Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club Rookie


Berichten: 24
Lid geworden op: 03 mar 2019 21:50
Auto: C5 Break 1.6Hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 409000
Kleur: Rood
Bedankt Willy4 Boes en JW-C5 voor jullie meedenken en tips.
Als het goed is heb ik zaterdag hulp met een Lexia die mij verder kan helpen.
En met deze complete informatie moet het wel in orde komen.
Word vervolgt,
Groet Wim.
Als het goed is heb ik zaterdag hulp met een Lexia die mij verder kan helpen.
En met deze complete informatie moet het wel in orde komen.
Word vervolgt,
Groet Wim.

C5club Rookie


Berichten: 24
Lid geworden op: 03 mar 2019 21:50
Auto: C5 Break 1.6Hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 409000
Kleur: Rood
Sorry ik vergeet door te geven dat ik het probleem voor en achter gelijk is en geen storing melding of piepjes krijg alleen maar een stugger en hard veergedrag!
We gaan het zien met Lexia.
We gaan het zien met Lexia.
Berichten: 4930
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Wim was gisteren met zijn C5 naar de hobbygarage gekomen, aangezien hij ook lid is
De auto heb ik uitgebreid nagelopen en Wim goed uitgevraagd wat er precies aan de hand is.
Ik ben begonnen met het LDS niveau, dat was te veel, heb er 0,75L eruit gehaald, de vloeistof is niet heel schoon en lijkt water te bevatten.
De LDS is nooit ververst, er is steeds wat bijgevuld, onlangs is een retourleiding gerepareerd, hiermee zou de lekkage zijn opgelost.
Hierna heb ik de stangetjes van de hoogteregelaars losgehaald, schoongemaakt en ingevet.
Met bovenstaande 2 punten, is het verschil nu dat de auto direct reageert (HD-Pomp) bij het in en uitstappen, dit was eerst niet het geval.
De Lexia aangesloten, geen vreemde storingen, behalve iets met het roetfilter, wat mogelijk de oorzaak is dat Wim nu Roettax mag betalen.
@Wim, kun je hier een apart topic over openen, want ik denk dat het onterecht is
Wim ging hierna alleen een stukje proefrijden en ik keek naar de hoogte van de auto bij het wegrijden en weer terugkomen, dit is normaal.
Na nog wat uitvragen, blijkt dat de klacht een stugge vering is sinds een tijdje, er is geen sprake van een "verhoogde" rijstand, Wim heeft de stugge vering gelinkt aan een hogere rijstand zoals bij een Xantia.
Ik heb meegereden in zijn C5, de auto is inderdaad aan de stugge kant, wat Wim goed voelt met zijn rugklachten.
Hij heeft meegereden in mijn C5 en dat is inderdaad een groot verschil.
Zijn C5 kan ik goed indrukken op alle hoeken, een kapotte veerbol lijkt mij uitgesloten.
De rijhoogte controleren is helaas niet gelukt, de brug kreeg kuren
Hij heeft de auto bij 120K gekocht en altijd in onderhoud bij een dealer of specialist, er staat nu c.a. 350K op de teller, in al die tijd zijn de bollen nooit gecontroleerd/vervangen en is de LDS ook nog nooit ververst.
Ik heb Wim geadviseerd om de bollen te vervangen en LDS verversen incl. reservoir, als hij alles op tijd kan bemachtigen, dan monteer ik het volgende week voor hem, hopelijk heeft hij dan weer een comfortabel verende auto

De auto heb ik uitgebreid nagelopen en Wim goed uitgevraagd wat er precies aan de hand is.
Ik ben begonnen met het LDS niveau, dat was te veel, heb er 0,75L eruit gehaald, de vloeistof is niet heel schoon en lijkt water te bevatten.
De LDS is nooit ververst, er is steeds wat bijgevuld, onlangs is een retourleiding gerepareerd, hiermee zou de lekkage zijn opgelost.
Hierna heb ik de stangetjes van de hoogteregelaars losgehaald, schoongemaakt en ingevet.
Met bovenstaande 2 punten, is het verschil nu dat de auto direct reageert (HD-Pomp) bij het in en uitstappen, dit was eerst niet het geval.
De Lexia aangesloten, geen vreemde storingen, behalve iets met het roetfilter, wat mogelijk de oorzaak is dat Wim nu Roettax mag betalen.
@Wim, kun je hier een apart topic over openen, want ik denk dat het onterecht is

Wim ging hierna alleen een stukje proefrijden en ik keek naar de hoogte van de auto bij het wegrijden en weer terugkomen, dit is normaal.
Na nog wat uitvragen, blijkt dat de klacht een stugge vering is sinds een tijdje, er is geen sprake van een "verhoogde" rijstand, Wim heeft de stugge vering gelinkt aan een hogere rijstand zoals bij een Xantia.
Ik heb meegereden in zijn C5, de auto is inderdaad aan de stugge kant, wat Wim goed voelt met zijn rugklachten.
Hij heeft meegereden in mijn C5 en dat is inderdaad een groot verschil.
Zijn C5 kan ik goed indrukken op alle hoeken, een kapotte veerbol lijkt mij uitgesloten.
De rijhoogte controleren is helaas niet gelukt, de brug kreeg kuren

Hij heeft de auto bij 120K gekocht en altijd in onderhoud bij een dealer of specialist, er staat nu c.a. 350K op de teller, in al die tijd zijn de bollen nooit gecontroleerd/vervangen en is de LDS ook nog nooit ververst.
Ik heb Wim geadviseerd om de bollen te vervangen en LDS verversen incl. reservoir, als hij alles op tijd kan bemachtigen, dan monteer ik het volgende week voor hem, hopelijk heeft hij dan weer een comfortabel verende auto

Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club Rookie


Berichten: 24
Lid geworden op: 03 mar 2019 21:50
Auto: C5 Break 1.6Hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 409000
Kleur: Rood
Hallo C5HDI110,
Als eerste wilde ik jou bedanken voor de deskundige informatie en hulp.
En JW bedankt voor je verdere info betreft de comfort bollen, dat ik deze goed kan gebruiken om zo soepel mogelijk te kunnen blijven rijden.
aangezien ik niet tegen stoten en hobbels kan met mijn rug lijkt dit de oplossing.
Nu nog even kijken of ik deze in Almere kan bestellen?
Wordt vervolgt.
groet Wim.
Als eerste wilde ik jou bedanken voor de deskundige informatie en hulp.
En JW bedankt voor je verdere info betreft de comfort bollen, dat ik deze goed kan gebruiken om zo soepel mogelijk te kunnen blijven rijden.
aangezien ik niet tegen stoten en hobbels kan met mijn rug lijkt dit de oplossing.
Nu nog even kijken of ik deze in Almere kan bestellen?
Wordt vervolgt.
groet Wim.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
D&O kan je daarbij wel helpen schat ik?
Berichten: 4930
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Persoonlijk ben ik geen voorstander van iets anders dan het origineel op het gebied van bollen.
Als ik zoek op diverse sites van Citroen onderdelen specialisten, komt ik alleen comfortbollen voor de achterkant tegen.
Er zijn Citroen specialisten, welke voor een scherp tarief 4 comfortbollen monteren (gelijk aan zelf kopen), ik vraag mij dan af wat je krijgt, iets origineels of zelfmodificatie zoals opboren ?
Wellicht kom ik sceptisch over, doordat ik in het verleden met mijn Xantia, slechte ervaring heb opgedaan met opgeboorde en later comfort bollen, daarom ben ik voorstander van de normale standaard bollen.
Wim heeft daar altijd prima mee gereden en in mijn C5 met standaard bollen (45K oud) en zeer recent ververste LDS, vind hij de vering prima, dan zou ik voor een bewezen recept gaan.
Als ik zoek op diverse sites van Citroen onderdelen specialisten, komt ik alleen comfortbollen voor de achterkant tegen.
Er zijn Citroen specialisten, welke voor een scherp tarief 4 comfortbollen monteren (gelijk aan zelf kopen), ik vraag mij dan af wat je krijgt, iets origineels of zelfmodificatie zoals opboren ?
Wellicht kom ik sceptisch over, doordat ik in het verleden met mijn Xantia, slechte ervaring heb opgedaan met opgeboorde en later comfort bollen, daarom ben ik voorstander van de normale standaard bollen.
Wim heeft daar altijd prima mee gereden en in mijn C5 met standaard bollen (45K oud) en zeer recent ververste LDS, vind hij de vering prima, dan zou ik voor een bewezen recept gaan.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
https://shate-m.by/static/Catalogs/IFHS ... _11_LR.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
ze zijn heel goed.
ze zijn heel goed.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Die IFHS CB's heb ik onder mijn Xantia Break gehad, ze bevielen me prima.
Onder mijn C5 zet ik ze niet, die heeft een HA3+ vering, met middenbollen.
Maar als ik een gewone HA3 zou hebben, zou ik geen seconde aarzelen om ze eronder te zetten.
Dat hebben anderen ook gedaan onder hun C5, recentelijk nog René met z'n gouden koets
Groet,
JW
Onder mijn C5 zet ik ze niet, die heeft een HA3+ vering, met middenbollen.
Maar als ik een gewone HA3 zou hebben, zou ik geen seconde aarzelen om ze eronder te zetten.
Dat hebben anderen ook gedaan onder hun C5, recentelijk nog René met z'n gouden koets
Groet,
JW

C5club Rookie


Berichten: 24
Lid geworden op: 03 mar 2019 21:50
Auto: C5 Break 1.6Hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 409000
Kleur: Rood
Hoi Willy4 en JW,
ik zie net dat jullie op de Comfort Bollen van I.F.H.S.hebben gereageerd.
Dus gewoon doen wat ik hier uit begrijp!
Omdat ik zo comfortabel mogelijk wil blijven rijden en toch nieuwe bollen nodig heb.
Ik overweeg deze optie?
En of ze voorradig zijn omdat ik zaterdag deze graag met behulp van C5HDI110 alles in kan bouwen inclusief het vervangen van het pompresorvoir CWA en LDS olie.
Word vervolgt.
Groet Wim.
ik zie net dat jullie op de Comfort Bollen van I.F.H.S.hebben gereageerd.
Dus gewoon doen wat ik hier uit begrijp!
Omdat ik zo comfortabel mogelijk wil blijven rijden en toch nieuwe bollen nodig heb.
Ik overweeg deze optie?
En of ze voorradig zijn omdat ik zaterdag deze graag met behulp van C5HDI110 alles in kan bouwen inclusief het vervangen van het pompresorvoir CWA en LDS olie.
Word vervolgt.
Groet Wim.
Berichten: 4930
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Bedankt voor de link Willy, ik zie dat IFHS voor de voorkant ook (echte) comfortbollen heeft.
Artikel nr. C5 COMF FN (voor) en C5 COMF RN (achter), in dat geval kan Wim voor deze optie gaan, laten monteren of zelf kopen, weet alleen niet waar ze dan te koop zijn, het liefst monteer ik ze voor Wim, i.c.m. LDS verversen.
@JW, ik vond mijn Xantia break (zonder hydractief), te veel overhellen in de bochten, dat vind ik niet prettig, zit tussen mijn oren, ik houd niet van bochtenwerk
Artikel nr. C5 COMF FN (voor) en C5 COMF RN (achter), in dat geval kan Wim voor deze optie gaan, laten monteren of zelf kopen, weet alleen niet waar ze dan te koop zijn, het liefst monteer ik ze voor Wim, i.c.m. LDS verversen.
@JW, ik vond mijn Xantia break (zonder hydractief), te veel overhellen in de bochten, dat vind ik niet prettig, zit tussen mijn oren, ik houd niet van bochtenwerk


C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Bochten nemen? Daar is een xantia ook helemaal niet voor bedoeld 
IFHS is prima spul. Wordt ook door onze huisgaragist gemonteerd.

IFHS is prima spul. Wordt ook door onze huisgaragist gemonteerd.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Recordhouder elandtest is nog altijd de Xantia 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24