Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 Aan alle HPi-rijders 
Auteur Bericht
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12
Berichten: 4831
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 360000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aan alle HPi-rijders
Geheel op eigen risico overigens, ik kreeg 'm van Google...


30 okt 2019 10:03
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2016 10:23
Berichten: 47
Auto: C5 2.0 HPI exclusive Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 270000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aan alle HPi-rijders
Ik heb een “fuel regulator” besteld bij dit Poolse bedrijfje. Op mijn opmerking of ik niet zeker wist of het probleem daar wel aan ligt kreeg ik de volgende uitleg:

Hello,
a faulty regulator usually gives 2 typical symptoms:
-the engine starts normally, everything works perfectly until it reaches 60-70 °C, then the engines start to run unexpectedly, there are defects, a rev limiter to 2000 rpm or even turns itself off,
-the engine works perfectly all the time, but if you leave it idling, after 10-30 seconds it will get a fault and a revolution limiter. If you keep the rpm above 1200, it will never happen.
Of course these symptoms could be mixed.

However a faulty regulator also can damage the high pressure pump by making too high pressure, In this case the engine automatically turns off but until it happened, peak of fuel pressure can reach even 150bar (max working pressure is 105 bar). Such overpressure damaged diaphragms in the pump very quickly.


Dit komt wel overeen met de klachten van mijn HPI. Hij loopt nog als een zonnetje, maar valt uit als ie te warm wordt. Bijv. na 20 Km te hebben gereden, dan in de stad voor een stoplicht stationair draaien; plop, uit. Krijg m dan nog net aan de kant waar ie na 10 min wachten het weer doet.
Ik heb die fuel regulator besteld, komt vandaag of morgen binnen. Ga hem proberen in te bouwen (zit op een onmogelijke plek) en zal kijken wat het resultaat is. Bad or Good; ik laat het weten.

Het grappige is dat ik al eens eerder zo’n ding heb ingebouwd. Dit na allerlei andere zaken te hebben vervangen :oops:
Daarna liep ie gelijk weer prima; alle problemen weg.
Het Poolse bedrijfje verkoopt ook maar 2 dingen van de HPI: die regulator... en de hoge druk pomp :D


29 nov 2019 09:54
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12
Berichten: 4831
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 360000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aan alle HPi-rijders
Warempel,ze zitten in Lublin, Polen. Volgend jaar er langs met het icccr? :)


29 nov 2019 10:11
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12
Berichten: 4831
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 360000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aan alle HPi-rijders
Oh, dit is ook iets om op te letten:
Citaat:
Alle Fahrzeuge, die seit dem 1. Januar 2000 hergestellt wurden sind E10-
verträglich.
außer: C5 I 2,0 HPI-Motorisierung (TSN 757 und 758)

https://www.dat.de/fileadmin/de/downloa ... chkeit.pdf


03 dec 2019 12:39
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 16:01
Berichten: 3999
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aan alle HPi-rijders
Dat is wederom ongetwijfeld vanwege de brandstof pomp. Hoge druk benzine pompen en E10 gaan slecht samen.

Daarom mag je bv een direct ingespoten Vectra van veel later bouwjaar ook niet op E10 laten rijden.

Ik heb hetzelfde ook al over de THP pomp gehoord van onafhankelijke THP experts. Maar die laat Cit kennelijk liever gewoon kapot gaan dan zelf ervoor te waarschuwen.

Naast rubber oplossen is vocht in de E10 brandstof een grote boosdoener. Gebruik van een fuel dryer additief zou de levensduur moeten verlengen.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


04 dec 2019 12:28
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2016 10:23
Berichten: 47
Auto: C5 2.0 HPI exclusive Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 270000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aan alle HPi-rijders
Goed om te weten :smt023


05 dec 2019 23:48
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2016 10:23
Berichten: 47
Auto: C5 2.0 HPI exclusive Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 270000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aan alle HPi-rijders
De fuel regulator, benzine druk regelaar is binnen vanuit het Poolse bedrijfje en is inmiddels geïnstalleerd.
Gisteravond nog wel een storing gehad; esp ASR. Uitgelezen met de Lexia: was idd de benzine druk. Storing gewist, starten, lopen, rijden. Vooral rijden met een warme motor en laag toerental getest in een woonwijk met veel drempels. Motor viel niet uit. Vanochtend starten zonder problemen, vanmiddag ook geen probleem. Ik heb het idee dat de benzine drukregelaar het probleem weer was en ben bang dat ik er nog een jaar of 5 mee zal moeten rijden :D


10 dec 2019 20:33
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.