V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Inmiddels heb ik dat schema gevonden, gekoppeld aan jouw VIN.
schema 1.jpg
schema 2.jpg
Daarop kun je zien dat de vier deurvergrendelingen rechtstreeks aangestuurd worden vanuit de BSI.

Ook het slot van de achterklep 6222 wordt vanuit de BSI aangestuurd. Maar het loopt wel via het relais 6288 en nog wat meer contacten en vergrendelingen.
Kijk daar goed naar, dat slot 6222 is bij mij al eens de oorzaak geweest van problemen


Ik kan je de complete set sturen als PDF, is je mail adres nog hetzelfde zloty..@.....?

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Dit is een dood spoor ben ik bang.

Ik zou eerst kijken of de netwerken in rust komen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Hoe doe je dat?
En hoe zoek je dan verder?

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Deuren open slot dicht en vergrendelen.

En dan meten op de netwerken met de multimeter of de scope of en welke netwerken actief blijven.

Daarvoor is een netwerk schema nodig.
Alle netwerken komen samen in de gateway (BSI) daar kun je het beste meten.
Weet je welk netwerk actief blijft dan kun je gericht zoeken.

De vergrendelmotoren zijn passief. Vandaar mijn opmerking over dood spoor.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Waar vind je dat "netwerkschema"?

Ik heb via Planète in het weekend toegang tot alle CitDoc's, ook de nieuwste. Maar dat heb ik tot nu toe niet gezien....

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4948
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Volgens mij niet bij de elektrische schema's, ik heb ze voor een Ph2 ooit opgezocht.
Netwerk schema's staan als het goed is bij reparatie methoden, iets met gegevens identificatie, werkmethode, presentatie van onderdeel "x".

Toevallig heb ik afgelopen avond bij een Xsara-2 zitten zoeken naar een lekstroom, n.a.v. de adviezen in dit topic, waar ik heel blij mee ben, aangezien ik hier geen ervaring mee heb en het toch een familie verplichting is om het op te lossen :(
Wellicht heeft bxantia wat aan mijn bevinden/werkwijze naar het opsporen van de lekstroom.

Multimeter tussen de min en accupool, bereik op 2000 mA, in de auto gaan zitten en deuren op slot met de AB.
Stroom is dan 0,4 en zakt na c.a. 2 minuten en een klik ergens bij de zekeringenkast (denk BSI ?) naar 0,16 en dit bleef zo.
Nou zijn de problemen toevallig ontstaan nadat het raam LV niet meer open ging, dus als eerste de 30A zekering voor "bediening relais automatische ruitbediening" er uit.
Ook nu 0,4 en 2 min. na het sluiten naar 0,16 en nog een paar minuten later naar 0,01 en dat blijft zo.
Van de Xantia app groep begrepen dat 0,16 teveel is, dat trekt de accu in een dag leeg, de 0,01 is goed in rust.
Viel mij op dat als alles in rust is met 0,01 en CV op slot, dat de stroom naar 0,3 stijgt als je op de knop van de achterklep drukt, de achterklep gaan dan niet open.
Ik kan mij voorstellen dat als een schakelaartje van een CV unit ingedrukt blijft, dit tot lekstroom kan leiden omdat een computer niet volledig in rust gaat.

Vreemd genoeg werkt het elektrische raam RV gewoon met de betreffende zekering er uit, alle andere zaken werken ook, heb alles getest en uitgelezen met de Lexia, geen vreemde nieuwe storingen, ook een proefrit ging goed.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Bij de CitDoc's heb ik inderdaad wel eens een verhaal gezien over dat "wekken".

Helaas heb ik nu via Planète geen toegang tot die doc's, dat is pas volgende weekend weer.
Dan zal ik er naar kijken.

Overigens, 0,16A zou de accu niet in één dag leeg mogen trekken, dat is maar 3,84 Ah in 24 uur.
Of die accu zou al op sterven na dood moeten zijn :cry:

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
De maximale ruststroom is 50mA. In de praktijk is het eigenlijk altijd (veel) lager.

De schema's heten iets van multiplex en zijn beschikbaar origineel. Probleem is dat bij deze auto niet alle netwerken in de OBD stekker uitkomen, zodat er ook op de BSI gemeten moet worden.

Als je een multimeter gebruikt in plaats van een scope moet je weten welk type netwerk het is en dus de spanningen die er op staan als er gecommuniceerd wordt.
Op zichzelf gaat dit redelijk ver voor een leek die niet in diagnose thuis is.

Een alternatief heb ik al genoemd. Deuren open, slot dicht klikken, en met afstandsbediening de auto afsluiten. Met de multimeter tussen accu en auto (niet verbreken!!!) ruststroom controleren. Dan spanningsverlies meten over de zekeringen om te bepalen in welke circuits stroom afnemen.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 120
Lid geworden op: 24 okt 2015 16:25
Auto: Break Exclusive
Opties: alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 242000
Kleur: zilvergrijs
Locatie: Amsterdam
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Bedankt voor alle input, mensen. En ja JW-C5, dat mailadres is nog steeds actief. :-)

Maar ik moet bekennen dat ik jullie chat niet helemaal meer volg / begrijp. En de AB van de CV heb ik niet meer..
Wel weet ik dat ik de knop van de achterklep vorig jaar (maanden voordat de heibel met lekstroom begon) heb moeten vervangen. Zo een elektrisch schema kan ik niet echt lezen.
De citroen garage (geen dealer) die ik onlangs nog sprak zei dat ik dezelfde elektra specialist moet vragen om op te sporen waar in de CV het probleem zit. Die ga ik deze week bellen.
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4948
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
JW-C5 schreef:Overigens, 0,16A zou de accu niet in één dag leeg mogen trekken, dat is maar 3,84 Ah in 24 uur.
Of die accu zou al op sterven na dood moeten zijn :cry:
Dat van één dag riep iemand, in de praktijk was het 3 a 4 dagen dat de accu leeg was.
Het is een nieuwe accu, zit er c.a. 10 maanden in.

Ik kreeg eergisteren door dat de accu na 24 uur nog een spanning had van 12,41 V.
Gisteren niets meer gehoord, ik denk dat het goed gaat zo, anders had oompje wel gebeld :D
Plaats reactie