Auteur |
Bericht |
martslaats
C5club Bikkel
Geregistreerd: 25 feb 2016 01:03 Berichten: 392 Woonplaats: Roermond
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 ervaringen HDIF 2.0
hoi luitjes ben langzaam op zoek naar een andere auto het liefst had ik een op lpg gehad maar deze zijn zeer schaars ik rij 20.000 per jaar en weet niet of dat genoeg is voor een diesel ik had verschillende 2.0 hdif voorbij zien komen (2007 2008)en heb begrepen dat daar een 6bak automaat in zit nu is mijn vraag hoe zit het met deze automaat en is deze motor betrouwbaar en looont het zich om met 20.000 per jaar diesel rijden en moet vermelden dat ik best veel korte stukken rijd wat zijn jullie ervaringen met dit type hoor het graag gr mart
|
07 jul 2020 21:28 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33524 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 ervaringen HDIF 2.0
De 2.0hdif van de phase 2 heeft inderdaad een 6 traps aisin bak , zeer fijne combinatie.... Staat te boek als betrouwbaar , korte stukken is nooit echt lekker voor een diesel ( elke auto eigenlijk ) , of je met de km’s / hogere wb uitkomt en dat ervoor over hebt kan je enkel zelf beslissen 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
07 jul 2020 21:45 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: ervaringen HDIF 2.0
Als die 2.0 HDiF in goede staat is, lijkt me dat zeker te overwegen.
De prijzen waarvoor ze op dit moment "over de toonbank" gaan zijn laag, en met 20 kkm/jr is de WB wel gecompenseerd door de lagere brandstofkosten.
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
07 jul 2020 22:18 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: ervaringen HDIF 2.0
ik ben een dieselfan maar ik zou zeker geen Hdif aanbevelen bij een groot percentage korte ritten. Een hdi komt wat moeilijker (duurt langer) op temperatuur en het alleen rijden van korte ritjes is echt slecht voor de motor en roetfilter.
|
08 jul 2020 07:31 |
|
 |
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 2469
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
 Re: ervaringen HDIF 2.0
Laten we eens beginnen met de definitie van een 'kort stukje rijden', aan hoeveel km's moeten we dan ongeveer denken?
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
08 jul 2020 08:21 |
|
 |
martslaats
C5club Bikkel
Geregistreerd: 25 feb 2016 01:03 Berichten: 392 Woonplaats: Roermond
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: ervaringen HDIF 2.0
denk 8 tot 10 km dus eigenlijk meer stadsverkeer maar zoals ik nu al begrijp beter geen diesel daarvoor ook mijn vragen naar info gr mart
|
08 jul 2020 15:17 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33524 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: ervaringen HDIF 2.0
Als je dat afwisselt met lange stukken zie ik het probleem niet ... Enkel alleen die korte stukken is niet bevorderlijk.
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
08 jul 2020 15:20 |
|
 |
martslaats
C5club Bikkel
Geregistreerd: 25 feb 2016 01:03 Berichten: 392 Woonplaats: Roermond
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: ervaringen HDIF 2.0
die heb ik ook af en toe naar rotterdam(175km)
|
08 jul 2020 15:23 |
|
 |
martslaats
C5club Bikkel
Geregistreerd: 25 feb 2016 01:03 Berichten: 392 Woonplaats: Roermond
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: ervaringen HDIF 2.0
moet heel veel korte stukken rijden maar overdags staat de temperatuur meter zelden in het blauw gr mart
|
08 jul 2020 15:31 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33524 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: ervaringen HDIF 2.0
Aanschaf van een diesel is momenteel ook aantrekkelijk, tweedehands werkelijk niets meer waard .... Ik zou het zeer zeker overwegen, ik vond dit een van de fijnste combinaties ( motor - bak ) die ik zelf gehad heb 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
08 jul 2020 15:35 |
|
 |
martslaats
C5club Bikkel
Geregistreerd: 25 feb 2016 01:03 Berichten: 392 Woonplaats: Roermond
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: ervaringen HDIF 2.0
ik heb 6 jaar geleden een opel omega 2.5 TD gereden(gechipt) was daar zeer tevreden over maar kreeg heel veel andere onkosten aan de auto dus besloten deze weg te doen heb toen 1 jaar nog wat anders gereden en toen toch weer voor de c5 gekozen dus weet dat diesel heerlijk rijd gr mart
|
08 jul 2020 15:46 |
|
 |
martslaats
C5club Bikkel
Geregistreerd: 25 feb 2016 01:03 Berichten: 392 Woonplaats: Roermond
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: ervaringen HDIF 2.0
ik had er een van 2007 gezien met 300.000 op de teller maar heb begrepen dat dit voor dit type geen probleem moet zijn gr mart
|
08 jul 2020 15:59 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33524 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: ervaringen HDIF 2.0
Als onderhoudsgeschiedenis een beetje bekend is moet dat geen probleem opleveren ... Deze ? https://www.autowereld.nl/citroen/c5-br ... tails.html
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
08 jul 2020 16:09 |
|
 |
martslaats
C5club Bikkel
Geregistreerd: 25 feb 2016 01:03 Berichten: 392 Woonplaats: Roermond
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: ervaringen HDIF 2.0
had er nog een gezien https://www.autowereld.nl/citroen/c5/i- ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false; deze heeft een trekhaak gr mart
|
08 jul 2020 16:41 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33524 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: ervaringen HDIF 2.0
Ja bij een handelaar , je zal moeten vragen of er wat over bekend is ....
Staat wel Export bij , meestal geen goed teken.
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
08 jul 2020 16:53 |
|
 |
|