Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
C5club Rookie


Berichten: 49
Lid geworden op: 31 dec 2009 11:04
Auto: Break prestige
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 302000
Kleur: zwart
Airco compressor slaat niet aan (geen tick), maar wel met een rechtstreekse aansluiting van 12v. zekering heb ik al nagekeken en het is goed. Kan dat aan de relais liggen? als ja, waar kan ik de relais in de auto vinden?
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Er zit niet echt een relais de compressor wordt via de BSM aangestuurd. Ik vermoed dat het een keuze is van het systeem om de compressor niet in te schakelen. Bijvoorbeeld doordat het systeem leeg is. Of een andere voorwaarde waaraan niet is voldaan.
Als je de compressor inschakelt door er 12V op te zetten wordt dan meteen de hogedrukleiding warm?
Als je de compressor inschakelt door er 12V op te zetten wordt dan meteen de hogedrukleiding warm?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
in vele gevallen is de condensor stuk , natuurlijk eerst meten
C5club Rookie


Berichten: 49
Lid geworden op: 31 dec 2009 11:04
Auto: Break prestige
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 302000
Kleur: zwart
Hoe is dat te meten? En een tijdje geleden had ik de klimaatregelaar vervangen, zou het misschien daar aan kunnen liggen?
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
het meten van de gas moet bij de airco man gebeuren , of je moest speciale meters hebben
Berichten: 1254
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Een airco loopt langzaam leeg, na een jaar of 5 moet hij meestal bijgevuld worden. Als de druk onder een bepaald niveau komt grijpt de koppeling niet meer in.
Het kan ook zijn dat ergens een lek is.
De normale airco lekzoek methode bij garages gebeurt met een vulling met een fluorescerend middel er in. De plek waar het lekt kan je met een UV lamp zien. Behalve als het lekt waar je niet bij kan.
Echte airco service bedrijven hebben een speciaal gas en een snuffelaar. Met die snuffelaar kan je precies waar het lekt, ook als dat binnen in de auto is, bij de verdamper, bijvoorbeeld.
Bendex Airco Service in Huizen is zo'n bedrijf. 035 6221550. Niet duurder, wel veel beter dan de garage.
Ik elke regio heb je er wel een. Meestal leveren ze airco systemen voor winkels en in bedrijfswagens.
Het kan ook zijn dat ergens een lek is.
De normale airco lekzoek methode bij garages gebeurt met een vulling met een fluorescerend middel er in. De plek waar het lekt kan je met een UV lamp zien. Behalve als het lekt waar je niet bij kan.
Echte airco service bedrijven hebben een speciaal gas en een snuffelaar. Met die snuffelaar kan je precies waar het lekt, ook als dat binnen in de auto is, bij de verdamper, bijvoorbeeld.
Bendex Airco Service in Huizen is zo'n bedrijf. 035 6221550. Niet duurder, wel veel beter dan de garage.
Ik elke regio heb je er wel een. Meestal leveren ze airco systemen voor winkels en in bedrijfswagens.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
De normale airco lekzoek methode bij garages gebeurt met een vulling met een fluorescerend middel er in
dat is niet de juiste werkwijze , de compressor kan daarbij stuk gaan
ik weet dat ze dat veel toepassen
gas met stikstof onder een 28 bar met een lekzoeker of een schuim dat is de goede werkwijze
sommige levransiers geven geen garantie als er fluorescerend middel in gedaan is
dat is niet de juiste werkwijze , de compressor kan daarbij stuk gaan
ik weet dat ze dat veel toepassen
gas met stikstof onder een 28 bar met een lekzoeker of een schuim dat is de goede werkwijze
sommige levransiers geven geen garantie als er fluorescerend middel in gedaan is
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
we zijn het weeral eens 
C5club Rookie


Berichten: 49
Lid geworden op: 31 dec 2009 11:04
Auto: Break prestige
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 302000
Kleur: zwart
Bedankt voor de reacties, ik zal komende week een aircobedrijf zoeken in de regionparkstad. Ik heb de auto al 7 jaar en nooit de airco laten nakijken, dus het kan zijn dat de aircovloeistof langzaam is leeggelopen.
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Ik sluit me bij JW en Willy aan
Greetz Iceman
Greetz Iceman
Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Bij mij was gewoon het draadje aan het kachelmodule kapot.
C5club Die-Hard


Berichten: 679
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:47
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Arnhem
Bij mij was de compressor kaduuk, helemaal groen uitgeslagen ook. Ik heb een 2e handse op de kop getikt a 200 euro uit een C5 met slechts 70.000 km. Opnieuw laten afvullen uiteraard en alles is weer prima.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ja er kunnen legio redenen zijn waardoor de compressor niet wordt ingeschakeld. Diagnose stellen is het devies.
Een lege installatie is inderdaad een mogelijkheid (en ook de meest voor de hand liggende) maar (nog) niet vastgesteld.
Die groene uitslag kan te maken hebben met UV...
Een lege installatie is inderdaad een mogelijkheid (en ook de meest voor de hand liggende) maar (nog) niet vastgesteld.
Die groene uitslag kan te maken hebben met UV...
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie


Berichten: 49
Lid geworden op: 31 dec 2009 11:04
Auto: Break prestige
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 302000
Kleur: zwart
airco koelmiddel is bijgevuld(was 76 gram en is gevuld tot 676 gram) en toch compressor ging niet aan! kan het zijn dat buiten temp. was 10 graden? of toch een andere oorzaak?


