Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

C5club Rookie


Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jan 2014 13:10
Auto: break 2.0 HDI executive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 166000
Kleur: aubergine
Hallo
Ik heb een probleem met de airco en wie weet kan iemand helpen.
De Airco werkt. De aanjager werkt. Filter is vervangen. Dat is allemaal goed nieuws.
Aan de bestuurders kant krijg ik koude lucht en aan de bijrijders kant komt warme lucht. Alles is al een keertje uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Er is gezocht naar een vastzittende klep die eventueel de koude en warme lucht moet verdelen maar die is niet gevonden waardoor mijn monteur me naar huis heeft gestuurd met de melding: "Ik weet het niet".
Nog iemand tips waar we het probleem moeten zoeken?
Groet Carin
Ik heb een probleem met de airco en wie weet kan iemand helpen.
De Airco werkt. De aanjager werkt. Filter is vervangen. Dat is allemaal goed nieuws.
Aan de bestuurders kant krijg ik koude lucht en aan de bijrijders kant komt warme lucht. Alles is al een keertje uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Er is gezocht naar een vastzittende klep die eventueel de koude en warme lucht moet verdelen maar die is niet gevonden waardoor mijn monteur me naar huis heeft gestuurd met de melding: "Ik weet het niet".
Nog iemand tips waar we het probleem moeten zoeken?
Groet Carin
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
Lijkt op het probleem dat ik in 2006 meldde op dit forum.... zie hier. Een heel topic volgeschreven met soortgelijke problemen en oplossingen...
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).

C5club Rookie


Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jan 2014 13:10
Auto: break 2.0 HDI executive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 166000
Kleur: aubergine
dankje. Ik ga me door de 33 pagina's heen worstelen
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dat was toen het probleem bij de PH1.
Maar hier hebben we het over een PH2. Daarbij is meestal sprake van een gebroken klepas.
Groet,
JW
Maar hier hebben we het over een PH2. Daarbij is meestal sprake van een gebroken klepas.
Groet,
JW
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Dat lijkt mij ook, een bekende kwaal van de ph2 ....
En gezien het dashboard eruit moet niet iets wat een monteur even doet om te “ onderzoeken “ ....
En gezien het dashboard eruit moet niet iets wat een monteur even doet om te “ onderzoeken “ ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Is de vulling van de airco ook gecontroleerd? Bij mij klaagde de bijrijder over warme lucht toen de airco leeg begon te raken, ruim voordat de airco stopte met werken.

C5club Rookie


Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jan 2014 13:10
Auto: break 2.0 HDI executive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 166000
Kleur: aubergine
Ja het dashbord is er al uit geweest. Motortjes werken beiden nog. Als het goed is zijn ze zelfs verwisselt om te zien of het probleem dan verholpen zou zijn. Maar dat was dus niet het geval. Ga eens even kijken bij de klepas.

C5club Rookie


Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jan 2014 13:10
Auto: break 2.0 HDI executive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 166000
Kleur: aubergine
Wellicht dat het dan ook nog even handig is om de vulling van de airco te checken. Is nog het meest simpele. Je weet maar nooit. 


C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ja, dat scheelde mij een boel geklaag, nadat de endoscoop toch echt uitwees dat de kleppen het prima deden.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Ik had hetzelfde, een jaar of wat geleden.
Ik dacht aan de kleppen, maar voor de zekerheid heb ik toen eerst maar even de A/C laten checken.
Daar bleek toen maar bar weinig koudemiddel in te zitten, na vacumeren en opnieuw vullen deed alles het weer gewoon.
Uiteraard later wel verder gezocht naar de oorzaak van het verlies, dat bleken er meerdere te zijn.
Die zijn vervolgens verholpen.
Groet,
JW
Ik dacht aan de kleppen, maar voor de zekerheid heb ik toen eerst maar even de A/C laten checken.
Daar bleek toen maar bar weinig koudemiddel in te zitten, na vacumeren en opnieuw vullen deed alles het weer gewoon.
Uiteraard later wel verder gezocht naar de oorzaak van het verlies, dat bleken er meerdere te zijn.
Die zijn vervolgens verholpen.
Groet,
JW