Auteur |
Bericht |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Waarschijnlijk istie dood
Dat was een bol toen voor af te dichten ,ik sluit altijd alles tegen vuil dat er ergens kan inkomen.
|
08 nov 2021 01:09 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Waarschijnlijk istie dood
....maar wat is dan de relevantie van het plaatsen van die laatste foto, waarop veerpootdelen van een PH1 of PH2 te zien zijn?
Dat is geen PH3 veersysteem....
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
08 nov 2021 14:43 |
|
 |
JanSr
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 jan 2013 18:13 Berichten: 1242 Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Naar boven
|
 Re: Waarschijnlijk istie dood
Kijk hier eens: https://www.citroen-forum.nl/forums/vie ... 240486/P15Dat gaat over een C6 veerpoot. Het enige verschil is de AMVAR bovenin. Dure rotdingen. Citroen begon in 1955 met veercilinders die nooit lekten. Tot de komst van de C6 en de Ph 3 C5. Schande!
_________________ Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
|
08 nov 2021 20:28 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Waarschijnlijk istie dood
@ JanSr , ik heb daar een antwoord gegeven op uw vraag.
|
08 nov 2021 21:21 |
|
 |
Frans 99
V.I.P.
Geregistreerd: 18 nov 2008 21:58 Berichten: 1025 Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Naar boven
|
 Re: Waarschijnlijk istie dood
https://www.ebay.de/itm/174853814274Hierbij de link waar ik ze gekocht heb. Ik snap dat Amvar gedoe niet. Het is een gewone veer cilinder zonder stekker aansluiting. Als je gaat kijken op welke auto,s deze passen, zal je zien dat er een hoop bij zitten zonder Amvar. En mijn auto heeft ook Amvar. Ze worden trouwens vandaag tussen 10.30 en 14.30 uur geleverd. Zondag besteld. Grüß
_________________ De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
|
09 nov 2021 07:59 |
|
 |
JanSr
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 jan 2013 18:13 Berichten: 1242 Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Naar boven
|
 Re: Waarschijnlijk istie dood
Dat klopt helemaal. AMVAR is "Amortisseur Variabel", die zitten in de C6 en niet in de C5. Constructief zijn die cilinders hetzelfde. Willy4 en ik deden onafhankelijk van elkaar onderzoek naar de oorzaak van het lekken. Het gaat mis aan de onderzijde en er is niets aan te doen. Gewoon een ontwerpfout.
_________________ Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
|
09 nov 2021 10:45 |
|
 |
Frans 99
V.I.P.
Geregistreerd: 18 nov 2008 21:58 Berichten: 1025 Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Naar boven
|
 Re: Waarschijnlijk istie dood
Dan ben ik heeel benieuwd waarom er een Amvar computer in mijn auto zit! En nog meer waarom de diagdoos zegt dat er geen of wel een storing is in Amvar. Hier hebben we het al eerder over gehad: jullie zeggen van niet en ik zeg wel aanwezig. Grüß Trouwens als je alle passende auto,s aan klikt staat daar de C6 ook tussen.
_________________ De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
|
09 nov 2021 11:54 |
|
 |
AaronKers
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 21 mei 2016 16:25 Berichten: 733 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Auto: Citroen C5 Tourer 2.0i-16V Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 134000
Kleur: KPKD - Bleu Mauritius
Naar boven
|
 Re: Waarschijnlijk istie dood
AMVAR zit weldegelijk op de c5 PH3 maar alleen bij de versies met een V6 Motor
_________________ Huidige auto's Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (138.300km) Citroën C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige 2003 (EYTC Gris Orageux) (367.000km) Citroën BX Sport 1.9 159B 1985 (EVEcR Gris Perlé) (216.894km) Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 2021
Ex auto's Citroën C5 Tourer 3.0HDi Exclusive 2010 (357.000km) (Gesloopt)
|
09 nov 2021 17:22 |
|
 |
JanSr
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 jan 2013 18:13 Berichten: 1242 Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Naar boven
|
 Re: Waarschijnlijk istie dood
Mooi! voor het probleem van TS maakt dat geen verschil. Beide soorten lekken even hard.
_________________ Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
|
09 nov 2021 17:42 |
|
 |
psc5
C5club Fan
Geregistreerd: 19 jun 2017 17:56 Berichten: 51
Auto: Opel Astra
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: Waarschijnlijk istie dood
Frans 99 schreef: Kan ik ook de topic titel veranderen? Ik weet niet of jij dat zelf kunt. Ik zou Menno, Rene of JW C5 een PB sturen met het verzoek de titel aan te passen.
|
10 nov 2021 11:47 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Waarschijnlijk istie dood
Welke topic titel zou je nu dan willen hebben?
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
10 nov 2021 13:34 |
|
 |
H_H
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44 Berichten: 3069 Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Naar boven
|
 Re: Waarschijnlijk istie dood
AMVAR zit inderdaad ook op de Ph3 V6'en. Mijne heeft het ook volgens de beschrijving.
Moet alleen wel zeggen dat dit topic niet bepaald duidelijker wordt zo.... @jan: lekkende veerpoten vind je ook op de ph1 en 2 hoor!
_________________ Toen: Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4 C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
|
10 nov 2021 18:13 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Waarschijnlijk istie dood
Nou,...het zal vast wel eens voorkomen maar het komt zeker niet veel voor. De veerpoten van een ph1 of 2 (of een oudere bollenkar) zweten vaak als ze oud worden maar gaan heeeeeeeel lang mee. Pas toe iemand bij Citroën dacht om het beproefde principe met een retourslangetje te vervangen voor een intern retour begon de ellende. De veerpoten van het laatste type HP gaan vrijwel allemaal lek.
|
10 nov 2021 22:12 |
|
 |
Frans 99
V.I.P.
Geregistreerd: 18 nov 2008 21:58 Berichten: 1025 Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Naar boven
|
 Re: Waarschijnlijk istie dood
De veercilinders zijn gister binnen gekomen. Vanochtend de oude los gemaakt, is het natuurlijk weer heel wat lastiger dan gedacht. Het is zeker geen K10 en dus moet er weer wat meer uit elkaar. wordt vervolgd Grüß AaronKers/ H_H bedankt voor de geestelijke ondersteuning.
JW nwe topic titel: Hij leeft voort.
_________________ De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
|
10 nov 2021 23:18 |
|
 |
JanSr
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 jan 2013 18:13 Berichten: 1242 Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Naar boven
|
 Re: Hij leeft voort.
H_H schreef: AMVAR zit inderdaad ook op de Ph3 V6'en. Mijne heeft het ook volgens de beschrijving.
Moet alleen wel zeggen dat dit topic niet bepaald duidelijker wordt zo.... @jan: lekkende veerpoten vind je ook op de ph1 en 2 hoor! Lekken en lekken is twee. Er zijn veercilinders die aan de onderzijde nat worden en er zijn veerpoten die inzakken. Als de veercilinders van de C6 en de C5 V6 aan de onderzijde nat worden is daar niets aan te doen. Daar heeft mijn onderzoek zich op gericht. Als het ding inzakt, dus intern lekt, wordt dat ineens anders. Zo'n cilinder heeft geen zuiger, alleen een open centreerring. Het veeroppervlak is de stangdiameter. De afdichting voor de vering is de afdichting naar buiten aan de onderzijde. En dat is principieel anders dan bij de traditionele Citroen veercilinder. Als het ding inzakt, moet de olie dus terugstromen door de klep die door de hoogteregeling wordt bediend. Heel curieus, want een cilinder vervangen helpt dan dus niet. Benieuwd hoe het nou echt zit.
_________________ Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
|
11 nov 2021 10:55 |
|
 |
|