Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Geheel op eigen risico overigens, ik kreeg 'm van Google...
C5club Fan


Berichten: 83
Lid geworden op: 12 apr 2016 11:23
Auto: C5 2.0 Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Organummer: 10049
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 232.000
Kleur: Blauw
Ik heb een “fuel regulator” besteld bij dit Poolse bedrijfje. Op mijn opmerking of ik niet zeker wist of het probleem daar wel aan ligt kreeg ik de volgende uitleg:
Hello,
a faulty regulator usually gives 2 typical symptoms:
-the engine starts normally, everything works perfectly until it reaches 60-70 °C, then the engines start to run unexpectedly, there are defects, a rev limiter to 2000 rpm or even turns itself off,
-the engine works perfectly all the time, but if you leave it idling, after 10-30 seconds it will get a fault and a revolution limiter. If you keep the rpm above 1200, it will never happen.
Of course these symptoms could be mixed.
However a faulty regulator also can damage the high pressure pump by making too high pressure, In this case the engine automatically turns off but until it happened, peak of fuel pressure can reach even 150bar (max working pressure is 105 bar). Such overpressure damaged diaphragms in the pump very quickly.
Dit komt wel overeen met de klachten van mijn HPI. Hij loopt nog als een zonnetje, maar valt uit als ie te warm wordt. Bijv. na 20 Km te hebben gereden, dan in de stad voor een stoplicht stationair draaien; plop, uit. Krijg m dan nog net aan de kant waar ie na 10 min wachten het weer doet.
Ik heb die fuel regulator besteld, komt vandaag of morgen binnen. Ga hem proberen in te bouwen (zit op een onmogelijke plek) en zal kijken wat het resultaat is. Bad or Good; ik laat het weten.
Het grappige is dat ik al eens eerder zo’n ding heb ingebouwd. Dit na allerlei andere zaken te hebben vervangen
Daarna liep ie gelijk weer prima; alle problemen weg.
Het Poolse bedrijfje verkoopt ook maar 2 dingen van de HPI: die regulator... en de hoge druk pomp
Hello,
a faulty regulator usually gives 2 typical symptoms:
-the engine starts normally, everything works perfectly until it reaches 60-70 °C, then the engines start to run unexpectedly, there are defects, a rev limiter to 2000 rpm or even turns itself off,
-the engine works perfectly all the time, but if you leave it idling, after 10-30 seconds it will get a fault and a revolution limiter. If you keep the rpm above 1200, it will never happen.
Of course these symptoms could be mixed.
However a faulty regulator also can damage the high pressure pump by making too high pressure, In this case the engine automatically turns off but until it happened, peak of fuel pressure can reach even 150bar (max working pressure is 105 bar). Such overpressure damaged diaphragms in the pump very quickly.
Dit komt wel overeen met de klachten van mijn HPI. Hij loopt nog als een zonnetje, maar valt uit als ie te warm wordt. Bijv. na 20 Km te hebben gereden, dan in de stad voor een stoplicht stationair draaien; plop, uit. Krijg m dan nog net aan de kant waar ie na 10 min wachten het weer doet.
Ik heb die fuel regulator besteld, komt vandaag of morgen binnen. Ga hem proberen in te bouwen (zit op een onmogelijke plek) en zal kijken wat het resultaat is. Bad or Good; ik laat het weten.
Het grappige is dat ik al eens eerder zo’n ding heb ingebouwd. Dit na allerlei andere zaken te hebben vervangen
Daarna liep ie gelijk weer prima; alle problemen weg.
Het Poolse bedrijfje verkoopt ook maar 2 dingen van de HPI: die regulator... en de hoge druk pomp
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Warempel,ze zitten in Lublin, Polen. Volgend jaar er langs met het icccr? 
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Oh, dit is ook iets om op te letten:
https://www.dat.de/fileadmin/de/downloa ... chkeit.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;Alle Fahrzeuge, die seit dem 1. Januar 2000 hergestellt wurden sind E10-
verträglich.
außer: C5 I 2,0 HPI-Motorisierung (TSN 757 und 758)
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Dat is wederom ongetwijfeld vanwege de brandstof pomp. Hoge druk benzine pompen en E10 gaan slecht samen.
Daarom mag je bv een direct ingespoten Vectra van veel later bouwjaar ook niet op E10 laten rijden.
Ik heb hetzelfde ook al over de THP pomp gehoord van onafhankelijke THP experts. Maar die laat Cit kennelijk liever gewoon kapot gaan dan zelf ervoor te waarschuwen.
Naast rubber oplossen is vocht in de E10 brandstof een grote boosdoener. Gebruik van een fuel dryer additief zou de levensduur moeten verlengen.
Daarom mag je bv een direct ingespoten Vectra van veel later bouwjaar ook niet op E10 laten rijden.
Ik heb hetzelfde ook al over de THP pomp gehoord van onafhankelijke THP experts. Maar die laat Cit kennelijk liever gewoon kapot gaan dan zelf ervoor te waarschuwen.
Naast rubber oplossen is vocht in de E10 brandstof een grote boosdoener. Gebruik van een fuel dryer additief zou de levensduur moeten verlengen.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
C5club Fan


Berichten: 83
Lid geworden op: 12 apr 2016 11:23
Auto: C5 2.0 Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Organummer: 10049
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 232.000
Kleur: Blauw
Goed om te weten 
C5club Fan


Berichten: 83
Lid geworden op: 12 apr 2016 11:23
Auto: C5 2.0 Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Organummer: 10049
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 232.000
Kleur: Blauw
De fuel regulator, benzine druk regelaar is binnen vanuit het Poolse bedrijfje en is inmiddels geïnstalleerd.
Gisteravond nog wel een storing gehad; esp ASR. Uitgelezen met de Lexia: was idd de benzine druk. Storing gewist, starten, lopen, rijden. Vooral rijden met een warme motor en laag toerental getest in een woonwijk met veel drempels. Motor viel niet uit. Vanochtend starten zonder problemen, vanmiddag ook geen probleem. Ik heb het idee dat de benzine drukregelaar het probleem weer was en ben bang dat ik er nog een jaar of 5 mee zal moeten rijden
Gisteravond nog wel een storing gehad; esp ASR. Uitgelezen met de Lexia: was idd de benzine druk. Storing gewist, starten, lopen, rijden. Vooral rijden met een warme motor en laag toerental getest in een woonwijk met veel drempels. Motor viel niet uit. Vanochtend starten zonder problemen, vanmiddag ook geen probleem. Ik heb het idee dat de benzine drukregelaar het probleem weer was en ben bang dat ik er nog een jaar of 5 mee zal moeten rijden
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 mar 2020 10:03
Auto: C5 2.0 Hpi Break Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 103525
Kleur: Gris Quartz
Locatie: Haps
Contacteer:
Als (aankomend) Hpi rijder meld ik me hier ook maar. Wagen staat nu nog stil in afwachting van een drukregelaar.
Het is een 2002 Break Exclusive, grijs. Km-stand van 102177, dus zou met de juiste aandacht nog een tijdje mee moeten kunnen gaan.
Rob
Het is een 2002 Break Exclusive, grijs. Km-stand van 102177, dus zou met de juiste aandacht nog een tijdje mee moeten kunnen gaan.
Rob
Berichten: 4949
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Welkom Rob 
Het geeft mij een goed gevoel dat er liefhebbers zijn die tijd en liefde in een HPI steken
Afgezien van de bekende problemen, een mooi stukje techniek, veel rijplezier met je nieuwe auto.
Het geeft mij een goed gevoel dat er liefhebbers zijn die tijd en liefde in een HPI steken
Afgezien van de bekende problemen, een mooi stukje techniek, veel rijplezier met je nieuwe auto.
C5club Fan


Berichten: 83
Lid geworden op: 12 apr 2016 11:23
Auto: C5 2.0 Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Organummer: 10049
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 232.000
Kleur: Blauw
Ik heb de mijne verkocht aan een kennis van mij; hij rijdt nog steeds. Met veel plezier kan ik zeggen.
Het is die benzine drukregelaar uit Polen die ‘m heeft gered. 270.000+ op de teller
Het is die benzine drukregelaar uit Polen die ‘m heeft gered. 270.000+ op de teller
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 mar 2020 10:03
Auto: C5 2.0 Hpi Break Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 103525
Kleur: Gris Quartz
Locatie: Haps
Contacteer:
Regelaar gemonteerd, loopt weer als een zonnetje! Deze blijft nog wel even op de weg!

Edit Mod: Zie verder hierover het topic Brandstofdrukregelaar 2.0 Hpi dat daarover gemaakt is

Edit Mod: Zie verder hierover het topic Brandstofdrukregelaar 2.0 Hpi dat daarover gemaakt is
Berichten: 4949
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Dat is dus de beruchte boosdoener, mooi dat je HPI weer tegen aan kan 
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 mar 2020 10:03
Auto: C5 2.0 Hpi Break Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 103525
Kleur: Gris Quartz
Locatie: Haps
Contacteer:
Zojuist weer een jaar apk op de HPi. Wel na enige discussie mbt vreemde lambda waardes beneden de 3500rpm.. ER is nu een keurmeester in Boxmeer die in ieder geval wat heeft geleerd over de HPi!
Verder zit ik toch nog een beetje te klieren met de HD-brandstofpomp. Ik heb de indruk dat deze de grootste boosdoener is. Door het verouderen van de keerring op de hoofdas zal er olie uit de pomp gaan lekken. Dan krijg je een keer 1294/1291 fouten. Dat zie je overigens ook aan de dutycycle van de regelaar. Die schiet dan >40%, en dan gaat het snel..
Heb onlangs deze keerring vervangen, pomp weer gevuld met olie (75/90 volgens een zekere youtuber), fouten gewist, en rijden maar weer.
Gr. Rob
Verder zit ik toch nog een beetje te klieren met de HD-brandstofpomp. Ik heb de indruk dat deze de grootste boosdoener is. Door het verouderen van de keerring op de hoofdas zal er olie uit de pomp gaan lekken. Dan krijg je een keer 1294/1291 fouten. Dat zie je overigens ook aan de dutycycle van de regelaar. Die schiet dan >40%, en dan gaat het snel..
Heb onlangs deze keerring vervangen, pomp weer gevuld met olie (75/90 volgens een zekere youtuber), fouten gewist, en rijden maar weer.
Gr. Rob
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Goed zeg!


