Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jan 2018 11:08
Auto: Sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 105000
Kleur: Zwart
Hallo iedereen ik ben hier nieuw ben een Belgische en ik noem Enes.
Heb al enkele maanden citroen C5 met 2.0 motor met een 163pk van 2010 automatische.
Jammer dat er de laatste weken harde klappen krijg als ik rem loslaat met optrekken of wanneer ik snel moet remmen ik ben langs de service geweest en hebben ze gezegt dat het over een rubber gaat maar dat die rubber niet alleen kan vervangen.
Het gaat om een bedrag van 788euro dat er een 6 tal uur werk op is, zo wat met opzoeken Via het google is het toch blijkbaar dat alleen rubber kan vervangen.
Heeft er iemand zo iets meegemaakt?
Klopt het wat de service zegt?
Heb al enkele maanden citroen C5 met 2.0 motor met een 163pk van 2010 automatische.
Jammer dat er de laatste weken harde klappen krijg als ik rem loslaat met optrekken of wanneer ik snel moet remmen ik ben langs de service geweest en hebben ze gezegt dat het over een rubber gaat maar dat die rubber niet alleen kan vervangen.
Het gaat om een bedrag van 788euro dat er een 6 tal uur werk op is, zo wat met opzoeken Via het google is het toch blijkbaar dat alleen rubber kan vervangen.
Heeft er iemand zo iets meegemaakt?
Klopt het wat de service zegt?
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
over welke rubber?

C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jan 2018 11:08
Auto: Sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 105000
Kleur: Zwart
Silent blok denk het service heeft geen naam genoemd.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
waarschijnlijk een silent blok van de motor ophanging denk ik .

C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jan 2018 11:08
Auto: Sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 105000
Kleur: Zwart
Zou zo iets echt 788euro kunnen kosten??
Laatst gewijzigd door Rene op 25 jan 2018 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote gewist.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
6 uur is ook erg veel voor een draagarm.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ja , hier in de buurt zit er ook eentje die raar prijzen vraagt.
en als je dan er niets van kent ben je een gemakkelijke prooi.
en als je dan er niets van kent ben je een gemakkelijke prooi.

C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jan 2018 11:08
Auto: Sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 105000
Kleur: Zwart
Morgen nog een afspraak gemaakt met een gewone garage, is zien wat hij gaat zeggen.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Als het een kapot draagarmrubber is moet je het ook voelen in je stuur.
Bij een gare motorsteun voel je de klap in de hele auto en niet specifiek in het stuur.
Bij een gare motorsteun voel je de klap in de hele auto en niet specifiek in het stuur.

C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jan 2018 11:08
Auto: Sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 105000
Kleur: Zwart
Neen met stuur voel ik niets, het is echt rare klap precies dat er iets botst onderaan.
Ik denk ook dat het silent block of draagarm is maar jah die prijs dat Citroen garage vraagt is wel irritant.
Ik denk ook dat het silent block of draagarm is maar jah die prijs dat Citroen garage vraagt is wel irritant.

C5club extreme Fan


Ik denk dat dat de zogenaamde p-bushes kunnen zijn. De achterste bevestiging van de draagarm.
Komt inderdaad vaker voor bij de C5 en C6.
Die zijn ook los wel te krijgen en vervangen
Komt inderdaad vaker voor bij de C5 en C6.
Die zijn ook los wel te krijgen en vervangen
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Schakelt de bak nog wel probleemloos?
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline

C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jan 2018 11:08
Auto: Sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 105000
Kleur: Zwart
Het schakelt hoe dat het moet

V.I.P.


Berichten: 147
Lid geworden op: 18 jun 2006 00:18
Auto: c5 2.2 200 exclusive tourer
Opties: beige lederen zetels, PDC, 19" adriatique, xenon, gedempt glaswerk, alarm, dagverlichting LED
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12747CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 95000
Kleur: Perla nera metallic vernis
Locatie: rosmalen
Ik heb het mijn vorige C5 ph3 ook gehad bij 300.000 km. Het is idd alleen een rubber waarin de onderste draagatmaan eensoortsubframe opgehangen is.
Datrubber is er eenvoudig uit te petsen ente vervangen. Echter..... het isniet los te krijgen. Wat ik gedaan heb en daarmee de arbeidsjaren bespaard is uit een nieuw frame het rubber overlatenzetten.probleemopgelost en scheelt 6 uur sleutelen. Ik heb voor de liefhebber nog eensinternieuwe frame liggen, zonder rubber.
Getok geluid is weg en auto stuurt beter.
Datrubber is er eenvoudig uit te petsen ente vervangen. Echter..... het isniet los te krijgen. Wat ik gedaan heb en daarmee de arbeidsjaren bespaard is uit een nieuw frame het rubber overlatenzetten.probleemopgelost en scheelt 6 uur sleutelen. Ik heb voor de liefhebber nog eensinternieuwe frame liggen, zonder rubber.
Getok geluid is weg en auto stuurt beter.
na eenden dyane, AK250 ACADyane paar jaar Xantia gereden (2x).
VAG auto's
Daarna
C5 Ph1 2.0 break 2.0 hdi handbak
C5 Ph2 2.2 break Exclusive volledig volgeduwd met opties... Na 350.000 omgewisseld voor een
C5 Ph3 2.0 tourer Comfort 2009 (gekocht bij 150.000 en verkocht bij 310.000)
C5 Ph3 2.2 200 tourer Exclusive 2011 met 95.000 op de teller. Duitse import. Alles hydraulic natuurlijk.
VAG auto's
Daarna
C5 Ph1 2.0 break 2.0 hdi handbak
C5 Ph2 2.2 break Exclusive volledig volgeduwd met opties... Na 350.000 omgewisseld voor een
C5 Ph3 2.0 tourer Comfort 2009 (gekocht bij 150.000 en verkocht bij 310.000)
C5 Ph3 2.2 200 tourer Exclusive 2011 met 95.000 op de teller. Duitse import. Alles hydraulic natuurlijk.