Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
V.I.P.


Berichten: 330
Lid geworden op: 07 nov 2006 21:34
Auto: C5 Berline 1.6HDiF Ligne
Opties: Trekhaak en spatlappen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10656
Productienummer: 10098
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209978
Kleur: Bleu Mauritius
Locatie: Duivendrecht
Mijn motor ( 2 liter benzine) draait erg onrustig als hij koud is. Hij doet dit voornamelijk bij zeer vochtig en koud weer. Hij begint dan zelfs te stampen en dan krijg ik de melding "Storing in katalysator". De motor is geflushed, er is een nieuwe ontstekingsgalerij geplaatst en onlangs heb ik de bougies van een V6 gekregen. Het zou volgens mijn dealer ook het niet goed vullen van de klepstoters kunnen zijn. Ik gebruikte eerst als motorolie 5W30 en nu 5W40, uiteraard volledig syntetisch. Als de motor eenmaal op temperatuur komt loopt hij als een zonnetje.
Wie heeft voor mij een oplossing?
Wie heeft voor mij een oplossing?
Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
V.I.P.


Berichten: 330
Lid geworden op: 07 nov 2006 21:34
Auto: C5 Berline 1.6HDiF Ligne
Opties: Trekhaak en spatlappen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10656
Productienummer: 10098
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209978
Kleur: Bleu Mauritius
Locatie: Duivendrecht
Neen, mijn motor loopt uitsluitend op benzine en heeft ook nooit op LPG gelopen.
Berichten: 207
Lid geworden op: 29 mei 2006 12:14
Auto: 2.0 i 16v Berline Ligne Prestige
Opties: Trekhaak, cruise control, PDC
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9362CJ
Productienummer: 10520
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 301k
Kleur: Gris Fulminator EYPC
KPH: Achter
Locatie: Groningen
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Berichten: 1553
Lid geworden op: 16 okt 2006 21:15
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Locatie: Duivendrecht
De gewone.
VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
V.I.P.


Berichten: 330
Lid geworden op: 07 nov 2006 21:34
Auto: C5 Berline 1.6HDiF Ligne
Opties: Trekhaak en spatlappen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10656
Productienummer: 10098
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209978
Kleur: Bleu Mauritius
Locatie: Duivendrecht
Zoals Michiel heeft aangegeven heb ik een 2.0 i 16V benzine motor.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
V.I.P.


Berichten: 330
Lid geworden op: 07 nov 2006 21:34
Auto: C5 Berline 1.6HDiF Ligne
Opties: Trekhaak en spatlappen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10656
Productienummer: 10098
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209978
Kleur: Bleu Mauritius
Locatie: Duivendrecht
Harm, misschien wil je het niet weten, maar hij is mijn schoonzoon.
Groeten,
Ger
Groeten,
Ger
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
C5club Bikkel


Berichten: 264
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:19
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Locatie: Venlo
V.I.P.


Berichten: 330
Lid geworden op: 07 nov 2006 21:34
Auto: C5 Berline 1.6HDiF Ligne
Opties: Trekhaak en spatlappen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10656
Productienummer: 10098
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209978
Kleur: Bleu Mauritius
Locatie: Duivendrecht
Daar is ook aan gedacht en in de garage is de ontstekingsgalerij vernieuwd, evenals de bougies. Helaas bracht dat geen verbetering.
In augustus zijn er bougies in gedaan die eigenlihjk bij een V-6 horen.
Nu het vochtiger is blijkt ook dat geen succes.
Groeten,
Ger
In augustus zijn er bougies in gedaan die eigenlihjk bij een V-6 horen.
Nu het vochtiger is blijkt ook dat geen succes.
Groeten,
Ger
C5club Bikkel


Berichten: 264
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:19
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Locatie: Venlo
Ik zie het nu ook in je eerste bericht staan, niet goed gelezen
Heb je al dunnere olie gebruikt 0w30, hoewel ik denk dat 5W40 of 5W30 ook goed zou moeten zijn.
Ik heb dit probleem bij mijn vorige auto gehad en nadat ik er dunnern olie in gedaan had was het probleem naar verloop van tijd weg. Dit duurt even omdat de oude dike olie niet meteen uit de klepstoters wordt vervangen.
Maar als het duidelijk een vocht probleem is dan denk ik eerder dat het iets electrich is (slecht contact op stekker verbindingen).
Als het je het probleem hebt, houd de motor dan ook in als je veel gas geeft (het gevoel dat je vroeger ook had als je choke niet gebruikte).
Dan zou het wel eens iets met de temperatuur sensor kunnen zijn.
Wat is overigens de fout code die de garage heeft uit gelezen dat moet ook een indicatie geven.
Heb je al dunnere olie gebruikt 0w30, hoewel ik denk dat 5W40 of 5W30 ook goed zou moeten zijn.
Ik heb dit probleem bij mijn vorige auto gehad en nadat ik er dunnern olie in gedaan had was het probleem naar verloop van tijd weg. Dit duurt even omdat de oude dike olie niet meteen uit de klepstoters wordt vervangen.
Maar als het duidelijk een vocht probleem is dan denk ik eerder dat het iets electrich is (slecht contact op stekker verbindingen).
Als het je het probleem hebt, houd de motor dan ook in als je veel gas geeft (het gevoel dat je vroeger ook had als je choke niet gebruikte).
Dan zou het wel eens iets met de temperatuur sensor kunnen zijn.
Wat is overigens de fout code die de garage heeft uit gelezen dat moet ook een indicatie geven.
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002
V.I.P.


Berichten: 330
Lid geworden op: 07 nov 2006 21:34
Auto: C5 Berline 1.6HDiF Ligne
Opties: Trekhaak en spatlappen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10656
Productienummer: 10098
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209978
Kleur: Bleu Mauritius
Locatie: Duivendrecht
Ik heb het inderdaad ook met 5W30 geprobeerd, maar de dealer geeft aan dat op voorschrift van Citroen nu 5W40 moet voldoen. De motor is geflushed en voorzien van nieuwe bougies. Toen bleek dat het probleem niet was opgelost heeft de dealer bougies van een V-6 gemonteerd.
Sinds augustus deed de motor het prima, maar nu het weer kouder en natter wordt heb ik weer hetzelfde probleem. Als ik met koude motor start loopt hij eerst goed en dan vervolgens steeds slechter, tot ik de melding krijg "Fout in katalysator". Dan heb ik ongeveer 5 a 600 meter gereden. Als ik dan wil doorrijden, moet ik erg veel gas geven. Dan houdt de motor inderdaad in. Doe ik dan het contact uit en start vrijwel direct daarna weer, dan loopt de motor verder goed, maar knipperen de lampjes op het dashboard voor motorstoring en het lampje service. Als de motor goed warm is geweest (dus ook de motorolie), dan krijg ik eerst de melding "Fout in uitlaat gassen of systeem" of zoiets dergelijks. Maar de motor blijft dan de gehele dag prima lopen.
Irritant is het wel die lampjes.
Groeten,
Ger
Sinds augustus deed de motor het prima, maar nu het weer kouder en natter wordt heb ik weer hetzelfde probleem. Als ik met koude motor start loopt hij eerst goed en dan vervolgens steeds slechter, tot ik de melding krijg "Fout in katalysator". Dan heb ik ongeveer 5 a 600 meter gereden. Als ik dan wil doorrijden, moet ik erg veel gas geven. Dan houdt de motor inderdaad in. Doe ik dan het contact uit en start vrijwel direct daarna weer, dan loopt de motor verder goed, maar knipperen de lampjes op het dashboard voor motorstoring en het lampje service. Als de motor goed warm is geweest (dus ook de motorolie), dan krijg ik eerst de melding "Fout in uitlaat gassen of systeem" of zoiets dergelijks. Maar de motor blijft dan de gehele dag prima lopen.
Irritant is het wel die lampjes.
Groeten,
Ger
C5 Berline 1.6HDiF Caractère , sept 2006
groene TÚV-sticker 4.
groene TÚV-sticker 4.
C5club Bikkel


Berichten: 264
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:19
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Locatie: Venlo
Mijn vrouw kreeg vanmaddag ook een soorgelijkprobleem, koude motor en bij wegrijden stoterde de motor en had weinig vermogen. Met meer gasgeven en ging deauto wel harder rijden, heild dus niet in zoals bij jou het geval.
Als dit het zelfde probleem is en het komt vaker voor zodat ik tijdens het probleem de data van de auto kan loggen kan ik je misschien wel helpen.
Even geduld hebben tot dat ik de gevens heb tijdens het probleem.
Als jij het nog een keer krijgt kun je dan de water temperatuurmeter in de gaten houden of deze niet een te hoge waarde aangeeft op dat moment.
Ik hou je op de hoogte
Als dit het zelfde probleem is en het komt vaker voor zodat ik tijdens het probleem de data van de auto kan loggen kan ik je misschien wel helpen.
Even geduld hebben tot dat ik de gevens heb tijdens het probleem.
Als jij het nog een keer krijgt kun je dan de water temperatuurmeter in de gaten houden of deze niet een te hoge waarde aangeeft op dat moment.
Ik hou je op de hoogte
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002
