Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
 Citroen C5 Break 2.0 HDIF 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 25 feb 2016 00:03
Berichten: 291
Auto: break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10078
Productienummer: 7678884
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 327000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Citroen C5 Break 2.0 HDIF
hoi luitjes
ik ben op het moment langzaam rond aan het kijken voor iets anders de huidige geeft toch nog de storing automaat ondanks twee keer olie wissel (zie mijn vorig topic) maar een op lpg is moeilijk aan te komen ik rijd 25.000 per jaar nu ben ik aan diesel aan het denken aan dit type Citroen C5 Break 2.0 HDIF bwjr 2007 het schijnt dat die een degelijke automaat hebben nu is mijn vraag hebben deze een riem of ketting en waar moet ik bij dit type goed op letten(bekende kwaaltjes en ervaringen) en loont zich dat met 25.000 per jaar het schijnt dat ze niet de zuinigste zijn dus alle informatie is welkom
bvd gr mart


29 dec 2021 15:31
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 15:06
Berichten: 3310
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 132kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen C5 Break 2.0 HDIF
Geen ervaring met de aisin 6 traps automaat. De mensen die ik ken die er wel mee reden waren lovend. Veel beter dan de antieke 4 traps . Maar dus wel uit tweede hand en niet zelf kunnen(willen) rijden.
Wel ervaring met de 100kW diesel. Gewoon erg goed.


29 dec 2021 18:23
Profiel
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20295
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 10.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen C5 Break 2.0 HDIF
Ik heb geen ervaring met de AM6 icm de 100kW HDi, maar wel icm de V6.
Die combinatie zat in mijn C5 PH2, waarmee ik 10 jaar gereden heb.
Dat waren heel plezierige kilometers, een fijne combinatie.

Mocht het exemplaar dat jij wilt kopen nog niet geflusht zijn, doe dat dan na de aanloop.

En deze motor heeft een D-riem, met daarbij een ketting die de tweede nokkenas aandrijft.

Groet,
JW

PS: Wat leestekens, en hoofdletters aan het begin van een nieuwe zin, maken je posting héél veel leesbaarder :idea:

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


29 dec 2021 19:07
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 25 feb 2016 00:03
Berichten: 291
Auto: break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10078
Productienummer: 7678884
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 327000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen C5 Break 2.0 HDIF
oke JW
Zal daar meer op gaan letten
Nu zie ik dat de riem om de 240.000 vernieuwd moet worden,klopt dat?
En welk onderhoud kan ik nog meer verwachten
gr mart


29 dec 2021 20:10
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 13563
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen C5 Break 2.0 HDIF
Ik heb er al verschillende weten breken voor die tijd


29 dec 2021 20:26
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 feb 2015 18:20
Berichten: 435
Woonplaats: Haren (GN)
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen C5 Break 2.0 HDIF
Waarom niet een 2.0 benzine met niet teveel km en dan zelf lpg er in laten zetten.
Met 25k per jaar moet dat volgens mij wel uit kunnen.


02 jan 2022 12:01
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 25 feb 2016 00:03
Berichten: 291
Auto: break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10078
Productienummer: 7678884
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 327000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen C5 Break 2.0 HDIF
Zat ook al ergens in mijn achterhoofd,vind het alleen jammer dat dan weer aan een al4 bak gebonden bent.
gr mart


02 jan 2022 13:54
Profiel
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20295
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 10.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen C5 Break 2.0 HDIF
Eens met dat laatste, de AM6 is zeker te prefereren boven de AL4.
En of het loont om alsnog een LPG installatie te zetten in een meer dan 10 jaar oude 2 liter, dat waag ik te betwijfelen.

Persoonlijk zou ik dan ook de voorkeur geven aan een 2.0 HDiF met AM6, die is voor niet al te veel geld wel te vinden.
Enige probleem zou dan kunnen zijn dat je (soms) op sommige plekken geen toegang meer hebt tot steden.....

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


02 jan 2022 14:04
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 25 feb 2016 00:03
Berichten: 291
Auto: break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10078
Productienummer: 7678884
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 327000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen C5 Break 2.0 HDIF
Klopt JW
Zie dat ook niet zo zitten,maar ik heb nog dikke twee maanden tot de apk.
Dus kan de kat uit de boom kijken,maar alvast bedankt voor het meedenken
gr mart


02 jan 2022 23:12
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 15:44
Berichten: 2354
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 216.000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen C5 Break 2.0 HDIF
Mijn eerst C5 2.0 HDI had een AL4. Die had bij aanschaf storingen maar na een flush en nieuwe klepjes bij GJO heeft hij het netjes tot ruim 3 ton gedaan. Daarna toch weer wat gedoe met schakelen, vooral bij warm weer en bergritten.
Daarna een V6 met de wat stevigere 4 bak automaat maar die combinatie heb ik egenlijk noot echt prettig gevonden ondanks dat de bak op zich nooit problemen heeft gehad. (Ook wel
een flush gedaan na aanschaf trouwens)
Nu rij ik met een c5 ph III met 6 traps automaat en dat is echt een weelde tov de 4 bak!!
Ook deze na aanschaf preventief latten flushen bij GJO en sindsdien nog nooit een probleem gehad. Onlangs nog veel bergpassen gereden in Spanje maar dat doet hij echt perfect.
Hij schakelt ook netjes terug bij afdalen om te remmen op de motor.
Ik zou echt opteren voor een 6 traps. Heerlijke automaat en relatief zuinig ook.

Edit: ik heb ook een Xantia met AL4 en die doet het dan weer wel heel goed. Die ververs ik periodiek zelf met olie, met behulp van de Lexia. Blijkbaar is de AL 4 voor een Xantia meer geschikt dan voor de zwaarder C5…

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


03 jan 2022 00:09
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 25 feb 2016 00:03
Berichten: 291
Auto: break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10078
Productienummer: 7678884
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 327000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen C5 Break 2.0 HDIF
Hoi luitjes
Even een update, ik had maandag een HDIF 2.0 automaat gekocht,maar heb die helaas woensdag weer terug kunnen brengen,er zat olie bij de koelvloeistof.
Moet zeggen ze hebben de auto gelijk terug genomen,op het eerste zicht zag die er heel netjes uit en reed ook heel goed.
Heb nu gelukkig een auto van mijn dochter kunnen lenen,maar al met al alleen ellende.
Dus tot zover slechte ervaring,ik hoop dat ik er toch nog ergens een goede uit kan halen
Maar word moeilijk zijn zeer schaars,maar vertrouwen is helemaal weg met de garages
Hou jullie op de hoogte met verdere ontwikkelingen
gr mart


14 jan 2022 16:42
Profiel
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20295
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 10.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen C5 Break 2.0 HDIF
Da's een tegenvaller :(

Een HDiF met dit soort probleem, die zijn we hier nog niet tegengekomen.
Hoe kwam je er achter?

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


14 jan 2022 18:37
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 25 feb 2016 00:03
Berichten: 291
Auto: break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10078
Productienummer: 7678884
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 327000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen C5 Break 2.0 HDIF
Ik wou even het koelvloeistof niveau checken en draai de dop eraf en had heel veel tegendruk met halfwarme motor en de smurrie kwam mij gelijk al tegen,en je kon ruiken en voelen dat het olie was
Ook de olie zelf in het carter zag er niet uit,misschien kon het ook een oliekoeler of dergelijke zijn geweest.
Maar ik had in ieder geval geen zin om met deze verder te gaan.
Er staan wel genoeg oudere types te koop maar dan zit ik weer met een al4 bak
gr mart


15 jan 2022 00:40
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.