verlies vermogen 2.0hdif 2005
Auteur |
Bericht |
dsuper5678
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 24 jun 2013 18:26 Berichten: 192 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: C5X7 2.0 HDiF automaat break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 225000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Ik vind 7 mogelijke oorzaken nog best wel veel, vooral als je moet bepalen welke het echt is.
_________________ Dspecial 1971 C5 2.0HDIF break automaat 2006 C3 1.4 automaat 2003
|
20 jun 2018 17:51 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Dit schreef je eerder: dsuper5678 schreef: even aan de lexia gehangen en die zegt: Permanent storing: signaal positie turboklep waarde lager dan de opdracht. Tja zeg het maar, zegt mij dus niet zo veel. maar dat lijkt niet hetzelfde als wat via die foutcode P 2562 naar boven komt. De vraag is dan ook: klopt die foutcode wel, en/of zijn er nog andere waargenomen? Die kan ik dan ook voor je opzoeken, wellicht geeft dat wat meer info. Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
20 jun 2018 18:04 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Nee, deze foutcode omschrijving is hetzelfde als P2562.
Het staat er wat anders maar betekent exact hetzelfde voor wie begrijpt waar het om gaat.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
21 jun 2018 19:18 |
|
|
dsuper5678
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 24 jun 2013 18:26 Berichten: 192 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: C5X7 2.0 HDiF automaat break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 225000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Inmiddels bij de garage geweest en de monteur verdacht de luchtklep ook wel de drukomvormer van de turbolader. deze stuurt de variabele geometrie van de turbo aan. Ik vindt het heel plausibel, ik heb namelijk onder de 2000 tpm totaal geen power meer en als ik flink optrek laag in toeren gaat hij bijna gelijk in een soort noodloop (bijna geen power). Als hij niet in noodloop zit heb ik vanaf 2500 tpm volle bak vermogen. Het mechanische gedeelte op de turbo is gewoon gangbaar. Klep kost rond de vijftig euro dus die ga ik eerst maar eens vervangen.
_________________ Dspecial 1971 C5 2.0HDIF break automaat 2006 C3 1.4 automaat 2003
|
01 jul 2018 10:15 |
|
|
dsuper5678
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 24 jun 2013 18:26 Berichten: 192 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: C5X7 2.0 HDiF automaat break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 225000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Ik heb eerst maar eens een goede vacuüm meter/tester besteld, dan kan ik echt uitsluiten of het een vacuüm probleem is.
_________________ Dspecial 1971 C5 2.0HDIF break automaat 2006 C3 1.4 automaat 2003
|
01 jul 2018 10:51 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Lijkt me een verstandige aanpak Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
01 jul 2018 11:02 |
|
|
dsuper5678
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 24 jun 2013 18:26 Berichten: 192 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: C5X7 2.0 HDiF automaat break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 225000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Inmiddels het vacuüm gemeten wat de drukomvormer van de turbolader produceert en er is vacuüm maar wel constant (19 cm Hg Vsc), dus bij alle toeren hetzelfde. Vraag is nu klopt dat?
_________________ Dspecial 1971 C5 2.0HDIF break automaat 2006 C3 1.4 automaat 2003
|
03 jul 2018 17:30 |
|
|
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3560 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Wat is dat nou voor eenheid?
|
03 jul 2018 19:10 |
|
|
dsuper5678
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 24 jun 2013 18:26 Berichten: 192 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: C5X7 2.0 HDiF automaat break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 225000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Geen idee staat op de display van de meter
_________________ Dspecial 1971 C5 2.0HDIF break automaat 2006 C3 1.4 automaat 2003
|
03 jul 2018 19:38 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13892 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
is het niet 19 cm Hg Vac
|
03 jul 2018 19:53 |
|
|
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3560 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Wiki leert me dat mmHg staat voor millimeter kwikkolom. 1mmHg is schijnbaar 133,322Pa Dan klopt je afgelezen waarde niet,...of ik maak een fout. Het zal het laatste wel zijn.
|
03 jul 2018 19:55 |
|
|
dsuper5678
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 24 jun 2013 18:26 Berichten: 192 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: C5X7 2.0 HDiF automaat break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 225000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Maar goed ik zit nog met de vraag of je daar een constante over variabele vacuüm waarde moet hebben? Ik denk eigenlijk variabel omdat de turbo ook variabel is.
_________________ Dspecial 1971 C5 2.0HDIF break automaat 2006 C3 1.4 automaat 2003
|
03 jul 2018 20:33 |
|
|
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3560 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Dat zijn twee compleet verschillende zaken. De vacuüm pot bedient de verstelling,...meer niet. Hij raakt er geen vacuüm kwijt. De turbodruk vraag komt vanaf de MM en is op de vermogensvraag gebaseerd. Niet puur op toerental. Als je de druk meet vlak achter de vacuüm pomp zal de druk wel mee variëren met het toerental.
|
03 jul 2018 20:41 |
|
|
dsuper5678
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 24 jun 2013 18:26 Berichten: 192 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: C5X7 2.0 HDiF automaat break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 225000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Bij een hdif komt er vacuüm vanaf de vacuümpomp, dit gaat dan o.a. naar drukomvormer ( pierburg 7.00968.04.0 ) van daar gaat het naar de vacuüm pot op de turbo op deze pot zit een positie sensor. Als je tussen de drukomvormer en de vacuüm pot een constant vacuüm hebt ongeacht het toerental dan gebeurt er niets met de variabele turbo. Mijn vermoeden is nu dat de drukomvormer stuk is. Ik ben even hardop aan het denken.
_________________ Dspecial 1971 C5 2.0HDIF break automaat 2006 C3 1.4 automaat 2003
|
03 jul 2018 20:52 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13892 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
vacuum word ook ik allerlei thermen uitgedrukt.
|
03 jul 2018 21:02 |
|
|
|