V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Mijn C5 staat voor 1549 geregistreerd.... Krijg er denk ik niet zomaar 100kg af :lol:
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Gebruikersavatar
EW
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Die truc ken ik vooral de andere kant op: om rijbewijs E voor de caravan te vermijden.
Dus om de auto zwaarder te krijgen (ik mocht met de Legacy van mijn vader (1290 leeg geloof ik) zijn caravan namelijk ook niet trekken omdat die MTM 1300 kg had.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Ivo
Ivo
Re: waarom is de C5 zo zwaar?

Bericht door Ivo »

Weet iemand of de kilometertarieven van rekeningrijden ook afhankelijk zijn van het gewicht van de auto?

Want als de tarieven worden losgekoppeld van het gewicht, zou dat voor de zware C5 wel eens (een beetje) voordelig kunnen uitpakken.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
In het off topic gedeelte staat een draadje over de km-heffing met een link naar een rekenprogrammaatje...
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 413
Lid geworden op: 30 okt 2007 15:25
Auto: C5 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Buss. Excl, Protection, Leder Claudia Matinal
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12051
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: gris thorium
Locatie: Berlicum (+diagbox)
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Ivo schreef:Weet iemand of de kilometertarieven van rekeningrijden ook afhankelijk zijn van het gewicht van de auto?

Want als de tarieven worden losgekoppeld van het gewicht, zou dat voor de zware C5 wel eens (een beetje) voordelig kunnen uitpakken.
Neen, het gewicht heeft geen invloed, alleen de geregistreerde CO2 uitstoot.

Maar bedenk je wel dat je tegen de tijd dat dit ingaat waarschijnlijk al lang een andere auto rijdt. Het zal, zoals het nu gepland is, ergens tussen 2013 en 2018 worden ingevoerd.

Roel.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 dec 2013 12:08
Auto: C5 sedan Business 1.6THP 155
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: donkergrijs
C5club Rookie
C5club Rookie
Ik lees een en ander met daarbij het idee dat o.a.de motor zwaarder is waardoor de auto ook meer weegt. Ik bestrijd dit. Ik heb 6 jaar met een C5 PH1 Hatchback gereden (2004) met een 2.0 motor 100 pk. De auto woog slechts 1293 kg. Dus relatief veel vermogen voor een redelijk lichte auto. Hij was dan ook ideaal als caravantrekker. Probleemloos nam hij bergtrajecten met een 1450 kg zware caravan er achter. Ik heb dan ook bewust de volgende serie overgeslagen en heb net een C5 PH3 sedan van 2010 aangeschaft. Meer vermogen (20pk) en ruim 100 kg lichter dan de PH2 serie. Ik hoop er net zo veel plezier aan te beleven als mijn vorige C5.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Huijsing schreef:IC5 PH1 Hatchback gereden (2004) met een 2.0 motor 100 pk.
Correctie: 100Kw (140 pk)

Greetz Iceman :smt197
Foto's

De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.


Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.

Diagbox

Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
De C5 ph1 met 2.0 benzine was dan ook lichter dan zijn voorganger de Xantia ...

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 dec 2013 12:08
Auto: C5 sedan Business 1.6THP 155
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: donkergrijs
C5club Rookie
C5club Rookie
Ik zat nog even alle reacties door te nemen en zag dat ik zelf verkeerde informatie heb geplaatst.
Mijn C5 PH1 was niet 100 PK maar 100Kw, dat is ongeveer 136PK. Mijn Huidige C5 de PH3 levert 115Kw, dat is 163 PK en weegt 1446 kg.
Bij een typekeuring is het gewicht van de auto dacht ik berekend, inclusief een bepaald aantal liters brandstof en de standaard uitrusting.
Mijn auto , uitgerust met een 1.6 THP motor, heeft geen reservewiel maar een reparatieset. Deze twee items dragen waarschijnlijk bij om tot een lager kentekengewicht te komen.
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 518
Lid geworden op: 21 jul 2009 07:15
Auto: Tourer 2.0HDI Exclusive
Opties: panoramadak-automaat-stoelverwarming en massage-meedraaiende xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: VF7RWRH
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220.000
Kleur: Gris Fuminated
Locatie: neerpelt
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Ik bezie het zo : Eik of beuk is ook zwaarder als waaibomenhout ..... :citrofiel :smt190
Gebruikersavatar
H_H
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Niet helemaal, Eik heeft een hogere soortelijke massa en is daarom per gelijke volume eenheid zwaarder.
En dat is precies de kwestie hier, een C5 is eenvoudigweg zwaarder omdat er meer in zit.
Maar dat bedoelde je ook ;)
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Een C5-3 is zwaar, de ph1 is lichter dan zijn voorganger ( Xantia ) :mrgreen:

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 695
Lid geworden op: 16 feb 2012 00:25
Auto: Citroen C5
Opties: nog standaard
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: grijs metalic
Locatie: Emmerich am Rhein Dld.
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
morjos schreef:Ik bezie het zo : Eik of beuk is ook zwaarder als waaibomenhout ..... :citrofiel :smt190
Wat is zwaarder, een kilo lood of een kilo veren :lol:
Huidige voertuigen,Volkswagen T5.1 multivan bj 2008 , DKW Hummel (1960), Lomax 2-4 (1973), BMW r25-3 (1952),
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 518
Lid geworden op: 21 jul 2009 07:15
Auto: Tourer 2.0HDI Exclusive
Opties: panoramadak-automaat-stoelverwarming en massage-meedraaiende xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: VF7RWRH
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220.000
Kleur: Gris Fuminated
Locatie: neerpelt
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Zal het anders zeggen : kwaliteit weegt door :smt023
Gebruikersavatar
H_H
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
:lol:
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Plaats reactie