Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik heb een keer een C5 ph3 diesel gereden die vaak afsloeg stationair. Daarvan zat een egr stekker niet goed vast.

C5club Rookie


Berichten: 17
Lid geworden op: 12 jul 2019 11:51
Auto: C5
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 140000
Kleur: zwart
lexia uitlezing: opbrengst injectoren nagezien: cilinder 1 heeft -53 ms alle andere cilinders tussen 10 en 18 ms? Lexia zegt, Verstuivers defect: GEEN STORING ?? Is die -53 ms geen storing? Of ziet LEXIA dit niet als een storing?
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Ben je nu niet de laadtijden van de bobine in de war?

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Bij een diesel?
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227


Da's inderdaad lastig...

Maar de eenheid afkorting "ms" kan ik niet plaatsen bij een verstuiver/injector
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Net als de oplaadtijd bij een bobine: ms=milliseconde.
Het zal hier wel de openingstijd van de verstuivers zijn denk ik.
Het zal hier wel de openingstijd van de verstuivers zijn denk ik.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Nee hoor.
Wordt gemeten in gram. gr
Wordt gemeten in gram. gr
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Dan weet ik het ook niet!
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Wordt toch gewoon aangestuurd in ms?
Gram brandstof is een resultante van druk, openingstijd.
Gram brandstof is een resultante van druk, openingstijd.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Nee. De ECU vraagt een inspuithoeveelheid in gr. En er wordt teruggekoppeld hoeveel gr er daadwerkelijk ingespoten wordt. Het verschil tussen de vraag en daadwerkeljke levering moet binnen bepaalde marges blijven. Valt ie daarbuiten,....dan is ie stuk (of de pomp levert onvoldoende. Maar dan geld dat voor de hele rail)
De hoeveelheid en verschilmarges verschillen natuurlijk bij specifieke vermogen vraag.
De hoeveelheid en verschilmarges verschillen natuurlijk bij specifieke vermogen vraag.

C5club Rookie


Berichten: 17
Lid geworden op: 12 jul 2019 11:51
Auto: C5
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 140000
Kleur: zwart
Hij doet het weer, met fout melding deze keer: P0611. Motor draait stationair onregelmatig en motor valt soms stil. Starten en rijden doet hij zonder problemen. Bij de uitlezing staat bij accuspanning 10.1V (zie afbeelding)? Zekeringen nagekeken en niets abnormaals kunnen vast stellen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 346
Lid geworden op: 04 mei 2013 00:45
Auto: C5 ph3 V6 exclusive tourer 2009
Opties: panorama dak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11824CJ
Productienummer: 10169
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 297000
Kleur: Gris Fulminator-métalliqueEYPC
Locatie: Beverwijk
Contacteer:
OP vermin kan je er dit over vinden:
Codedefinitie
Als de P0611 OBD-II-foutcode verschijnt, betekent dit dat er een probleem is met de regelmodule van de brandstofinjector.
Wat de P0611-code betekent
Wanneer de regeleenheid van de aandrijflijn, of een van de andere ondersteunende regelmodules, ontdekt dat er een probleem is met de brandstofinjectorbesturingsmodule, wordt deze code opgeslagen. Er zijn een aantal andere modules die dit probleem kunnen detecteren, inclusief de carrosserieregelmodule, transmissieregelmodule, de cruisecontrolemodule. In sommige gevallen heeft een voertuig meerdere schijfcycli nodig met deze fout voordat de code wordt opgeslagen in het controlelampje. Het controlelampje gaat branden.
Wat veroorzaakt de P0611-code?
Hier volgen enkele veelvoorkomende oorzaken van de P0611-code:
Gecorrodeerde bedrading
Open of kortgesloten bedrading
Problemen met de elektrische connectoren in het CAN-bus harnas
Gebroken aardingsdraad
Defecte bedieningsmodule brandstofinjector
Wat zijn de symptomen van de P0611-code?
Wanneer deze code verschijnt, kunnen er een aantal verschillende problemen worden opgemerkt door de bestuurder. Sommige van de problemen met de rijvaardigheid die zich kunnen manifesteren, omvatten problemen bij het schakelen en een verminderd brandstofverbruik. Chauffeurs kunnen ook merken dat de motor afslaat of ruw loopt als deze niet wordt gebruikt. Ze kunnen ook problemen hebben als het gaat om versnelling. Het Check Engine-lampje kan ook gaan branden.
voor t hele epistel: https://nl.vermin-club.org/p0611-obd-ii ... mance-1058
Codedefinitie
Als de P0611 OBD-II-foutcode verschijnt, betekent dit dat er een probleem is met de regelmodule van de brandstofinjector.
Wat de P0611-code betekent
Wanneer de regeleenheid van de aandrijflijn, of een van de andere ondersteunende regelmodules, ontdekt dat er een probleem is met de brandstofinjectorbesturingsmodule, wordt deze code opgeslagen. Er zijn een aantal andere modules die dit probleem kunnen detecteren, inclusief de carrosserieregelmodule, transmissieregelmodule, de cruisecontrolemodule. In sommige gevallen heeft een voertuig meerdere schijfcycli nodig met deze fout voordat de code wordt opgeslagen in het controlelampje. Het controlelampje gaat branden.
Wat veroorzaakt de P0611-code?
Hier volgen enkele veelvoorkomende oorzaken van de P0611-code:
Gecorrodeerde bedrading
Open of kortgesloten bedrading
Problemen met de elektrische connectoren in het CAN-bus harnas
Gebroken aardingsdraad
Defecte bedieningsmodule brandstofinjector
Wat zijn de symptomen van de P0611-code?
Wanneer deze code verschijnt, kunnen er een aantal verschillende problemen worden opgemerkt door de bestuurder. Sommige van de problemen met de rijvaardigheid die zich kunnen manifesteren, omvatten problemen bij het schakelen en een verminderd brandstofverbruik. Chauffeurs kunnen ook merken dat de motor afslaat of ruw loopt als deze niet wordt gebruikt. Ze kunnen ook problemen hebben als het gaat om versnelling. Het Check Engine-lampje kan ook gaan branden.
voor t hele epistel: https://nl.vermin-club.org/p0611-obd-ii ... mance-1058
C5 II X7 3.0 V6 24v excl Tourer bj:2009
Alle extra's die er op zitten kunnen stuk...
De teller staat inmiddels op : 18
Alle extra's die er op zitten kunnen stuk...
De teller staat inmiddels op : 18
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Met een accuspanning van 10,1 volt kun je op de fouten wachten.
Ik zou eerst kijken of de dynamo goed laadt. Zo ja, dan een nieuwe accu. Natuurlijk eerst de verbindingen goed checken.
Ik zou eerst kijken of de dynamo goed laadt. Zo ja, dan een nieuwe accu. Natuurlijk eerst de verbindingen goed checken.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Dat is de spanning gemeten tijdens het starten