Gebruikersavatar
H_H
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Trouwens, betekent dit:
Naamloos.jpg
niet dat er een obstakel gedetecteerd wordt? En zo ja waar detecteert hij dat dan (motortje tegendruk of sensor?) In dat geval zou JW weleens gelijk kunnen hebben dat je hem met een beetje hulp daar doorheen kan trekken...
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
H_H schreef:Bij mijn weten gaat hij dan juist mee tegenstribbelen. Mijn vrouw vergeet nog wel eens dat de klep vanzelf open gaat en trekt er dan wel eens aan dus. Dan trekt het ding nog harder tegen :roll:
…….
Dat is een op zich bekend verschijnsel, hoe vaak gebeurt dat niet bij de roterende deuren van ziekenhuizen en meer van dat soort gebouwen?
Op het moment dat je, al meelopend met de deuren, daar tegenaan duwt, stopt 'ie.

Maar dat is wat anders dan wat we hier zien bij de achterklep. Als die bij het omhoog gaan teveel weerstand ontmoet, stopt de motor.
In feite hetzelfde wat gebeurt met je portierruit, dat is dan de klem beveiliging die aanspreekt.

Ik ken dat verschijnsel bij mijn linker achterportier ruit, die loopt niet helemaal soepel in de geleidingen. Dan kan hij zomaar ergens onderweg stoppen en weer opengaan.
De enige manier om 'm dan dicht te krijgen is 'm "te helpen" bij het naar boven gaan, met twee handen aan weerszijden van de ruit.

Eerst maar eens zien of dit idee hier werkt ;)

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jul 2012 12:41
Auto: Tourer HDi 200
Opties: Pack integral etc. Geen LdWS
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125000
Kleur: Blanc nacre
Locatie: Almere
C5club Rookie
C5club Rookie
Dezelfde klacht is bij mij net verholpen. Zie draadje achterklep ligt dwars. Het was een beginnende draadbreuk in de doorvoer van het dak naar de klep. Succes.
Het laatste bolwerk van Citroen houd stand.
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 mei 2014 15:14
Auto: C5 III 2.2 HDiF 204 PK Automaat Exclusive Tourer
Opties: full leader, pack integral, navigatie, achteruitrijcamera, panoramadak, hydractive 3+
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13294CJ
Productienummer: 10517
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 391000
Kleur: Zwart
KPH: Achter
Locatie: Zwolle
C5club Fan
C5club Fan
vandaag wat diagnose gedaan; aan de twee connectoren heb ik aan iedere draad een liedje verbonden. Bij het bewegen van de klep kon ik zien dat er niet zomaar signalen wegvielen, dit om eventuele draadbreuk te detecteren. Dit ging goed. Daarna heb ik de spanning van de massa draad tov het chassis gemonitoord; daar zag ik dat als de belasting zwaarder werd, dat er een spanning ontstaat en bij een goede massa naar het chassis mag dat niet. Eventueel zou dit aan een kabelbreuk in de kabelboom kunnen liggen, maar hoe ik de kabelboom ook beweeg, daar wordt het niet slechter van.
Ik denk dat het eerder een slechte massa verbinding is. Slechts met een relatief dun draadje erbij van chassis naar de massa aansluiting in de connector is het probleem verholpen.
Nu vraag ik me af waar die dikke massa draad van die motor unit aan het chassis ligt? Heeft iemand enig idee waar deze te vinden zijn aan de achterzijde van de auto?

Groet Wilco

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
4x BX, 3x XM, 2x C5 PH3
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Ik zal voor je in SEDRE kijken of dat daarin te vinden is....

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Gevonden.
Het schema is naar je onderweg.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 137
Lid geworden op: 13 apr 2016 14:19
Auto: C5 III Exclusive 1.6 THP 156 Pk
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 215000
Kleur: donker blauw
Locatie: Zuid-Limburg, Hoensbroek
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Misschien is een schema niet nodig. In het instructieboekje op blz 82/83 staat wat over het opslaan van het gedeeltelijk openen van de achterklep. Daarna nog belangrijker het wissen van het geheugen.
Ik kwam daar pas deze week achter. De vorige keer heb ik dat laten uitlezen en aanpassen. Wellicht is dit gemakkelijker.
Plaats reactie