V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: hallo C5 gilde

Bericht door JW-C5 »

Eerder schreef je:
diesel is geen optie met die milieu sticker geneuzel.
Ook een 2.2 is een Diesel ;)

Als je toch een Diesel overweegt zou ik in Duitsland eens kijken naar een 2,2 HDi 166/173 PK, die zijn daar ongetwijfeld te vinden.
Zeker in combinatie met een AM6 is dat een geweldige auto.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 78
Lid geworden op: 06 feb 2016 16:34
Auto: C5 Tourer 2.0i
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 158000
Kleur: Gris Metallic
Locatie: München
C5club Fan
C5club Fan
Re: hallo C5 gilde

Bericht door chris1985 »

Hallo heren,

In de carnavalsvakantie wilde ik het grote onderhoud gaan doen, aangezien ik een lekkage aan de kop ga aanpakken was ik aan het denken als ik die toch open heb om de klepstoters te vervangen inc. disti. riem en waterpomp.

is dit de 400 euro waard van de klepstoters als ik dan de Storing uitlaatgas preventief ermee op kan lossen. en het onregelmatig stationair lopen op zowel gas als benzine.

is toch wel een hoop geld voor een auto met 400.000 km, maar aan de andere kant heb ik er al zoveel zelf aan vernieuwd. mijn verloofde zal hier dan toch nog 2 jaar meer door rijden als hij de geest niet geeft.

wat denken jullie lost dit het probleem op van stationair onregelmatig lopen en zou de storing uitlaatgas verhelpen?

groeten chris
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: hallo C5 gilde

Bericht door GW-tje »

Klepstoters zouden in de 1.8 geen problemen mogen geven, ook niet na 4 ton. Je kunt wel een keer Wynn's hydraulic valve lifter concentrate toevoegen om ze een keer goed te reinigen. Normaal komt het klepstoterprobleem alleen bij de 2 liter motoren voor.
Nieuwe klepstoters kosten 8 euro per stuk via diverse sites, geen idee waar die 400 euro vandaan komt.
Verder kun je in een V6 natuurlijk voor ongeveer 500-600 euro zelf een LPG-installatie uit Polen nieuw inbouwen. http://www.enerma.pl/en/" onclick="window.open(this.href);return false;
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 78
Lid geworden op: 06 feb 2016 16:34
Auto: C5 Tourer 2.0i
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 158000
Kleur: Gris Metallic
Locatie: München
C5club Fan
C5club Fan
Re: hallo C5 gilde

Bericht door chris1985 »

dankjewel voor de tip ik dacht dat ze per stuk waren en niet per set.
maar dan ga ik eerst de reiniging eens proberen.
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 78
Lid geworden op: 06 feb 2016 16:34
Auto: C5 Tourer 2.0i
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 158000
Kleur: Gris Metallic
Locatie: München
C5club Fan
C5club Fan
Re: hallo C5 gilde

Bericht door chris1985 »

FF een update van het groot onderhoud:

Eerst een olieflush gedaan daarna alles afgetapt en ook meteen de versnellingsbak olie, die zag er nog aardig uit dus ik vermoet dat dit al een keer gedaan was niet al te lang geleden.
Alles weer mooi afgevuld en Hydrauliche klepstoter additief toegevoegd, eerst eens kijken of dat helpt zo niet kan ik altijd nog beslissen ze alsnog te vervangen in combinatie met de dist. riem.

Daarna de linker draagarm vervangen inc. fuseekogel en beide zijde stuurkogels en axiaal kogels plus hoesen als je toch bezig bent en uit moet lijnen dan maar meteen alles.

Gasinstalatie schakelde niet meer over op gas, na diagnose bleek dat de labdazonde niet snel genoeg meer reageerde (om te checken of die niet goed was ff een emissie tester erin gehangen en ja hoor CO lag bij 2.0) en na inspectie bleek er een universele aan geknutselt te zijn. dus maar meteen ff ene met origenele steker verbinding gehaald. best prijzig maar dat gepruts met die kabels krijg ik al jeuk van als ik het zie. en dat was de oplossing CO weer mooi rond de 0.2.

dat was niet het probleem met de gasinstaltie maar hij loopt nu stationair veel beter. Ben naderhand naar de gasboer geweest en bleek een kapot relais te zijn dus ook makkelijke fix.

Map sensor schoon gemaakt en gasklephuis (2016 vernieuwd) gecontroleerd die was nog mooi schoon.

kleppendeksel pakkingen vervangen daar had iemand met vloeibare pakking aan gerommeld en dat was de rede dat die weer lekte dus hels karwei om dat allemaal weg te schrapen. hadden niet te weinig van dat spul gebruikt iig.

Remvloeistof vernieuwd meteen de aanligpunten van de blokken perventie ingevet plus de handrem armpjes (klauwen ook vernieuwd in 2016).

Banden opnieuw uitgeballanseerd voor de goede orde en voor met achter gewisselt voor de gelijkmatige slijtage.

Hitteschild bij de achterdemper zat los (klemmen/clipsen waren doorgeroest) ook vervangen.
Nu moet ik er toch weer ff tegen kunnen auto loopt en stuurt nu echt 10x beter dan voorheen ben heel blij met het resultaat heeft allemaal geloont.

nog open staan nu:

- Motorsteunen vervangen zag dat die bovenste niet meer goed was gescheurt.
- Hydraulische olie laten vervangen/onderhoud veersysteem (durf dat zelf niet aan geen ervaring mee en geen Lexia tot mijn beschikking) iemand een tip waar ik dat kan laten doen in het zuiden des landes?

Wat ik nog open heb staan nu zijn wat kleine kosmetische dingentjes:

- Antenne voet vervangen/schoonmaken
- Gordels rollen slecht op voor iemand er nog 2 hebben liggen dan hou ik me aanbevolen.
- Schakelpook + hoes vervangen is gescheurt en de verf komt eraf (scherpe randje)
- Toerentellen maken.

Zo blijf je bezig moet toch ergens een hobby van maken.
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Re: hallo C5 gilde

Bericht door Menno »

En je service interval teller even resetten ;)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 78
Lid geworden op: 06 feb 2016 16:34
Auto: C5 Tourer 2.0i
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 158000
Kleur: Gris Metallic
Locatie: München
C5club Fan
C5club Fan
Re: hallo C5 gilde

Bericht door chris1985 »

dat heb ik gedaan deze foto was nog van voor de service.
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 78
Lid geworden op: 06 feb 2016 16:34
Auto: C5 Tourer 2.0i
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 158000
Kleur: Gris Metallic
Locatie: München
C5club Fan
C5club Fan
Re: hallo C5 gilde

Bericht door chris1985 »

Ik heb weer een nieuw probleempje.

Bij hard remmen klopt (trillingen) rechts voor.

Vorig jaar heb ik de Klauwen, blokken en schijven vervangen dus ik vermoed de handrem kabels.

Klopt mijn vermoeden en zo ja heeft iemand een handleiding?

want ik las dat er ook buisjes besteld moeten worden voor deze te vervangen heeft iemand daar een OEM nr van?

groeten chris
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: hallo C5 gilde

Bericht door JW-C5 »

Zeer onwaarschijnlijk dat de handremkabels verantwoordelijk zijn voor dit verschijnsel.

Ook al heb je de schijven en blokken vorig jaar nog vernieuwd, meest waarschijnlijke is dat er toch weer een schijf "krom" is.
Ik heb dat vele malen gehad bij mijn Xantia, en ook m'n huidige voiture is dat al overkomen.
Na zo'n 5000 km met nieuwe schijven begon het trillen opnieuw :(

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Re: hallo C5 gilde

Bericht door boes »

Schijf of ruimte op je voorwielophanging.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: hallo C5 gilde

Bericht door JW-C5 »

..of een aanligvlak van de schijf op de flens dat niet helemaal zuiver en/of schoon is.....

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 78
Lid geworden op: 06 feb 2016 16:34
Auto: C5 Tourer 2.0i
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 158000
Kleur: Gris Metallic
Locatie: München
C5club Fan
C5club Fan
Re: hallo C5 gilde

Bericht door chris1985 »

het gaat ook weer weg na verloop van tijd, als je de handrem dan weer gebruikt dan is het er weer. dus vandaar mijn vermoeden.

draaiarmen zijn ook allemaal nieuw.
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 78
Lid geworden op: 06 feb 2016 16:34
Auto: C5 Tourer 2.0i
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 158000
Kleur: Gris Metallic
Locatie: München
C5club Fan
C5club Fan
Re: hallo C5 gilde

Bericht door chris1985 »

helaas heb ik slecht nieuws, mijn C5 is helaas overleden.

motorschade op de weg naar munchen.

nu ben ik op zoek naar een vervanger en heb er 2 op het oog.

beide 3.0 V6 LPG, met onderhoudshistorie van 2003

maar de km stand van de ene is 109.000 KM en de ander 197.000KM

nu wil je altijd een auto met weinig km maar ik twijfel want daar is dan maar ongeveer 8000 per jaar meer gereden.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... &scopeId=C" onclick="window.open(this.href);return false;

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... &scopeId=C" onclick="window.open(this.href);return false;

heeft iemand een goede raad voor me?

gr
Christian
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: hallo C5 gilde

Bericht door JW-C5 »

Een V6 op gas die dan nog geen 8000 km/jr gelopen zou hebben?
Bedenk dat Duitsland geen NAP kent, ik zou daar m'n grootste twijfels over hebben.

Zelfs 2 ton in 13 jaar is niet veel, daar zou ik al bij gaan denken......

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 51
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:56
Auto: Opel Astra
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: Grijs
C5club Fan
C5club Fan
Re: hallo C5 gilde

Bericht door psc5 »

Zo zit ik er ook in ... bovendien zijn ze "ziemlich teuer"
Plaats reactie