C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Dat was een bol toen voor af te dichten ,ik sluit altijd alles tegen vuil dat er ergens kan inkomen.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
....maar wat is dan de relevantie van het plaatsen van die laatste foto, waarop veerpootdelen van een PH1 of PH2 te zien zijn?

Dat is geen PH3 veersysteem....

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1250
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Gebruikersavatar
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Kijk hier eens: https://www.citroen-forum.nl/forums/vie ... 240486/P15" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat gaat over een C6 veerpoot. Het enige verschil is de AMVAR bovenin.

Dure rotdingen. Citroen begon in 1955 met veercilinders die nooit lekten. Tot de komst van de C6 en de Ph 3 C5. Schande!
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
@ JanSr , ik heb daar een antwoord gegeven op uw vraag.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
https://www.ebay.de/itm/174853814274" onclick="window.open(this.href);return false;
Hierbij de link waar ik ze gekocht heb.
Ik snap dat Amvar gedoe niet. Het is een gewone veer cilinder zonder stekker aansluiting.
Als je gaat kijken op welke auto,s deze passen, zal je zien dat er een hoop bij zitten zonder Amvar.
En mijn auto heeft ook Amvar.
Ze worden trouwens vandaag tussen 10.30 en 14.30 uur geleverd. Zondag besteld.
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1250
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Gebruikersavatar
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Dat klopt helemaal. AMVAR is "Amortisseur Variabel", die zitten in de C6 en niet in de C5.
Constructief zijn die cilinders hetzelfde.
Willy4 en ik deden onafhankelijk van elkaar onderzoek naar de oorzaak van het lekken. Het gaat mis aan de onderzijde en er is niets aan te doen. Gewoon een ontwerpfout.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Dan ben ik heeel benieuwd waarom er een Amvar computer in mijn auto zit!
En nog meer waarom de diagdoos zegt dat er geen of wel een storing is in Amvar.
Hier hebben we het al eerder over gehad: jullie zeggen van niet en ik zeg wel aanwezig.
Grüß
Trouwens als je alle passende auto,s aan klikt staat daar de C6 ook tussen.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 mei 2016 16:25
Auto: Citroen C5 Tourer 2.0i-16V Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: KPKD - Bleu Mauritius
Locatie: 's-Hertogenbosch
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
AMVAR zit weldegelijk op de C5 PH3 maar alleen bij de versies met een V6 Motor
Huidige auto's
Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (143.300km) (Beschikbaar voor verkoop)
Citroën C5 Break 2.0-16v Exclusive 2003 (EYTC Gris Orageux) (374.000km)
Citroën BX Sport 1.9 159B 1985 (EVEcR Gris Perlé) (216.894km)

C5 Meet & Drive / Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1250
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Gebruikersavatar
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Mooi! voor het probleem van TS maakt dat geen verschil. Beide soorten lekken even hard.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 51
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:56
Auto: Opel Astra
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: Grijs
C5club Fan
C5club Fan
Frans 99 schreef:Kan ik ook de topic titel veranderen?
Ik weet niet of jij dat zelf kunt. Ik zou Menno, Rene of JW C5 een PB sturen met het verzoek de titel aan te passen.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Welke topic titel zou je nu dan willen hebben?

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Gebruikersavatar
H_H
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
AMVAR zit inderdaad ook op de Ph3 V6'en. Mijne heeft het ook volgens de beschrijving.

Moet alleen wel zeggen dat dit topic niet bepaald duidelijker wordt zo....
@jan: lekkende veerpoten vind je ook op de ph1 en 2 hoor!
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Nou,...het zal vast wel eens voorkomen maar het komt zeker niet veel voor. De veerpoten van een ph1 of 2 (of een oudere bollenkar) zweten vaak als ze oud worden maar gaan heeeeeeeel lang mee.
Pas toe iemand bij Citroën dacht om het beproefde principe met een retourslangetje te vervangen voor een intern retour begon de ellende. De veerpoten van het laatste type HP gaan vrijwel allemaal lek.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
De veercilinders zijn gister binnen gekomen.
Vanochtend de oude los gemaakt, is het natuurlijk weer heel wat lastiger dan gedacht.
Het is zeker geen K10 en dus moet er weer wat meer uit elkaar.
wordt vervolgd
Grüß
AaronKers/ H_H bedankt voor de geestelijke ondersteuning.




JW nwe topic titel: Hij leeft voort.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1250
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Gebruikersavatar
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Re: Hij leeft voort.

Bericht door JanSr »

H_H schreef:AMVAR zit inderdaad ook op de Ph3 V6'en. Mijne heeft het ook volgens de beschrijving.

Moet alleen wel zeggen dat dit topic niet bepaald duidelijker wordt zo....
@jan: lekkende veerpoten vind je ook op de ph1 en 2 hoor!
Lekken en lekken is twee.
Er zijn veercilinders die aan de onderzijde nat worden en er zijn veerpoten die inzakken.
Als de veercilinders van de C6 en de C5 V6 aan de onderzijde nat worden is daar niets aan te doen.
Daar heeft mijn onderzoek zich op gericht.

Als het ding inzakt, dus intern lekt, wordt dat ineens anders.
Zo'n cilinder heeft geen zuiger, alleen een open centreerring. Het veeroppervlak is de stangdiameter. De afdichting voor de vering is de afdichting naar buiten aan de onderzijde. En dat is principieel anders dan bij de traditionele Citroen veercilinder.

Als het ding inzakt, moet de olie dus terugstromen door de klep die door de hoogteregeling wordt bediend. Heel curieus, want een cilinder vervangen helpt dan dus niet.

Benieuwd hoe het nou echt zit.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Plaats reactie