vervelende/ingewikkelde
Bovendien heb ik al veel geleerd hier op dit forum maar ook op de andere en vind ik zo'n forums geweldig om kennis op te doen (veel beter dan FB).
Dat gezegd zijnde ga ik door met weer een vraag
Ik kan een versnellingsbak kopen met 189000km zou dit interessant zijn of koop ik beter een bak met minder km of gelijk een revisie bak?
Meer bepaald hoe groot is de kans dat een vervangende bak het zelfde probleem heeft?
Nu moet ik er wel bij vermelden dat mijn budget niet onbeperkt is (en een revisie bak mij te duur is).
Auto's in bezit:
C5 PH2 2.0i 16V Break Athena
C5 PH2 2.0i 16V Break Exclusive
C5 ph3 2.0i 16V Tourer Exclusive
CX 2400 IE Prestige
CX 25 GTi Turbo serie1
CX 25 GTi Turbo 2
CX 22 RS break
C5 PH2 2.0i 16V Break Athena
C5 PH2 2.0i 16V Break Exclusive
C5 ph3 2.0i 16V Tourer Exclusive
CX 2400 IE Prestige
CX 25 GTi Turbo serie1
CX 25 GTi Turbo 2
CX 22 RS break
Berichten: 4960
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Om eerlijk te zijn, ging er later een lampje branden, toen ik nog eens naar je forumnaam keek, een oude bekende 
Wat je bak betreft, het is heel uitzonderlijk dat een PSA handbak kuren vertoont, dat verkleint de kans dat je een slechte gebruikte bak koopt.
Van 189000km schrik ik niet, zoiets vertrouw ik meer dan een gereviseerde, als je die kan vinden, er is niet echt een grote vraag naar PSA handbakken, tenminste niet van het BE type. Persoonlijk zou ik zeggen, informeer bij De Vos, hij heeft goed spul liggen, en meestal met garantie, zijn concurent een stukje verderop zou ik met een grote boog omheen rijden.
Laat De Vos eventueel met het chassisnr. uitzoeken of het exact de juiste bak is, anders heb je kans dat de bak mechanisch wel goed is, maar andere zaken niet (goed) meer werken, de cruise-control is zo eentje.
Wat je bak betreft, het is heel uitzonderlijk dat een PSA handbak kuren vertoont, dat verkleint de kans dat je een slechte gebruikte bak koopt.
Van 189000km schrik ik niet, zoiets vertrouw ik meer dan een gereviseerde, als je die kan vinden, er is niet echt een grote vraag naar PSA handbakken, tenminste niet van het BE type. Persoonlijk zou ik zeggen, informeer bij De Vos, hij heeft goed spul liggen, en meestal met garantie, zijn concurent een stukje verderop zou ik met een grote boog omheen rijden.
Laat De Vos eventueel met het chassisnr. uitzoeken of het exact de juiste bak is, anders heb je kans dat de bak mechanisch wel goed is, maar andere zaken niet (goed) meer werken, de cruise-control is zo eentje.
Berichten: 3076
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Ik “ken” trxke nog van de twee Xantia forums en weet dus dat het een ervaren hobby monteur is 
Maar de C5 is net weer een ander vehikel.
Over die schakelbak: ik weet dat er in Nederland bedrijven zijn die alleen maar versnellingsbakken verkopen. Die zijn dan geheel nagekeken en waar nodig gereviseerd. Misschien heb je die in België ook?
Wellicht heeft Willy4 hier nog wat meer over te zeggen….
Maar de C5 is net weer een ander vehikel.
Over die schakelbak: ik weet dat er in Nederland bedrijven zijn die alleen maar versnellingsbakken verkopen. Die zijn dan geheel nagekeken en waar nodig gereviseerd. Misschien heb je die in België ook?
Wellicht heeft Willy4 hier nog wat meer over te zeggen….
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 3076
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Oei we zaten net na elkaar C5HDI110. Maar we zeggen ongeveer hetzelfde
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 3076
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
(Euh… met uitzondering dan van de PSA bak van de CX diesel zonder turbo. Dat was echt een zwakke bak hoor!)
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 407
Lid geworden op: 21 apr 2018 08:06
Auto: C5II 2.0i16v break Ligne Business
Opties: Zwart Leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10782CJ
Productienummer: 10162
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 268000
Kleur: KPKD
Locatie: Berlaar (België)
Dank voor de antwoorden!
De Vos is dat uit Boven-Leeuwen? die hebben in hun voorraad geen versnellingsbak met code 20DM66 staan
Deze heeft mijn interesse gewekt omdat verzending naar Belgie geen probleem is en de prijs en km stand er het best uitkomt.
https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... /16276864/" onclick="window.open(this.href);return false;

De Vos is dat uit Boven-Leeuwen? die hebben in hun voorraad geen versnellingsbak met code 20DM66 staan
Deze heeft mijn interesse gewekt omdat verzending naar Belgie geen probleem is en de prijs en km stand er het best uitkomt.
https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... /16276864/" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarschijnlijk bedoel je de bak van voor '83, want toen zijn ze gewijzigd en die hebben wel wat vaker last van kapotte synchromesh de latere bakken zijn idd beter. Hoewel het hoofdlager van de prise as bij de meeste bakken wel "zingt" maar dat kan je gewoon vervangen als je de keerring vervangt. Enige probleem is dat voor de keerring te vervangen heel de bak en de tandwiel assen uitelkaar moeten, leuk werkje hoorH_H schreef:(Euh… met uitzondering dan van de PSA bak van de CX diesel zonder turbo. Dat was echt een zwakke bak hoor!)
Auto's in bezit:
C5 PH2 2.0i 16V Break Athena
C5 PH2 2.0i 16V Break Exclusive
C5 ph3 2.0i 16V Tourer Exclusive
CX 2400 IE Prestige
CX 25 GTi Turbo serie1
CX 25 GTi Turbo 2
CX 22 RS break
C5 PH2 2.0i 16V Break Athena
C5 PH2 2.0i 16V Break Exclusive
C5 ph3 2.0i 16V Tourer Exclusive
CX 2400 IE Prestige
CX 25 GTi Turbo serie1
CX 25 GTi Turbo 2
CX 22 RS break
Berichten: 120
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:11
Auto: Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 345000
Kleur: Grijs
Dat is een mooie vraag als je nu nog niet weet wat je huidige bak heeft (als het in de bak zit).trxke schreef:Ik kan een versnellingsbak kopen met 189000km zou dit interessant zijn of koop ik beter een bak met minder km of gelijk een revisie bak?C5HDI110 schreef:...
Had dat eerder gezegd, dat je een ervaren sleutelaar ben
...
Meer bepaald hoe groot is de kans dat een vervangende bak het zelfde probleem heeft?
Zelfs al weet je nu exact wat het probleem is neem je met een 2e hands bak altijd een gok.
Toen ik mijn automaat ombouwde naar handbak heb ik de handbak ook helemaal uit elkaar gehaald om alles na te kijken omdat ik achteraf geen zin had om het hele verhaal nog een keer te doen. Ik zou (als je hem er af hebt en toch gaat vervangen) hem sowieso uit elkaar halen om te kijken of je iets kan vinden alvorens een vervanger te monteren. Met de info die je dan vindt kan je altijd nog beslissen het versleten onderdeel preventief te vervangen van je donor bak (of dezelfde bak).
Ik moet eerlijk zeggen nu zoveel posts verder dat het idd niet meer lijkt op een druklager (maar ook nog steeds niet uitgesloten is), met een kanttekening dat 'geluidjes' beoordelen op een forum altijd lastig is
Spam" onclick="window.open(this.href);return false;
Berichten: 407
Lid geworden op: 21 apr 2018 08:06
Auto: C5II 2.0i16v break Ligne Business
Opties: Zwart Leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10782CJ
Productienummer: 10162
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 268000
Kleur: KPKD
Locatie: Berlaar (België)
Zelf ben ik vrij zeker dat het in de bak zit, maar eerlijk gezegd het druklager kan ik nu ook niet helemaal uitsluiten.
Ik verwacht dat het druklager wel zijn beste tijd heeft gehad maar niet dat dit de echte oorzaak is, de komplete koppelingset ligt al klaar en die gaat er zeker in.
Het zou inderdaad het beste zijn om de bak open te maken en te kijken wat het probleem is, en moest dit 1 van mij hobby auto's zijn zou ik dat ook gewoon doen.
Maar dit is mijn dagelijks auto, die kan ik wel enkele dagen missen maar geen weken, en ik heb enkel een zondag om de klus te klaren...
Om die reden wil ik ook een vervangende bak hebben klaar liggen.
Nu heb ik het idee dat er bij de C5 meer ruimte is en minder hydrauliekleidingen zitten rond de bak, tov de Xantia TCT waar door ik verwacht dat het iets makkelijker/sneller werkt.
Ik verwacht dat het druklager wel zijn beste tijd heeft gehad maar niet dat dit de echte oorzaak is, de komplete koppelingset ligt al klaar en die gaat er zeker in.
Het zou inderdaad het beste zijn om de bak open te maken en te kijken wat het probleem is, en moest dit 1 van mij hobby auto's zijn zou ik dat ook gewoon doen.
Maar dit is mijn dagelijks auto, die kan ik wel enkele dagen missen maar geen weken, en ik heb enkel een zondag om de klus te klaren...
Om die reden wil ik ook een vervangende bak hebben klaar liggen.
Nu heb ik het idee dat er bij de C5 meer ruimte is en minder hydrauliekleidingen zitten rond de bak, tov de Xantia TCT waar door ik verwacht dat het iets makkelijker/sneller werkt.
Auto's in bezit:
C5 PH2 2.0i 16V Break Athena
C5 PH2 2.0i 16V Break Exclusive
C5 ph3 2.0i 16V Tourer Exclusive
CX 2400 IE Prestige
CX 25 GTi Turbo serie1
CX 25 GTi Turbo 2
CX 22 RS break
C5 PH2 2.0i 16V Break Athena
C5 PH2 2.0i 16V Break Exclusive
C5 ph3 2.0i 16V Tourer Exclusive
CX 2400 IE Prestige
CX 25 GTi Turbo serie1
CX 25 GTi Turbo 2
CX 22 RS break
Berichten: 4960
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Bij de 2.0-16V benzine is het prima te doen als je een ervaren sleutelaar ben, en inderdaad makkelijker dan bij een Xantia.
Ik snap de overweging wel om de bak ook te wisselen, heb ik jaren geleden bij mijn Xantia TD ook gedaan, twijvel of het in de bak of koppeling zit, dan maar beiden vervangen. Heel veel later bleek het in de koppelingplaat te zitten, dat was de verkeerde
Ik snap de overweging wel om de bak ook te wisselen, heb ik jaren geleden bij mijn Xantia TD ook gedaan, twijvel of het in de bak of koppeling zit, dan maar beiden vervangen. Heel veel later bleek het in de koppelingplaat te zitten, dat was de verkeerde
Berichten: 407
Lid geworden op: 21 apr 2018 08:06
Auto: C5II 2.0i16v break Ligne Business
Opties: Zwart Leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10782CJ
Productienummer: 10162
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 268000
Kleur: KPKD
Locatie: Berlaar (België)
C5HDI110,
Nu ben ik wel benieuwd wat dan bij jou Xantia de reden was (geluid/rammelen enz...)
En was het dan opgelost met de andere bak en koppeling?
Verder beschik ik over een 2-palen brug een hydraulische versnellingsbakkrik en een motorsteun die op de goot van de zijschermen rust.
Ik zit er niet op te wachten maar het is niet de grootste klus die ik al gedaan heb.
Uiteindelijk heb ik vanmorgen de bak met 189000km maar gekocht...
De koppelingset die ik klaar heb liggen is van LUK dat kan niet verkeerd zijn denk ik.
Nu ben ik wel benieuwd wat dan bij jou Xantia de reden was (geluid/rammelen enz...)
En was het dan opgelost met de andere bak en koppeling?
Verder beschik ik over een 2-palen brug een hydraulische versnellingsbakkrik en een motorsteun die op de goot van de zijschermen rust.
Ik zit er niet op te wachten maar het is niet de grootste klus die ik al gedaan heb.
Uiteindelijk heb ik vanmorgen de bak met 189000km maar gekocht...
De koppelingset die ik klaar heb liggen is van LUK dat kan niet verkeerd zijn denk ik.
Auto's in bezit:
C5 PH2 2.0i 16V Break Athena
C5 PH2 2.0i 16V Break Exclusive
C5 ph3 2.0i 16V Tourer Exclusive
CX 2400 IE Prestige
CX 25 GTi Turbo serie1
CX 25 GTi Turbo 2
CX 22 RS break
C5 PH2 2.0i 16V Break Athena
C5 PH2 2.0i 16V Break Exclusive
C5 ph3 2.0i 16V Tourer Exclusive
CX 2400 IE Prestige
CX 25 GTi Turbo serie1
CX 25 GTi Turbo 2
CX 22 RS break





