Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

C5club Bikkel


Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
hoi luitjes
ik ben op het moment langzaam rond aan het kijken voor iets anders de huidige geeft toch nog de storing automaat ondanks twee keer olie wissel (zie mijn vorig topic) maar een op lpg is moeilijk aan te komen ik rijd 25.000 per jaar nu ben ik aan diesel aan het denken aan dit type Citroen C5 Break 2.0 HDIF bwjr 2007 het schijnt dat die een degelijke automaat hebben nu is mijn vraag hebben deze een riem of ketting en waar moet ik bij dit type goed op letten(bekende kwaaltjes en ervaringen) en loont zich dat met 25.000 per jaar het schijnt dat ze niet de zuinigste zijn dus alle informatie is welkom
bvd gr mart
ik ben op het moment langzaam rond aan het kijken voor iets anders de huidige geeft toch nog de storing automaat ondanks twee keer olie wissel (zie mijn vorig topic) maar een op lpg is moeilijk aan te komen ik rijd 25.000 per jaar nu ben ik aan diesel aan het denken aan dit type Citroen C5 Break 2.0 HDIF bwjr 2007 het schijnt dat die een degelijke automaat hebben nu is mijn vraag hebben deze een riem of ketting en waar moet ik bij dit type goed op letten(bekende kwaaltjes en ervaringen) en loont zich dat met 25.000 per jaar het schijnt dat ze niet de zuinigste zijn dus alle informatie is welkom
bvd gr mart
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Geen ervaring met de aisin 6 traps automaat. De mensen die ik ken die er wel mee reden waren lovend. Veel beter dan de antieke 4 traps . Maar dus wel uit tweede hand en niet zelf kunnen(willen) rijden.
Wel ervaring met de 100kW diesel. Gewoon erg goed.
Wel ervaring met de 100kW diesel. Gewoon erg goed.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Ik heb geen ervaring met de AM6 icm de 100kW HDi, maar wel icm de V6.
Die combinatie zat in mijn C5 PH2, waarmee ik 10 jaar gereden heb.
Dat waren heel plezierige kilometers, een fijne combinatie.
Mocht het exemplaar dat jij wilt kopen nog niet geflusht zijn, doe dat dan na de aanloop.
En deze motor heeft een D-riem, met daarbij een ketting die de tweede nokkenas aandrijft.
Groet,
JW
PS: Wat leestekens, en hoofdletters aan het begin van een nieuwe zin, maken je posting héél veel leesbaarder
Die combinatie zat in mijn C5 PH2, waarmee ik 10 jaar gereden heb.
Dat waren heel plezierige kilometers, een fijne combinatie.
Mocht het exemplaar dat jij wilt kopen nog niet geflusht zijn, doe dat dan na de aanloop.
En deze motor heeft een D-riem, met daarbij een ketting die de tweede nokkenas aandrijft.
Groet,
JW
PS: Wat leestekens, en hoofdletters aan het begin van een nieuwe zin, maken je posting héél veel leesbaarder


C5club Bikkel


Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
oke JW
Zal daar meer op gaan letten
Nu zie ik dat de riem om de 240.000 vernieuwd moet worden,klopt dat?
En welk onderhoud kan ik nog meer verwachten
gr mart
Zal daar meer op gaan letten
Nu zie ik dat de riem om de 240.000 vernieuwd moet worden,klopt dat?
En welk onderhoud kan ik nog meer verwachten
gr mart
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Ik heb er al verschillende weten breken voor die tijd
Berichten: 435
Lid geworden op: 16 feb 2015 18:20
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Haren (GN)
Waarom niet een 2.0 benzine met niet teveel km en dan zelf lpg er in laten zetten.
Met 25k per jaar moet dat volgens mij wel uit kunnen.
Met 25k per jaar moet dat volgens mij wel uit kunnen.

C5club Bikkel


Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
Zat ook al ergens in mijn achterhoofd,vind het alleen jammer dat dan weer aan een al4 bak gebonden bent.
gr mart
gr mart
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Eens met dat laatste, de AM6 is zeker te prefereren boven de AL4.
En of het loont om alsnog een LPG installatie te zetten in een meer dan 10 jaar oude 2 liter, dat waag ik te betwijfelen.
Persoonlijk zou ik dan ook de voorkeur geven aan een 2.0 HDiF met AM6, die is voor niet al te veel geld wel te vinden.
Enige probleem zou dan kunnen zijn dat je (soms) op sommige plekken geen toegang meer hebt tot steden.....
Groet,
JW
En of het loont om alsnog een LPG installatie te zetten in een meer dan 10 jaar oude 2 liter, dat waag ik te betwijfelen.
Persoonlijk zou ik dan ook de voorkeur geven aan een 2.0 HDiF met AM6, die is voor niet al te veel geld wel te vinden.
Enige probleem zou dan kunnen zijn dat je (soms) op sommige plekken geen toegang meer hebt tot steden.....
Groet,
JW

C5club Bikkel


Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
Klopt JW
Zie dat ook niet zo zitten,maar ik heb nog dikke twee maanden tot de apk.
Dus kan de kat uit de boom kijken,maar alvast bedankt voor het meedenken
gr mart
Zie dat ook niet zo zitten,maar ik heb nog dikke twee maanden tot de apk.
Dus kan de kat uit de boom kijken,maar alvast bedankt voor het meedenken
gr mart
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Mijn eerst C5 2.0 HDI had een AL4. Die had bij aanschaf storingen maar na een flush en nieuwe klepjes bij GJO heeft hij het netjes tot ruim 3 ton gedaan. Daarna toch weer wat gedoe met schakelen, vooral bij warm weer en bergritten.
Daarna een V6 met de wat stevigere 4 bak automaat maar die combinatie heb ik egenlijk noot echt prettig gevonden ondanks dat de bak op zich nooit problemen heeft gehad. (Ook wel
een flush gedaan na aanschaf trouwens)
Nu rij ik met een C5 ph III met 6 traps automaat en dat is echt een weelde tov de 4 bak!!
Ook deze na aanschaf preventief latten flushen bij GJO en sindsdien nog nooit een probleem gehad. Onlangs nog veel bergpassen gereden in Spanje maar dat doet hij echt perfect.
Hij schakelt ook netjes terug bij afdalen om te remmen op de motor.
Ik zou echt opteren voor een 6 traps. Heerlijke automaat en relatief zuinig ook.
Edit: ik heb ook een Xantia met AL4 en die doet het dan weer wel heel goed. Die ververs ik periodiek zelf met olie, met behulp van de Lexia. Blijkbaar is de AL 4 voor een Xantia meer geschikt dan voor de zwaarder C5…
Daarna een V6 met de wat stevigere 4 bak automaat maar die combinatie heb ik egenlijk noot echt prettig gevonden ondanks dat de bak op zich nooit problemen heeft gehad. (Ook wel
een flush gedaan na aanschaf trouwens)
Nu rij ik met een C5 ph III met 6 traps automaat en dat is echt een weelde tov de 4 bak!!
Ook deze na aanschaf preventief latten flushen bij GJO en sindsdien nog nooit een probleem gehad. Onlangs nog veel bergpassen gereden in Spanje maar dat doet hij echt perfect.
Hij schakelt ook netjes terug bij afdalen om te remmen op de motor.
Ik zou echt opteren voor een 6 traps. Heerlijke automaat en relatief zuinig ook.
Edit: ik heb ook een Xantia met AL4 en die doet het dan weer wel heel goed. Die ververs ik periodiek zelf met olie, met behulp van de Lexia. Blijkbaar is de AL 4 voor een Xantia meer geschikt dan voor de zwaarder C5…
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline

C5club Bikkel


Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
Hoi luitjes
Even een update, ik had maandag een HDIF 2.0 automaat gekocht,maar heb die helaas woensdag weer terug kunnen brengen,er zat olie bij de koelvloeistof.
Moet zeggen ze hebben de auto gelijk terug genomen,op het eerste zicht zag die er heel netjes uit en reed ook heel goed.
Heb nu gelukkig een auto van mijn dochter kunnen lenen,maar al met al alleen ellende.
Dus tot zover slechte ervaring,ik hoop dat ik er toch nog ergens een goede uit kan halen
Maar word moeilijk zijn zeer schaars,maar vertrouwen is helemaal weg met de garages
Hou jullie op de hoogte met verdere ontwikkelingen
gr mart
Even een update, ik had maandag een HDIF 2.0 automaat gekocht,maar heb die helaas woensdag weer terug kunnen brengen,er zat olie bij de koelvloeistof.
Moet zeggen ze hebben de auto gelijk terug genomen,op het eerste zicht zag die er heel netjes uit en reed ook heel goed.
Heb nu gelukkig een auto van mijn dochter kunnen lenen,maar al met al alleen ellende.
Dus tot zover slechte ervaring,ik hoop dat ik er toch nog ergens een goede uit kan halen
Maar word moeilijk zijn zeer schaars,maar vertrouwen is helemaal weg met de garages
Hou jullie op de hoogte met verdere ontwikkelingen
gr mart
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club Bikkel


Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
Ik wou even het koelvloeistof niveau checken en draai de dop eraf en had heel veel tegendruk met halfwarme motor en de smurrie kwam mij gelijk al tegen,en je kon ruiken en voelen dat het olie was
Ook de olie zelf in het carter zag er niet uit,misschien kon het ook een oliekoeler of dergelijke zijn geweest.
Maar ik had in ieder geval geen zin om met deze verder te gaan.
Er staan wel genoeg oudere types te koop maar dan zit ik weer met een al4 bak
gr mart
Ook de olie zelf in het carter zag er niet uit,misschien kon het ook een oliekoeler of dergelijke zijn geweest.
Maar ik had in ieder geval geen zin om met deze verder te gaan.
Er staan wel genoeg oudere types te koop maar dan zit ik weer met een al4 bak
gr mart