Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 1250
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Johan Oldenhage heeft binnen een half uur de boel uitgelezen en gereset. Sindsdien werkt het ding weer gewoon.
Dashboard demontage dus uitstellen tot het uiterste.
Dashboard demontage dus uitstellen tot het uiterste.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
http://service.citroen.com/docapv/affiche" onclick="window.open(this.href);return false;
nummer 10 is de module
ik heb het er op 2 manieren opgezet,ik weet niet op jullie het kunnen zien
op hoelang het zich baar blijft?
nummer 10 is de module
ik heb het er op 2 manieren opgezet,ik weet niet op jullie het kunnen zien
op hoelang het zich baar blijft?
Berichten: 1250
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Zo ziet het ding er uit:


Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

C5club Newbie


Berichten: 2
Lid geworden op: 12 apr 2014 17:07
Auto: Tourer, Business
Opties: parkeersensors voor/achter, halflederen bekleding, inklapbare buitenspiegels, hydro vering
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 19000
Kleur: zilver metallic
Locatie: Muiderberg
Twee keer (in 1 jaar) problemen met airco/aanjager. Geen van beiden deed het. Eerste keer climate control module vervangen en alles deed het weer. Paar maanden later weer vergelijkbare problemen. Was dit keer niet de cc module. Na dagen zoeken bleek het dit keer de aanjager te zijn. Dure reparaties.

C5club Bikkel


Berichten: 364
Lid geworden op: 01 jan 2013 22:40
Auto: Citroën C5 1.6 THP Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 212000
Kleur: Blanc Nacré
Ik had gisteren ook een tijdelijk niet werkende ventilator. Mooi onhandig want was net tijdens een hevige stortbui. Had mijn ventilator op een hogere stand gezet maar de auto besloeg volledig. Pas na een tien minuten begin de ventilator plots op volle kracht te draaien. Hoop toch niet dat mijn ventilator aan het overlijden is
. Ik rijd nu net een jaar vrij probleemloos met de C5 na behoorlijk wat ellende hier en daar te hebben gehad met deze auto.
Zou het niet gewoon kunnen dat de kachelweerstand stuk is? Heb dat één keer gehad met de toenmalig Opel Corsa van mijn vriendin. Zelf gerepareerd en was een klusje van 5 minuten en kachelweerstand kostte 4 tientjes. Ik denk ook niet dat je meteen moet uitgaan van het ergste.
Verder de hele rit heen naar Bochum en terug naar Nederland heeft de ventilator het trouwens wel goed gedaan. Dus hoop maar dat er niets ernstigs aan de hand is.
Fransb schrijft dat hij een nieuwe module heeft geplaats en dat het 5 minuten werk was:


Zou het niet gewoon kunnen dat de kachelweerstand stuk is? Heb dat één keer gehad met de toenmalig Opel Corsa van mijn vriendin. Zelf gerepareerd en was een klusje van 5 minuten en kachelweerstand kostte 4 tientjes. Ik denk ook niet dat je meteen moet uitgaan van het ergste.
Verder de hele rit heen naar Bochum en terug naar Nederland heeft de ventilator het trouwens wel goed gedaan. Dus hoop maar dat er niets ernstigs aan de hand is.
Fransb schrijft dat hij een nieuwe module heeft geplaats en dat het 5 minuten werk was:
. Ik neem dan aan dat hij dan ook de kachelweerstand bedoelt?Nieuwe module geplaatst, kosten 95 euro, werkje van 5 minuten.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Die "kachelweerstand" is in feite een module met een boel elektronica. Het artikelnummer daarvan is 6441S7 als ik het goed zie.
Op deze plaatjes is te zien hoe je 'n verwijdert en weer aanbrengt:
In dat document staat nog als slotopmerking:
JW
PS Daarmee heb ik ook je PB beantwoord, naar ik aanneem
Op deze plaatjes is te zien hoe je 'n verwijdert en weer aanbrengt:
In dat document staat nog als slotopmerking:
Groet,Sluit de accu aan.
LET OP : Voer de vereiste werkzaamheden uit na het weer aansluiten van de accu.
Controleer de werking van de aanjager .
JW
PS Daarmee heb ik ook je PB beantwoord, naar ik aanneem

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 767
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:11
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
Zie dit draadje nu pas voor het eerst. Maar idd, moest ook bij mijn 2.2HDI Exclusive uit 2012 vervangen worden. Uiteraard buiten garantie, maar ruim binnen een periode waarvan ik het redelijk vind dat het heel moet blijven (ik meen iets van 3 jaar oud). Was vele honderden Euro's kwijt. Oplichting, maar helaas gelegaliseerd.

C5club Bikkel


Berichten: 364
Lid geworden op: 01 jan 2013 22:40
Auto: Citroën C5 1.6 THP Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 212000
Kleur: Blanc Nacré
Super JW-C5! Bedankt!
Ik heb de auto momenteel even niet nodig maar zal volgende week de werking van de aanjager even in de gaten houden. Doet deze weer raar dan zal ik de kachelmodule gaan vervangen. Lijkt me niet zoveel werk te zien aan jou tekeningen en zo'n kachelmodule (weerstand zal ook niet veel geld kosten). Dus daar maar mee beginnen en dan hopen dat het probleem daarmee is opgelost.
@Jooster, vele honderden euro's kwijt voor zo'n klein klusje dat is inderdaad oplichting.
Vorige jaar liet een Citroën dealer mij honderd euro betalen voor het stellen van een zogenaamde diagnose. Dat stellen van een diagnose bestond uit een kort proefritje van 10 minuten door een monteur van dit bedrijf. Het was ook nog een diagnose waarmee ik niets kon, ik zou 400 euro moeten gaan betalen voor het opnieuw inleren van mijn injectoren. Dus 500 euro in totaal voor iets dat ik eenvoudig zelf kon achteraf. Dankzij een tip uit dit forum is het probleem achteraf opgelost, geheel gratis en voor niets! Het opnieuw inleren bestond namelijk uit het meerdere keren laten afremmen op de motor van zo'n 130km/h naar 80km/h. Iets dat iedereen eenvoudig zelf kan en zeker geen 500 euro hoeft te kosten!
Tja, geen wonder dat deze Citroën dealer in Hengelo inmiddels geen Citroën dealer meer is

Ik heb de auto momenteel even niet nodig maar zal volgende week de werking van de aanjager even in de gaten houden. Doet deze weer raar dan zal ik de kachelmodule gaan vervangen. Lijkt me niet zoveel werk te zien aan jou tekeningen en zo'n kachelmodule (weerstand zal ook niet veel geld kosten). Dus daar maar mee beginnen en dan hopen dat het probleem daarmee is opgelost.
@Jooster, vele honderden euro's kwijt voor zo'n klein klusje dat is inderdaad oplichting.
Vorige jaar liet een Citroën dealer mij honderd euro betalen voor het stellen van een zogenaamde diagnose. Dat stellen van een diagnose bestond uit een kort proefritje van 10 minuten door een monteur van dit bedrijf. Het was ook nog een diagnose waarmee ik niets kon, ik zou 400 euro moeten gaan betalen voor het opnieuw inleren van mijn injectoren. Dus 500 euro in totaal voor iets dat ik eenvoudig zelf kon achteraf. Dankzij een tip uit dit forum is het probleem achteraf opgelost, geheel gratis en voor niets! Het opnieuw inleren bestond namelijk uit het meerdere keren laten afremmen op de motor van zo'n 130km/h naar 80km/h. Iets dat iedereen eenvoudig zelf kan en zeker geen 500 euro hoeft te kosten!
Tja, geen wonder dat deze Citroën dealer in Hengelo inmiddels geen Citroën dealer meer is

Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club Bikkel


Berichten: 364
Lid geworden op: 01 jan 2013 22:40
Auto: Citroën C5 1.6 THP Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 212000
Kleur: Blanc Nacré
De auto nu weer een paar weken redelijk intensief gebruikt en gelukkig werkt de kachelventilator nog prima. Wat dat dan was die dag kan ik niet verklaren. Misschien ergens een slecht contact op dat moment of zo?
In ieder geval vooral JW-C5 bedankt voor alle info. Mocht op de duur de bedieningsmodule toch nog moeten worden vervangen dan heb ik veel aan zijn informatie.
In ieder geval vooral JW-C5 bedankt voor alle info. Mocht op de duur de bedieningsmodule toch nog moeten worden vervangen dan heb ik veel aan zijn informatie.

C5club extreme Fan


Berichten: 156
Lid geworden op: 03 nov 2007 12:07
Auto: C5 Tourer 2.0 HDI 160 Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 206000
Kleur: Noir Perla Nera
Bij onze C5 blijft de interieurventilator op vol speed draaien. Ik kan drukken wat ik wil op de knoppen: het display geeft keurig aan dat ventilator harder, dan wel zachter zou moet draaien (of helemaal uit), echter het heeft geen enkele invloed: de fan blijft volop draaien. Bij de Ph1 viel het hele display uit, maar dat is nu dus niet geval. Ik weet dus ook niet zeker wat de oorzaak is. Ik heb even gegoogled en kom eigenlijk een paar varianten op de kachelweerstand tegen. Is dit de verdachte die past bij de probleemomschrijving cq welke heb ik dan nodig?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 137
Lid geworden op: 13 apr 2016 14:19
Auto: C5 III Exclusive 1.6 THP 156 Pk
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 215000
Kleur: donker blauw
Locatie: Zuid-Limburg, Hoensbroek
Precies mijn probleem.
Nieuwe kachelweerstand, de onderste in je plaatje en mijn probleem was opgelost......
DWZ ik krijg hem er niet in, wel in het gat maar niet gedraaid zodat hij geborgd zit.
Ik bestelde hem bij de dealer. €100
nu zie ik hem voor € op internet staan.
Nieuwe kachelweerstand, de onderste in je plaatje en mijn probleem was opgelost......
DWZ ik krijg hem er niet in, wel in het gat maar niet gedraaid zodat hij geborgd zit.
Ik bestelde hem bij de dealer. €100
nu zie ik hem voor € op internet staan.

C5club extreme Fan


Berichten: 156
Lid geworden op: 03 nov 2007 12:07
Auto: C5 Tourer 2.0 HDI 160 Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 206000
Kleur: Noir Perla Nera
Ik heb exact degene besteld op het plaatje bij Meneer Auto voor 47 euro, ex verzending. Is al binnen. Morgen maar even plaatsen en zien of het geholpen heeft. Heeft die van jou al bij 127.000km (dat zie ik op dit moment tenminste als km-stand in je profiel staan) de geest gegeven?
Berichten: 137
Lid geworden op: 13 apr 2016 14:19
Auto: C5 III Exclusive 1.6 THP 156 Pk
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 215000
Kleur: donker blauw
Locatie: Zuid-Limburg, Hoensbroek
Nou nee, ik zit nu op 165.000 als ik het goed heb. Die 127000 was bij aanschaf 2 jaar geleden.

C5club extreme Fan


Berichten: 156
Lid geworden op: 03 nov 2007 12:07
Auto: C5 Tourer 2.0 HDI 160 Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 206000
Kleur: Noir Perla Nera
Module geplaatst en probleem opgelost. Wat betreft jouw probleem dat je wel de module geplaatst krijgt, maar niet gedraaid: Heb je wel de zijde met stekkeraansluiting aan de bovenzijde? Ik heb de module eens even geprobeerd op een andere wijze te plaatsen dan met de stekkerzijde boven en dan krijg ik de module ook niet gedraaid, terwijl die in de juiste positie vrij eenvoudig te draaien/borgen is. Er zit een uitstekend randje aan de module, die de draairichting aangeeft; misschien dat deze ergens tegen aanloopt wanneer je de module in een andere positie probeert te plaatsen.