C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Dan is de accu niet goed.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 120
Lid geworden op: 24 okt 2015 16:25
Auto: Break Exclusive
Opties: alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 242000
Kleur: zilvergrijs
Locatie: Amsterdam
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Vanochtend zag ik voor het eerst dat vanuit de accuklem er twee draden vertrekken... Ik heb misschien een verklaring voor de lekstroom.
Ik ging nogmaals (ononderbroken) meten zonder F11, de meter slaat nog uit naar 40mA. Toen nog een keer kijken met F11 geïnstalleerd. Toen ik de accuklem van de pool haalde schoot de meter op max, schakelaar op 250mA! Toen naar standje 10A en de meter slaat uit naar 1A! Als ik mijn hand bewoog en dus de klem, wisselde de meting van 0 naar 1A. Als in een los contact. Daar waar de twee kabels uit de klem vertrekken is eentje groenig, gecorrodeerd.. Zie foto:
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
1A klinkt als een problematische lekstroom.
Dan zal je accu na een nachtje wel aardig wat energie kwijt zijn.
Die zwarte kabel zit op de minpool van de accu.
Maak de klem van binnen en de accupool rondom eens schoon met een schuurpapiertje of staal/ koperborsteltje, het klinkt alsof er wat oxidatie tussen meetpennen en objecten zit. Dat is niet abnormaal.

Was al uitgesloten dat een trekhaak contact vol met water staat?
Alle lampjes, ook in kofferbak en vakjes, zijn uit?
Gebruikersavatar
H_H
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Wordt er wel genoeg bijgeladen door de dynamo?
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 120
Lid geworden op: 24 okt 2015 16:25
Auto: Break Exclusive
Opties: alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 242000
Kleur: zilvergrijs
Locatie: Amsterdam
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Toen ik daar iets vermoedde heb ik geprobeerd de waarde van 1A te herhalen, maar ik kom niet verder dan 150mA / 200mA, schakelaar op 250mA.

De trekhaakstekker is droog. De klem en de pool zijn schoon.



Anyway. Wat gebeurt hier? De twee kabels ( waarvan eentje massa naar de carosserie) horen contact met elkaar te maken maar omdat eentje gecorrodeerd is lukt dat niet 100% en stroomt alles door de andere? Ze zijn allebei een beetje groenig.
De meting veranderd dus sterk als ik de klem met kabels beweeg. Kan de lekstroom hier ergens zitten?
Wat moet ik doen? Afknippen, schoonmaken en nieuwe klem monteren? Laten doen?
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Gebruikersavatar
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Als er slecht contact is tussen de klem en de draden kan dat de lekstroom alleen maar minder maken. Ik weet niet hoeveel ruimte die kabels nog hebben, maar ik zou ze het liefst afknippen, strippen en nieuwe klem. Maar dat gaat je lekstroom niet kleiner maken! 1A is veel te veel. Aan de andere kant: Als de wagen nog start kan het contact nooit echt slecht zijn. De lekstroom wordt dus niet veroorzaakt door die verbinding, die misschien niet eens echt slecht is.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Als zekeringen trekken je niks helpt dan is het raadzaam eerst te gaan speuren naar alles wat niet standaard in de auto aanwezig was af fabriek.
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Gebruikersavatar
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Toen de meter uitsloeg naar 1A, bleef die constant 1A? Als hij terugloopt kan die aanvankelijke grote waarde ook komen door het opladen van een condensator.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Als je de verbinding verbreekt tijdens het meten maak je de regeleenheden wakker waardoor je een hogere stroom meet.

De auto moet nu eerst weer in rust komen.
En slechte massa zoals op de foto veroorzaakt problemen maar geen lekstroom.

Je kunt door spanningsverlies (mV) te meten over de zekeringen bepalen waar wel een geen stroom loopt.
Zorg voordat je gaat meten dat de deuren geopend en op slot zijn en de auto in rust.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 120
Lid geworden op: 24 okt 2015 16:25
Auto: Break Exclusive
Opties: alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 242000
Kleur: zilvergrijs
Locatie: Amsterdam
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Time flies. afgelopen maanden consequent de polen steeds er af gehad als we parkeerden langer dan een dag.

Vandaag liet ik de auto op lekstroom nakijken bij een elektro specialist. Hij vond 0.05 A lek in rust. Niets aan de hand. Toen deed hij de deuren op slot en werd de lek 1 A! Na 10 minuten nog steeds.

Ik heb een beetje gezocht op lekstroom en CV / centrale vergrendeling in dit forum maar vind alleen hits over iemands verwarming..

Kan ik zelf naar de boosdoener in de vergrendeling zoeken of kunnen ze bij een citroen garage misschien meteen uitlezen waar specifieker gezocht moet worden.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
je kunt eerst eens zien op welke zekering dat het lek zit.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 120
Lid geworden op: 24 okt 2015 16:25
Auto: Break Exclusive
Opties: alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 242000
Kleur: zilvergrijs
Locatie: Amsterdam
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Van een citroen garage hoorde ik net dat zij de plek van de boosdoener in de centrale vergrendeling niet kunnen aanwijzen dmv uitlezen.

De enige optie is alle 5 deurmotoren doormeten zeggen ze. Hoe doe je dat? Heb in het forum gezocht maar kan niet echt iets vinden.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
willy4 schreef:je kunt eerst eens zien op welke zekering dat het lek zit.
en dan kun je verder gaan.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 120
Lid geworden op: 24 okt 2015 16:25
Auto: Break Exclusive
Opties: alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 242000
Kleur: zilvergrijs
Locatie: Amsterdam
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Dat had ik al een paar keer gedaan willy maar dus steeds met de deuren niet vergrendeld en dan meet ik geen lek. Zekering F14 is voor de cv. Maar als ik die eruit haal krijg ik de deur niet op slot, toch?
Dus ik zou met een assistent iets kunnen doen. eentje zit binnen, motorkap open. Multimeter tussen poolkabel en accu. We meten geen lekstroom. deuren op slot. Meter slaat uit naar 1 ampere in rust. Zekering f14 van binnen verwijderen. Lekstroom weg, hopelijk.
Is dit een manier om de vergrendeling te testen op lekkage?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Da's zeker een interessante test.
Als die lekstroom dan weg is, geeft dat duidelijk meer info.

Ik heb je VIN nog.
Daarmee kan ik zondag via Planète in SEDRE het schema opzoeken van jouw deurvergrendeling, en kijken of dat enig verder inzicht geeft.

Ik meld me dan weer ;)

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Plaats reactie