Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 384 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 26  Volgende
 Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde 
Auteur Bericht
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32
Berichten: 4848
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Ik hoorde laatst ergens dat kopervet er uit gaat ivm milieu en gezondheid, keramisch vet is de opvolger.


02 feb 2017 12:22
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 aug 2015 16:28
Berichten: 400
Woonplaats: Warnsveld
Auto: Kia e-Niro, ExecutiveLine 64 kWh (mei 2019)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2019
Energielabel: A
kilometerstand: 115000
Kleur: Runway Red


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
C5HDI110 schreef:
Ik hoorde laatst ergens dat kopervet er uit gaat ivm milieu en gezondheid, keramisch vet is de opvolger.

Nou, of de milieuvriendelijkheid van keramisch vet nou beter is?
Zie de eigenschappen Hier:
https://amklassiek.nl/het-slimme-neefje ... 012/06/18/" onclick="window.open(this.href);return false;
PAS OP: Vermijd huid- en oogcontact. Giftig voor aquatisch leven

En dat kopervet is niet zo vriendelijk voor alu en lichtmetalen, lees ik hier:
http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=16296" onclick="window.open(this.href);return false;

Deed altijd wat kopervet op mijn wielbouten, maar ga nu toch maar een pot keramisch vet halen.

_________________
Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Helaas heeft Citroen (nog) geen geschikte EV en daarom ben ik noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus. Sinds 15 mei 2019 rijd ik daar met veel plezier in.


02 feb 2017 12:40
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 mei 2016 18:18
Berichten: 359
Woonplaats: Nieuwe Pekela
Auto: BMW 320d Touring M Edition (184 Pk / 380Nm)
Opties: Vol Leder, Harman/Kardon Audio, M sportonderstel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 310000
Kleur: Space Grey Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Het vreemde vind ik dat een hoop mensen al tijden roept dat kopervet slecht is en dat het (licht)metaal zou aantasten maar ik heb er nog nooit een met afbeeldingen of andere bewijzen (wetenschappelijke) onderbouwing voor gezien. Ik gebruik het al jaren en heb er nooit iets van gemerkt.
Misschien heb ik dan "geluk" gehad... :smt017

_________________
Groet,
Hans


02 feb 2017 12:49
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 aug 2015 16:28
Berichten: 400
Woonplaats: Warnsveld
Auto: Kia e-Niro, ExecutiveLine 64 kWh (mei 2019)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2019
Energielabel: A
kilometerstand: 115000
Kleur: Runway Red


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Stinger01 schreef:
Het vreemde vind ik dat een hoop mensen al tijden roept dat kopervet slecht is en dat het (licht)metaal zou aantasten maar ik heb er nog nooit een met afbeeldingen of andere bewijzen (wetenschappelijke) onderbouwing voor gezien

Misschien dat dit in de buurt komt?
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&start=24

_________________
Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Helaas heeft Citroen (nog) geen geschikte EV en daarom ben ik noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus. Sinds 15 mei 2019 rijd ik daar met veel plezier in.


02 feb 2017 12:51
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13954
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
of
Afbeelding


02 feb 2017 12:53
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32
Berichten: 4848
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Stinger01 schreef:
Het vreemde vind ik dat een hoop mensen al tijden roept dat kopervet slecht is en dat het (licht)metaal zou aantasten maar ik heb er nog nooit een met afbeeldingen of andere bewijzen (wetenschappelijke) onderbouwing voor gezien. Ik gebruik het al jaren en heb er nooit iets van gemerkt.
Misschien heb ik dan "geluk" gehad... :smt017

Ik gebruik het ook al jaren, nooit problemen mee gehad.

Wat milieu en gezondheid betreft, geen enkele lijmen, vetten of oplosmiddelen zijn gezond.


02 feb 2017 12:55
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 aug 2015 16:28
Berichten: 400
Woonplaats: Warnsveld
Auto: Kia e-Niro, ExecutiveLine 64 kWh (mei 2019)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2019
Energielabel: A
kilometerstand: 115000
Kleur: Runway Red


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
@willy4:
En waar staat dit spul in de reeks, smeervet, kopervet, siliconenvet, keramisch vet?
En wat zijn de specifieke positieve en negatieve eigenschappen ten opzichte van die hierboven genoemde vetten?

_________________
Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Helaas heeft Citroen (nog) geen geschikte EV en daarom ben ik noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus. Sinds 15 mei 2019 rijd ik daar met veel plezier in.


02 feb 2017 12:55
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 mei 2016 18:18
Berichten: 359
Woonplaats: Nieuwe Pekela
Auto: BMW 320d Touring M Edition (184 Pk / 380Nm)
Opties: Vol Leder, Harman/Kardon Audio, M sportonderstel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 310000
Kleur: Space Grey Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Ik ga maar uit van mijn eigen ervaringen met kopervet en die zijn goed.
Ik denk dat ieder voor zich maar moet bepalen wat het beste voor hem werkt, of dat nu kopervet is of ceramisch vet of plastilube of lithiumvet. :smt193

_________________
Groet,
Hans


02 feb 2017 13:05
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39
Berichten: 2469
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Ik ben een paar jaar geleden op keramisch vet over gegaan. Met name omdat deze onder hoge druk beter is en onder hoge temperatuur niet wegvloeit, iets wat met kopervet nog wel eens gebeurd. Ik gebruik sindsdien nauwelijks kopervet :smt023

_________________
Citroen 2cv6 spécial 1986


02 feb 2017 13:08
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 mei 2016 18:18
Berichten: 359
Woonplaats: Nieuwe Pekela
Auto: BMW 320d Touring M Edition (184 Pk / 380Nm)
Opties: Vol Leder, Harman/Kardon Audio, M sportonderstel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 310000
Kleur: Space Grey Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Op mijn kopervet staat dat het hittebestendig is tot 1100 graden, tegen de tijd dat mijn remmen zo heet zijn ben ik al een keer uit de bocht gevlogen denk ik. :o

_________________
Groet,
Hans


02 feb 2017 13:19
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6199
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Als je nagaat dat staal op zo'n 600 °C zit wanneer het helder rood kleurt.........

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


02 feb 2017 13:52
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 aug 2015 16:28
Berichten: 400
Woonplaats: Warnsveld
Auto: Kia e-Niro, ExecutiveLine 64 kWh (mei 2019)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2019
Energielabel: A
kilometerstand: 115000
Kleur: Runway Red


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
@JW / moderator
Is het een goed idee om de discussie over vetten (gewoon, koper-, keramisch, remmen- en wat al niet meer) en over aanhaalmomenten in een eigen draadje te zetten? Dan kunnen anderen er ook van leren en blijft dit draadje waar het voor is.

_________________
Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Helaas heeft Citroen (nog) geen geschikte EV en daarom ben ik noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus. Sinds 15 mei 2019 rijd ik daar met veel plezier in.


05 feb 2017 16:36
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 aug 2015 16:28
Berichten: 400
Woonplaats: Warnsveld
Auto: Kia e-Niro, ExecutiveLine 64 kWh (mei 2019)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2019
Energielabel: A
kilometerstand: 115000
Kleur: Runway Red


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Nou, vanmiddag maar eens de eerste schijf bekeken; rechtsvoor. Die ziet er beter uit dan gedacht. Toch loopt hij tegen het eind van zijn leven: de buitenste helft is nog 24,6 mm dik, maar als ik meer alleen aan de rand meet, dan kom ik maar tot de 23,7 mm.

Bijlage:
IMG_4218.JPG

Bijlage:
IMG_4219.JPG


De slijtindicator op de rand van de schijf is er ook nog net niet af.

Bijlage:
IMG_4221.JPG


Helaas kan ik nog niet vervangen. De levering duurt langer dan ik had gedacht. Ze komen morgen pas... :x

Wat me wel verbaast is dat de remblokken ongelijk slijten. Het buitenste blok is duidelijk verder versleten dan het binnenste blok.

Bijlage:
IMG_4225.JPG


Andersom zou ik begrijpen: dan zou de klauw niet goed over de geleidepinnen bewegen. Die dingen zitten er echter heel soepeltjes in.
Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen?


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Helaas heeft Citroen (nog) geen geschikte EV en daarom ben ik noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus. Sinds 15 mei 2019 rijd ik daar met veel plezier in.


05 feb 2017 16:55
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6199
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Als de pennen netjes glijden betekent dit dat het buitenste blok altijd eerder op spanning komt tegen de schijf en dus als vast vlak gaat fungeren. Dan is het ook logisch dat de buitenste ook wat harder slijt.
Versleten pennen zijn duidelijk zichtbaar.

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


05 feb 2017 17:09
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13954
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
nog nooit pennen vervangen , de blokken durven wel vast komen in de klauw.
zowel l als r


05 feb 2017 17:30
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 384 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 26  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.