Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 Onrustige motor 
Auteur Bericht
Bericht Opgelost
Tsja, het lijkt nu te zijn opgelost! De gasinjectoren zijn vervangen en daarbij zijn 5mm injectoren geplaatst (de oude waren 6mm). Nu lijkt de auto prima te lopen. Erg fijn :)


30 mei 2007 21:03
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54
Berichten: 4883
Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Bericht Re: Opgelost
pascal schreef:
Tsja, het lijkt nu te zijn opgelost! De gasinjectoren zijn vervangen en daarbij zijn 5mm injectoren geplaatst (de oude waren 6mm). Nu lijkt de auto prima te lopen. Erg fijn :)


Pascal, fijn dat het is opgelost. Fijn ook dat je het even terugmeldt, anders blijven dit soort dingen zo hangen.
Ik neem aan dat het om een LPG installatie van het merk AG gaat. Mijn injectoren van AG zijn ook al vroeg vervangen. Dat van 5 vs 6 mm wist ik niet. Twee vraagjes nog:
Is het een 1.8 of 2.0l?
Welk bouwjaar, of concreter van welk jaar is de LPG installatie ?

Dank, Ronald

_________________
C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)


30 mei 2007 21:41
Profiel
Bericht Re: Opgelost
Ronald schreef:
Pascal, fijn dat het is opgelost. Fijn ook dat je het even terugmeldt, anders blijven dit soort dingen zo hangen.
Ik neem aan dat het om een LPG installatie van het merk AG gaat. Mijn injectoren van AG zijn ook al vroeg vervangen. Dat van 5 vs 6 mm wist ik niet. Twee vraagjes nog:
Is het een 1.8 of 2.0l?
Welk bouwjaar, of concreter van welk jaar is de LPG installatie ?

Dank, Ronald


Het is een 2.0 en de installatie (AG) is van eind 2002.

De gasspecialist wist me te vertellen dat de injectoren vuil waren geworden door het ontbreken van een LPG filter (of het niet tijdig vervangen ervan). Er is dus ook een nieuw filter gemonteerd waardoor dit probleem niet meer voor zou moeten komen. Het filter moet iedere 30.000 km worden vervangen. Wel een prijzige reparatie overigens: de injectoren kostten EUR 72,- per stuk en dat maal 4! Dan nog montage enz. enz.


30 mei 2007 21:52
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Bericht 
Ik neem aan dat het filter wel goedkoper is dan 4x 72€ :shock:

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


30 mei 2007 21:55
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54
Berichten: 4883
Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Bericht Re: Opgelost
pascal schreef:
Ronald schreef:
Pascal, fijn dat het is opgelost. Fijn ook dat je het even terugmeldt, anders blijven dit soort dingen zo hangen.
Ik neem aan dat het om een LPG installatie van het merk AG gaat. Mijn injectoren van AG zijn ook al vroeg vervangen. Dat van 5 vs 6 mm wist ik niet. Twee vraagjes nog:
Is het een 1.8 of 2.0l?
Welk bouwjaar, of concreter van welk jaar is de LPG installatie ?

Dank, Ronald


Het is een 2.0 en de installatie (AG) is van eind 2002.

De gasspecialist wist me te vertellen dat de injectoren vuil waren geworden door het ontbreken van een LPG filter (of het niet tijdig vervangen ervan). Er is dus ook een nieuw filter gemonteerd waardoor dit probleem niet meer voor zou moeten komen. Het filter moet iedere 30.000 km worden vervangen. Wel een prijzige reparatie overigens: de injectoren kostten EUR 72,- per stuk en dat maal 4! Dan nog montage enz. enz.


Ok, dit is een leuke. Ik heb laatst nog bij de C-dealer (niet Johan) gevraagd: wat doen jullie aan extra onderhoud voor lpg. Antwoord: Niets, is onderhoudsvrij.

Ik werp de vraag op: Is er zoiets als een LPG filter en zoja dient C die bij een reguliere onderhoudsbeurt op gezette tijden te vervangen ?

Gr. Ronald

_________________
C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)


30 mei 2007 23:05
Profiel
Bericht 
Harm van Beek schreef:
Ik neem aan dat het filter wel goedkoper is dan 4x 72€ :shock:


Filter plus montage zou rond de 5 tientjes moeten liggen. Volgens de gasspecialist is dit overigens iets dat de Citroen dealer in Amsterdam Zuidoost doet/kan doen dus zou dan gewoon mee kunnen met het reguliere onderhoud.


30 mei 2007 23:12
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2006 12:14
Berichten: 207
Woonplaats: Groningen
Auto: 2.0 i 16v Berline Ligne Prestige
Opties: Trekhaak, cruise control, PDC
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9362CJ
Productienummer: 10520
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 301k
Kleur: Gris Fulminator EYPC
KPH: Achter


Naar boven
Bericht prijs gasfilter
Op een factuur van 3 april 2007:

Gasfilter: € 21,43 ex BTW

Over het arbeidsloon kan ik alleen zeggen dat voor € 99,- ex BTW de injectoren, het gasfilter, de verdamper, de tankfopper en de software zijn vervangen.

Resultaat tot nu toe: een keer 'storing uitlaatgas' bij koude start gevolgd door stationair draaien. Melding verdween de volgende dag.

Ik heb de indruk dat zowel de power als het verbruik (mijn schuld) iets zijn toegenomen, na montage van de nieuwe injectoren.

_________________
BMW R80/7 1979 voor mooi weer en het boxergeluid


31 mei 2007 10:56
Profiel
Bericht Re: Onrustige motor
Nou... De nieuwe gasinjectoren hebben wel geholpen - maar helemaal verholpen is het nog niet.

Kreeg een paar weken na de nieuwe injectoren toch weer een "storing uitlaatgas". Die verdween toen weer snel. Daarna sporadisch nog een paar keer die melding gehad, die ook weer snel verdween na de motor uit/aan te zetten.

Maar tijdens een lange rit (paar duizend km in een paar dagen tijd) een paar dagen geleden was het weer helemaal mis: een echte storingenkermis. Eerst begon de wagen een beetje in te houden en te hikken, toen "storing uitlaatgas", vervolgens "storing kat" en weer "storing uitlaatgas" en voortdurend duidelijk voelbare haperingen en hikjes, alsof-ie er ieder moment mee kan ophouden. Wagen aan de kant gezet en een tijdje uit gezet, waarna alle storingen weer weg waren en ook niet meer zijn teruggekomen.

Binnenkort eerste grote beurt (150.000km) sinds ik de wagen in bezit heb, wie weet wat daar uit komt...


04 jul 2007 23:43
Bericht Re: Onrustige motor
Tja. De dealer beweert ijskoud dat het "normaal" is wanneer de auto storingsmeldingen geeft. Dat het ding de ene dag spontaan afslaat en witte rook uitbraakt en de dag erop weer prima rijdt moet je blijkbaar op de koop toenemen. Ik ga toch maar eens voorzichtig op zoek naar een andere wagen. Een Citroen zal dat niet snel meer worden :roll:


17 jul 2007 14:04
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Bericht Re: Onrustige motor
Ligt het aan de LPG-installatie of aan Citroen? Ben wel benieuwd wat daarop je antwoord is... :smt017

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


17 jul 2007 14:09
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21
Berichten: 2016
Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC


Naar boven
Bericht Re: Onrustige motor
Vergeet je voor het gemak de invloed van de dealer even. Als die er boven op was gedoken in plaats van te zeggen "moet je maar mee leren leven" dan was het ook een ander verhaal geworden...

_________________
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...


17 jul 2007 14:13
Profiel
Bericht Re: Onrustige motor
Harm: Ik wil vast geloven dat het verband met elkaar houdt. Maar ook op benzine heeft de wagen wel wat kuren: schudden bij koude start, storingsmeldingen, ietwat onrustige stationaire loop... Omgekeerd loopt-ie soms ook heel lang prima op gas.

R1200C: Ik weet het niet. Kijkende naar dit forum en naar de opmerkingen van de dealer lijkt het er toch op dat dit een vaker voorkomend probleem is wat niet altijd goed opgelost kan worden. De dealer heeft wel het een en ander geprobeerd, maar kan de oorzaak gewoon niet vinden of wegnemen. Dan houdt het op.


17 jul 2007 14:27
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21
Berichten: 2016
Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC


Naar boven
Bericht Re: Onrustige motor
Als het over LPG installaties gaat geldt 9 van de 10 keer dat de dealer er de ballen verstand van heeft (is ook niet zo gek want LPG is geen standaard). Een dealer met ballen geeft dit toe en stuurt je auto door naar een specialist.

Mijn Xantia wilde bij warm weer niet meer op gas starten als ik de airco aan had gehad. Dealer is maanden bezig geweest om iets te vinden. Ik stap over naar een andere garage (specialist, geen dealer) en die zegt meteen dat hij er niet aan begint maar geeft me een adres door twee straten verderop van een gas specialist. Die kijken er met een half oog naar, duiken onder de motorkap en lossen het probleem op.

Waar ik maanden kwijt was bij de dealer was binnen no-time opgelost. Moet je alleen wel iemand vinden die weet wat hij niet weet en dat ook toe durft te geven...

_________________
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...


17 jul 2007 14:40
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Bericht Re: Onrustige motor
Vergelijkbare ervaring vroeger met gas en een BX. Na een jaar was het gevonden: de connector boven op de verdamper werd door een dwarsbalk van de motorkap bij kantelende motor losgetikt...

En nu met die electronica wordt het allemaal ingewikkelder.

Pascal, als ik het zo lees is het een algemener probleem.. Lastiger dus...

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


17 jul 2007 15:20
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 07 nov 2006 22:34
Berichten: 330
Woonplaats: Duivendrecht
Auto: C5 Berline 1.6HDiF Ligne
Opties: Trekhaak en spatlappen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10656
Productienummer: 10098
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209978
Kleur: Bleu Mauritius


Naar boven
Bericht Re: Onrustige motor
Zoals ik op 25 januari van dit jaar heb aangegeven is het er nu van gekomen. De auto staat bij JO te N-V.
Na een lang weekend in de Ardenne bij -8 graden liep de motor erbarmelijk slecht en rookte heel erg als hij koud was.
JO heeft er mee gereden toen de motor goed koud was en toen sloeg hij bijna af.
Blijkt het nu bijna zeker dat de klepstoters het euvel veroorzaken. Wordt dus een dure grap.
Na de feestdagen mag ik pas weer genieten van mijn bolide.

Groet,
Ger

_________________
C5 Berline 1.6HDiF Caractère , sept 2006
groene TÚV-sticker 4.


21 dec 2007 23:00
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.