Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
waarom is de C5 zo zwaar?

Bericht door bgt »

Ik begrijp niet hoe het komt dat Citroens zo zwaar zijn terwijl de concurrentie bij dezelfde volumes minder gewicht hebben. En C5 Tourer 2ltrH5 weegt 1553kg, dat is toch heftig. Is ook niet goed voor de CO2 uitstoot. Kost de berijder ook meer belasting etc. iemand enig id waar het meergewicht in zit? Voordelen?
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Gebruikersavatar
EW
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
A4 Avant doet 1490,
Passat 1475
Opel Insignia 1650
407 1445
BMW 520 1535



Ik denk dat het wel meevalt....
Alleen die uitstootcijfers zijn wat minder.

En ik heb even gauw gekeken naar handgeschakelde 2 liter stationcars. Niet naar uitrustingniveaux hoewel dat met name bij de audi en passat nog wel een flink verschil kan opleveren. Hoe de BMW daarin zit heb ik helemaal geen beeld bij.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 413
Lid geworden op: 30 okt 2007 15:25
Auto: C5 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Buss. Excl, Protection, Leder Claudia Matinal
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12051
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: gris thorium
Locatie: Berlicum (+diagbox)
C5club Bikkel
C5club Bikkel
bgt schreef:Ik begrijp niet hoe het komt dat Citroens zo zwaar zijn terwijl de concurrentie bij dezelfde volumes minder gewicht hebben. En C5 Tourer 2ltrH5 weegt 1553kg, dat is toch heftig. Is ook niet goed voor de CO2 uitstoot. Kost de berijder ook meer belasting etc. iemand enig id waar het meergewicht in zit? Voordelen?
De 1.6THP is een stuk lichter. Dus een deel van het gewicht zat hem in de motor. Mijn 1.6THP Berline weegt 1448 kg met 167g/km CO2 uitstoot.

Roel.
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Gebruikersavatar
C5club Executive
C5club Executive
Ter vergelijking: mijn Phase I woog slechts 1403 kg. Toch 150 kg verschil.

Dit was een break 2 liter benzine automaat.

Huidige C5 weegt 1594 kg!
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
5 sterren in de Ncap behalen kost wat kilo's, tevens betere en mooiere materialen gebruikt, en de C5 is stil, dus nog meer kilo's nodig om dat te bereiken.

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
En bij Citroën liegen ze minder over het gewicht, zie eerdere draadjes over dit onderwerp.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Ik had m vergeleken met een laguna, mondeo en wat jappies. Daarbij lijkt ie wat zwaarder.
Maar goed, kwaliteit kost gewicht denk ik maar. En ja, turbo benzine motoren zijn meestal kleiner...............dus lichter.
Motoren maken toch veel uit voor het gewicht.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Gebruikersavatar
EW
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Vergelijk een Ph1 al eens met een Jap.


Als ik naar mijn Ph1 kijk en de Forrester van mijn vader is die Forrester van binnen allemaal wel heel erg dunnetjes en iel...
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Je hebt gelijk, valt idd wel op.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
ik heb het al eens gepost, multi-test middenklassers (AMS):

Citroën C5 Tourer HDi 170 Biturbo FAP,
Ford Mondeo Turnier 2.2 TDCi,
Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC,
Renault Laguna Grandtour GT 2.0 dCi

Gemeten gewicht/ Fabrieksopgave gewicht:

C5: 1780kg / 1765kg
Laguna: 1658 kg / 1563kg
Mondeo: 1718 kg / 1540kg
Accord: 1687 kg / 1554kg

Dus zwaarder is hij wel, maar lang niet zo ernstig als vermoed.
Makkelijk te verklaren in de vorm van een extra turbo, HP, dikker glas/isolatie en betere stoelen; om maar wat te noemen.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 295
Lid geworden op: 31 aug 2008 19:50
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Het is alleen jammer dat je op fabrieksopgave gewicht je belasting moet betalen :(
Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak

Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
MarsTDI schreef:Het is alleen jammer dat je op fabrieksopgave gewicht je belasting moet betalen :(
alleen in nederland, dus zal het ze in frankrijk weinig boeien vrees ik...
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 413
Lid geworden op: 30 okt 2007 15:25
Auto: C5 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Buss. Excl, Protection, Leder Claudia Matinal
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12051
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: gris thorium
Locatie: Berlicum (+diagbox)
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Roman schreef:
MarsTDI schreef:Het is alleen jammer dat je op fabrieksopgave gewicht je belasting moet betalen :(
alleen in nederland, dus zal het ze in frankrijk weinig boeien vrees ik...
Wat ik dan wel gek vind is dat de RDW zelf geen controle daarop uitoefent op het moment dat ze de typegoedkeuring afgeven. Weet iemand hoe die procedure precies verloopt?

Roel.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
mijn Ph2 was 1399 kg en de ph3 is 1460 kg

de evasion die ik heb gehad woog al 1533 kg.... ;)
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
roelbouwman schreef:Wat ik dan wel gek vind is dat de RDW zelf geen controle daarop uitoefent op het moment dat ze de typegoedkeuring afgeven. Weet iemand hoe die procedure precies verloopt?
De RWD geeft meestal geen typegoedkeuring af, een instantie (bijv. de Franse RDW) geeft een Europees geldende typegoedkeuring af. De RDW mag dat uiteraard ook, maar dat zal niet echt praktich zijn.

Zelfs een NL fabrikant als Spyker gaat niet naar de RDW, omdat het via de UK makkelijker is. Ook daar is het eenmaal afgegeven EU geldig.

Overigens bestaat er in NL wel de mogelijkheid om een herkeuring qua gewicht aan te vragen, dus reservewiel eruit, tank leeg en naar de RDW. Kom je net onder xx50 kg dan kan je daarmee dus een korting verdienen. Had ik bij de mijne lang geleden eigenelijk ook moeten doen. :|
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Plaats reactie