Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
als ge de electronica over zet blijft het zelfde welke pomp je neemt.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Hierboven schreef ik:
Groet,
JW
Zou jij dat dan zomaar doen, in dit geval?Overigens, of de elektronica die op je oude pomp zit zomaar weer gebruikt kan worden, daaraan twijfel ik.
Er is iets uitgefikt in je huidige motor, of dat niet ook iets kapotgemaakt heeft in die aansturing, dat weet je niet zeker.
Groet,
JW
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
als de motor stuk is gegaan zet ik altijd de electronica over .
ik heb het is niet gedaan en toen ik hem uitlees de had ik fouten die ik niet kon wissen.
de pomp er terug eraf en de oude electronica erop en alles was terug in orde.
weet ge nog dat er een belg meer dan 5 maanden in de garage heeft gestaan waar zelfs citroen heeft bij geweest met een pomp die ze vervangen hadden.
ik heb het is niet gedaan en toen ik hem uitlees de had ik fouten die ik niet kon wissen.
de pomp er terug eraf en de oude electronica erop en alles was terug in orde.
weet ge nog dat er een belg meer dan 5 maanden in de garage heeft gestaan waar zelfs citroen heeft bij geweest met een pomp die ze vervangen hadden.
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 dec 2013 00:09
Auto: C5 Exclusive 2.0 HDi 16V Sedan
Opties: Full Option
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 120000
Kleur: Thorium Grijs
Locatie: Hoboken (Antwerpen) - België
Contacteer:
@willy4: dat overtuigd me alvast om bij eender welke pomp die ik nu uiteindelijk vast zal krijgen, eerst eens te proberen met de elektronica van mijn pomp er op 

C5 Ph3 Exclusive 2.0 HDi 16v Sedan BVA6 Diesel 2008
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 dec 2013 00:09
Auto: C5 Exclusive 2.0 HDi 16V Sedan
Opties: Full Option
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 120000
Kleur: Thorium Grijs
Locatie: Hoboken (Antwerpen) - België
Contacteer:
Via een adresje van Willy ben ik aan een "nieuwe" pomp uit afbraak geraakt.
Ik heb de elektromotor van die pomp ook maar eens even open gemaakt om te zien hoe die er vanbinnen aan toe is. Maar die was verbazingwekkend proper, en de koolborstels zelf waren amper verbruikt. Dus het lijkt er op dat die pomp nooit erg lang dienst gedaan heeft. Aan de buitenkant was hier en daar wel wat roest, maar de meest roestige stukken kon ik makkelijk overbouwen van mijn pomp.
Het restje olie dat er nog in zat was ook heel mooi en zuiver van kleur. Dus ik denk dat ik een heel goede koop gedaan heb.
Ook heb Ik uiteindelijk de elektronica niet overgebouwd, want ik heb nu ook op de plastic behuizing daarvan een artikelnummer teruggevonden (kleine opdruk op de plastic zelf) en die kwam volledig overeen met mijn vorige pomp. Enkel het productie-jaar ervan is bij mijn vorige pomp 2008 en bij deze 2009 (als je dat ding van de pomp afvijst, staat dat jaartal aan de onderkant in de plastic gegraveerd). Verder stond er enkel nog een kleine letter A op die van mijn eerdere pomp en op deze een letter B op diezelfde plek.. maar het artikelnummer zelf was dus identiek en bouwjaar niet te verschillend. Bovendien merkte ik ook op dat de doos van die electronica bij mijn pomp niet helemaal goed meer afsloot tov die van de nieuwe pomp..
Het Citroën artikelnummer 5277 K1 of ook maar iets dat daar op gelijkt, vind ik nergens terug op geen van beide pompen; dus heb ik het er maar op gewaagd.
Dan had ik wel nog wat problemen om de pomp te ontluchten, want de auto dacht ondertussen dat hij terug op hoogste stand stond door zolang op blokken te staan. De wielen waren klaarblijkelijk gezakt en heb ik manueel met wat hefbomen omhoog moeten duwen voordat de boordcomputer besloot om de pomp dan maar eens te laten aanslaan. Maar eens hij daarmee begon, is het verder allemaal redelijk vlot gegaan.
Nadat ik zeker was dat de pomp effectief pompte, het nieuwe voorraad vat er weer op en gevuld met de olie die ik gerecupereerd heb uit het vorige vat. (die was nog maar enkele maanden oud sinds mijn vorige "herstelling").
Eens de auto van zijn blokken was, zakte hij, desondanks hij intussen terug op hoogste stand stond, door zijn voorpoten. Maar de pomp sloeg regelmatig terug aan om bij te pompen en na zo'n 4 keer aan en uit slaan van de pomp begon de voorkant dan toch ook te stijgen.
Dan vlot terug naar beneden, maar ook de 2e keer ging het stijgen zeer moeizaam en viel de pomp een aantal keer een tijdje uit om daarna opnieuw te proberen. Maar uiteindelijk kwam hij toch omhoog.
En sindsdien gaat hij terug vlot op en neer telkens in een enkele pomp-beurt.
Dit zal dus wss te maken hebben gehad met de hoeveelheid lucht die in de leidingen is geraakt door de werken.
Wat me wel opviel is dat ik de pomp nu ook hoor werken om de wagen in laagste positie te krijgen (licht andere toon dan wanneer hij naar hoogste stand gaat). Dat heb ik bij mijn vorige pomp nooit gehoord (ook niet als ik hem in laagste positie zette en meteen daarna de motor uitschakelde). Ik was er dus van overtuigd dat dit gewoon gebeurde door ergens een klep open te zetten waardoor de olie terug in het vat kan vloeien en de auto door zijn eigen gewicht naar omlaag ging.
Nu wordt er echter duidelijk actief olie teruggepompt.. Misschien toch een update in die electronica sinds mijn vorige pomp..
In elk geval blij dat dit weer achter de rug is. Nieuwe pomp en nieuw vat.. hopelijk was dat het laatste probleem dat ik zal hebben met de hydrauliek van deze wagen.. (veerpoten zelf zien er nog steeds goed uit, nog geen spoor van lekken daar.. dus we hopen dat die het uithouden..)
In ieder geval dank aan iedereen hier voor de gemaakte suggesties, ideeën en opzoekingen! Zonder dit forum zou ik me wss nooit zelfzeker genoeg voelen om daar uberhaupt nog maar zelf aan te beginnen, en had ik gezien de kost hiervoor bij de dealer, de ouderdom van de wagen en het feit dat ik er in België geen enkele Lage Emmissie Zone meer mee binnen mag, mogelijk al geen C5 meer gehad.. Dus bedankt allen voor het redden van deze Citroën
Ik heb de elektromotor van die pomp ook maar eens even open gemaakt om te zien hoe die er vanbinnen aan toe is. Maar die was verbazingwekkend proper, en de koolborstels zelf waren amper verbruikt. Dus het lijkt er op dat die pomp nooit erg lang dienst gedaan heeft. Aan de buitenkant was hier en daar wel wat roest, maar de meest roestige stukken kon ik makkelijk overbouwen van mijn pomp.
Het restje olie dat er nog in zat was ook heel mooi en zuiver van kleur. Dus ik denk dat ik een heel goede koop gedaan heb.
Ook heb Ik uiteindelijk de elektronica niet overgebouwd, want ik heb nu ook op de plastic behuizing daarvan een artikelnummer teruggevonden (kleine opdruk op de plastic zelf) en die kwam volledig overeen met mijn vorige pomp. Enkel het productie-jaar ervan is bij mijn vorige pomp 2008 en bij deze 2009 (als je dat ding van de pomp afvijst, staat dat jaartal aan de onderkant in de plastic gegraveerd). Verder stond er enkel nog een kleine letter A op die van mijn eerdere pomp en op deze een letter B op diezelfde plek.. maar het artikelnummer zelf was dus identiek en bouwjaar niet te verschillend. Bovendien merkte ik ook op dat de doos van die electronica bij mijn pomp niet helemaal goed meer afsloot tov die van de nieuwe pomp..
Het Citroën artikelnummer 5277 K1 of ook maar iets dat daar op gelijkt, vind ik nergens terug op geen van beide pompen; dus heb ik het er maar op gewaagd.
Dan had ik wel nog wat problemen om de pomp te ontluchten, want de auto dacht ondertussen dat hij terug op hoogste stand stond door zolang op blokken te staan. De wielen waren klaarblijkelijk gezakt en heb ik manueel met wat hefbomen omhoog moeten duwen voordat de boordcomputer besloot om de pomp dan maar eens te laten aanslaan. Maar eens hij daarmee begon, is het verder allemaal redelijk vlot gegaan.
Nadat ik zeker was dat de pomp effectief pompte, het nieuwe voorraad vat er weer op en gevuld met de olie die ik gerecupereerd heb uit het vorige vat. (die was nog maar enkele maanden oud sinds mijn vorige "herstelling").
Eens de auto van zijn blokken was, zakte hij, desondanks hij intussen terug op hoogste stand stond, door zijn voorpoten. Maar de pomp sloeg regelmatig terug aan om bij te pompen en na zo'n 4 keer aan en uit slaan van de pomp begon de voorkant dan toch ook te stijgen.
Dan vlot terug naar beneden, maar ook de 2e keer ging het stijgen zeer moeizaam en viel de pomp een aantal keer een tijdje uit om daarna opnieuw te proberen. Maar uiteindelijk kwam hij toch omhoog.
En sindsdien gaat hij terug vlot op en neer telkens in een enkele pomp-beurt.
Dit zal dus wss te maken hebben gehad met de hoeveelheid lucht die in de leidingen is geraakt door de werken.
Wat me wel opviel is dat ik de pomp nu ook hoor werken om de wagen in laagste positie te krijgen (licht andere toon dan wanneer hij naar hoogste stand gaat). Dat heb ik bij mijn vorige pomp nooit gehoord (ook niet als ik hem in laagste positie zette en meteen daarna de motor uitschakelde). Ik was er dus van overtuigd dat dit gewoon gebeurde door ergens een klep open te zetten waardoor de olie terug in het vat kan vloeien en de auto door zijn eigen gewicht naar omlaag ging.
Nu wordt er echter duidelijk actief olie teruggepompt.. Misschien toch een update in die electronica sinds mijn vorige pomp..
In elk geval blij dat dit weer achter de rug is. Nieuwe pomp en nieuw vat.. hopelijk was dat het laatste probleem dat ik zal hebben met de hydrauliek van deze wagen.. (veerpoten zelf zien er nog steeds goed uit, nog geen spoor van lekken daar.. dus we hopen dat die het uithouden..)
In ieder geval dank aan iedereen hier voor de gemaakte suggesties, ideeën en opzoekingen! Zonder dit forum zou ik me wss nooit zelfzeker genoeg voelen om daar uberhaupt nog maar zelf aan te beginnen, en had ik gezien de kost hiervoor bij de dealer, de ouderdom van de wagen en het feit dat ik er in België geen enkele Lage Emmissie Zone meer mee binnen mag, mogelijk al geen C5 meer gehad.. Dus bedankt allen voor het redden van deze Citroën

C5 Ph3 Exclusive 2.0 HDi 16v Sedan BVA6 Diesel 2008
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 dec 2013 00:09
Auto: C5 Exclusive 2.0 HDi 16V Sedan
Opties: Full Option
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 120000
Kleur: Thorium Grijs
Locatie: Hoboken (Antwerpen) - België
Contacteer:
Ik had beter naar Willy moeten luisteren..
Zeker nu met corona gebruik ik de auto niet erg veel.. Maar de 2e keer dat ik hem van stal haalde, kreeg ik allerlei foutmeldingen over de ABS/ESP en de handrem. De handrem kon ik manueel niet meer uitschakelen, gelukkig deed hij het wel automatisch als ik vertrok. ABS en ESP werden uitgeschakeld. Cruise control en snelheidsbegrenzer konden niet ingeschakeld worden.. kortom, behalve de stuurbekrachtiging en de vering was het terug alsof ik met m'n eerste Opel Kadett reed..
Mijn PC met Diagbox was al een tijdje out-of-order.. Ik heb er deze week dan toch meer werk van gemaakt dit terug in orde te krijgen. Diagbox aangesloten, en het storings-logboek stond bomvol storingen over communicatie-fouten, ongeldige waarden die ontvangen werden, remsysteem problemen, problemen ophalen wagensnelheid, zelfs ergens een 'computer kapot' melding (ik denk bij ESP)..
En telkens ik een refresh deed van de componenten kwamen er nieuwe fouten bij..
Willy heeft dus gelijk gekregen.. verkeerde elektronica op de pomp zorgt voor vreemde problemen.
Gelukkig had ik de oude pomp nog liggen en heb ik nu de electronica van de oude pomp in de plaats gestoken (zonder het vat of de pomp er af te halen.. niet makkelijk, veel zweten en prutsen.. maar het is gelukt).. Via diagbox alle storingen gewist. Enkele malen een refresh uitgevoerd, geen fouten meer. Ook de auto zelf gaf geen foutmeldingen meer ... Hopelijk was dit nu effectief het probleem, en blijft dit nu zo..!
Zeker nu met corona gebruik ik de auto niet erg veel.. Maar de 2e keer dat ik hem van stal haalde, kreeg ik allerlei foutmeldingen over de ABS/ESP en de handrem. De handrem kon ik manueel niet meer uitschakelen, gelukkig deed hij het wel automatisch als ik vertrok. ABS en ESP werden uitgeschakeld. Cruise control en snelheidsbegrenzer konden niet ingeschakeld worden.. kortom, behalve de stuurbekrachtiging en de vering was het terug alsof ik met m'n eerste Opel Kadett reed..
Mijn PC met Diagbox was al een tijdje out-of-order.. Ik heb er deze week dan toch meer werk van gemaakt dit terug in orde te krijgen. Diagbox aangesloten, en het storings-logboek stond bomvol storingen over communicatie-fouten, ongeldige waarden die ontvangen werden, remsysteem problemen, problemen ophalen wagensnelheid, zelfs ergens een 'computer kapot' melding (ik denk bij ESP)..
En telkens ik een refresh deed van de componenten kwamen er nieuwe fouten bij..
Willy heeft dus gelijk gekregen.. verkeerde elektronica op de pomp zorgt voor vreemde problemen.
Gelukkig had ik de oude pomp nog liggen en heb ik nu de electronica van de oude pomp in de plaats gestoken (zonder het vat of de pomp er af te halen.. niet makkelijk, veel zweten en prutsen.. maar het is gelukt).. Via diagbox alle storingen gewist. Enkele malen een refresh uitgevoerd, geen fouten meer. Ook de auto zelf gaf geen foutmeldingen meer ... Hopelijk was dit nu effectief het probleem, en blijft dit nu zo..!
C5 Ph3 Exclusive 2.0 HDi 16v Sedan BVA6 Diesel 2008
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Mooi zo. Ja, die esp zit leuk verknoopt door allerlei systemen bij de ph3. Handrem is ook al deel van het complot.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Het is nu opgelost natuurlijk maar de elektronica van de pomp is te coderen waarschijnlijk stonden er een paar zaken niet goed.
Heb je daar toevallig nog naar gekeken?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Heb je daar toevallig nog naar gekeken?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 dec 2013 00:09
Auto: C5 Exclusive 2.0 HDi 16V Sedan
Opties: Full Option
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 120000
Kleur: Thorium Grijs
Locatie: Hoboken (Antwerpen) - België
Contacteer:
Nee, dat wist ik niet dat dat kon.
Waar zou ik dat moeten vinden in Diagbox ? En moet die telecodering dan niet van de Citroën servers komen, want dat zal niet lukken met mijn Diagbox..
Maar dan zou ik de elektronica die dus momenteel niet correct blijkt te werken, wel kunnen bijhouden als reserve (de huidige sluit niet zo goed meer af, het deksel staat op één hoek wat omhoog, waardoor ik een beetje schrik heb dat die na verloop van tijd vocht zou binnen kunnen krijgen. Daarom mede dat ik het initieel toch gewaagd had om die elektronica niet te verwisselen.)
Waar zou ik dat moeten vinden in Diagbox ? En moet die telecodering dan niet van de Citroën servers komen, want dat zal niet lukken met mijn Diagbox..
Maar dan zou ik de elektronica die dus momenteel niet correct blijkt te werken, wel kunnen bijhouden als reserve (de huidige sluit niet zo goed meer af, het deksel staat op één hoek wat omhoog, waardoor ik een beetje schrik heb dat die na verloop van tijd vocht zou binnen kunnen krijgen. Daarom mede dat ik het initieel toch gewaagd had om die elektronica niet te verwisselen.)
C5 Ph3 Exclusive 2.0 HDi 16v Sedan BVA6 Diesel 2008
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Diagbox kan de parameters/instellingen van de server halen dat klopt. Maar er is ook de mogelijkheid om handmatig te telecoderen en de instellingen handmatig te doen.
Je kunt de losse unit eens aan de stekker in de auto hangen en kijken wat je kunt instellen. Ik heb een soortgelijk akefietje eens gehad met een C6. Ook daar stond de telecodering niet goed.
Alleen als er nieuwe software moet worden geschreven heb je echt de server nodig.
Je kunt de losse unit eens aan de stekker in de auto hangen en kijken wat je kunt instellen. Ik heb een soortgelijk akefietje eens gehad met een C6. Ook daar stond de telecodering niet goed.
Alleen als er nieuwe software moet worden geschreven heb je echt de server nodig.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 dec 2013 00:09
Auto: C5 Exclusive 2.0 HDi 16V Sedan
Opties: Full Option
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 120000
Kleur: Thorium Grijs
Locatie: Hoboken (Antwerpen) - België
Contacteer:
Ik had de, nu correcte elektronica, eerder ook al eens los aan de stekker gehangen om te kijken of daarmee al die communicatie-errors verdwenen, voordat ik de elektronica effectief zou overbouwen.
Die fouten zijn toen wel verdwenen, maar de HD pomp is toen wel beginnen pompen en niet meer gestopt, ook niet na afzetten van het contact. Ik heb uiteindelijk de batterij moeten loskoppelen. De pomp stond toen al vrij heet, en de auto ongevraagd in hoogste stand.
Dus dat weet ik nog niet of ik dat zo meteen nog durf proberen
..
Ik ga dan wel binnenkort eens kijken of ik de parameters van de huidige elektronica alvast eens kan uitlezen.. dan kan ik bij eventuele toekomstige vervanging later alvast die params controleren/telecoderen op die andere elektronica.
Die fouten zijn toen wel verdwenen, maar de HD pomp is toen wel beginnen pompen en niet meer gestopt, ook niet na afzetten van het contact. Ik heb uiteindelijk de batterij moeten loskoppelen. De pomp stond toen al vrij heet, en de auto ongevraagd in hoogste stand.
Dus dat weet ik nog niet of ik dat zo meteen nog durf proberen

Ik ga dan wel binnenkort eens kijken of ik de parameters van de huidige elektronica alvast eens kan uitlezen.. dan kan ik bij eventuele toekomstige vervanging later alvast die params controleren/telecoderen op die andere elektronica.
C5 Ph3 Exclusive 2.0 HDi 16v Sedan BVA6 Diesel 2008
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.