V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: waarom V6?.

Bericht door JW-C5 »

Zijn ze helemaal weg?

Ik heb er eentje kapot gehad, het voorste stuk van de rechter plaat had water geschept in een diepe plas waar ik doorheen reed en dat was naar beneden geknikt.
Dat spul bleek een soort geperst en geïmpregneerd vezelmateriaal, daarvan kon ik het voorste stuk toen met een scherp mes afsnijden.
Vervolgens van een sloop C5 een wat langer gedeelte gesloopt, dat is daarna met popnagels aan de rest vastgemaakt en onder mijn C5 gezet op een zodanige manier dat 'ie geen water kon scheppen als ik nog een keer door een plas zou rijden.
Dat zit nu al weer enige tijd zó, het zit nog prima zag ik toen hij laatst op de brug stond :)

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: waarom V6?.

Bericht door JW-C5 »

Ter aanvulling: het gaat dus om "luchtgeleiders" van de PH3, #5 op dit plaatje:
PH3 luchtgeleiding.jpg
Daarvan bestaan inderdaad verschillende uitvoeringen.
Jij moet die voor motortype DT hebben, zie ik via je VIN.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
waarom V6?.

Bericht door Roman »

Honda clarity heb je ook al, of hij in ned leverbaar is weet ik echter niet.

@H_H. Ik kan lezen hoor en ik val de persoon ook niet aan..
Ik zeg alleen dat milieu denken vaak wordt verward met goedkoop..

Op het moment dat voor mensen iets goedkoop is wordt het milieu minder belangrijk..men dat is zeker niet zwart wit ..
Ik ken genoeg mensen waarvan de auto op lpg rijdt en die geven altijd hetzelfde antwoord lekker goedkoop.

Er zijn natuurlijk mensen die echt met het milieu begaan zijn en maar goed ook.

En idd pellets is een gemak tov van hout stoken.

Zijn de pellets duur in la france?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
V.I.P.
V.I.P.
Re: waarom V6?.

Bericht door Frans 99 »

jw weet je ook wat DT inhoud?.
114€ per stuk incl per kant.
het is dus nr 5.
:smt193 :smt193 :smt193
Luchtgeleiders!nooit op gekomen
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: waarom V6?.

Bericht door JW-C5 »

Jouw motor heet voluit DT17TED4, vandaar ;)

Jij moet dus de 7013 V0 en V1 hebben, als ze allebei vervangen moeten worden.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Re: waarom V6?.

Bericht door Ccinq »

DT = Diesel Turbo ? gokje hoor
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
Gebruikersavatar
H_H
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Re: waarom V6?.

Bericht door H_H »

Roman, de goedkoopste zijn 3,20 per 15kg zak. En veel duurder dan 3,95 per zak ben ik ze nog niet tegen gekomen dus wel vergelijkbaar met België maar zeker goedkoper dan NL ( niet dat het me daarom te doen is hè :lol: )
Kwaliteit is allemaal gelijk, DIN + en kalorische waarde rond de 4,7 per kg

JW, ik volg de ontwikkelingen op gebied van waterstof al sinds 2010 zo'n beetje en begrijp ook echt niet waarom het zo langzaam gaat met de introductie. Mijn Macbook is ook uit 2010 maar de technologie van de huidige modellen is inmiddels vele malen verder. Op PC gebied is 7 jaar zelfs een eeuwigheid dus aan de technische ontwikkeling (qua waterstof) kan het bijna niet liggen denk ik. Veiligheid okay, maar daar doen ze bij bijvoorbeeld Tesla ook niet echt moeilijk over als het om introductie van nieuwe technologie gaat toch.. ;)
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: waarom V6?.

Bericht door JW-C5 »

Ccinq schreef:DT = Diesel Turbo ? gokje hoor
Goed gevonden :smt023
Maar waarom de 1.6HDi's dan DV heten, en de 2 en 2.2 liter HDi's dan DW, heb je daar ook zo'n bruggetje voor :smt017

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Gebruikersavatar
H_H
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Re: waarom V6?.

Bericht door H_H »

De E en de D zijn de enige referentie naar brandstof (essence en diesel) En de volgende letters zijn versie referenties voor zover ik het begrepen heb. Het getal refereert aan de motorinhoud maar op onnavolgbare wijze (Frans..) hoe hoger het getal hoe hoger de cilinderinhoud. (7 is voor 1.7, 8 voor 1.8, maar dan wordt 10 2.0 en 12 voor 2.2 maar 9 voor 2.9...) Verder blijft het een beetje een puzzel

hier een overzicht van alle motorcodes en types van PSA
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: waarom V6?.

Bericht door Roman »

3,20 is een nette prijs :smt023

DT17TED4

De 1,6 hdi van mijn zoon is de DV6TED4

Dus die ted4 zal op turbodiesel slaan, maar hij kijkt morgen op zijn werk of hij de uitleg vindt.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: waarom V6?.

Bericht door Roman »

ik koop ze via de groepsaankoop (pelletforum)
ik heb nu 2.95 per zak van 15kg betaald :smt023 (green energy)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: waarom V6?.

Bericht door Maarten »

Overigens is een pelletkachel ook niet echt milieuvriendelijk hoor.
Er blijkt een flinke hoeveelheid fijnstof te ontstaan bij de verbranding (weliswaar minder dan normale houtkachels, maar toch).
Alleen kun je een pelletkachel dan in principe wel weer CO2-neutraal gebruiken.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Re: waarom V6?.

Bericht door Menno »

Lijkt mij prima, verder in CO2 ....
Dit draadje gaat allang niet over " waarom V6 " , dan kunnen we bij elke auto wel " waarom die " aanmaken :lol:

CO2 draadje : http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 56#p573956" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit : Waterstof draadje
--> http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 12#p573912" onclick="window.open(this.href);return false;

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Gesloten