Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 144 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
 Motor tuning ( Chip e/o Powerbox ? ) 
Auteur Bericht
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:38
Berichten: 248
Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 3.0 V6 Berline
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
En hoeveel koppel? Dat is in geval van je aandrijving belangrijker.

_________________
C5 V6 Exclusive Automaat, bj: 2001, Leder interieur.


16 mei 2007 22:38
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
The F Mister schreef:
En hoeveel koppel? Dat is in geval van je aandrijving belangrijker.


koppel van 317 naar 378 (pk's van 136 naar 166)


16 mei 2007 22:41
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:38
Berichten: 248
Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 3.0 V6 Berline
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Deze doen er nog een schepje bovenop

_________________
C5 V6 Exclusive Automaat, bj: 2001, Leder interieur.


16 mei 2007 22:50
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Maar bij km-standen boven de 250.000 doen ze het niet meer.... :cry:

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


16 mei 2007 22:53
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:38
Berichten: 248
Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 3.0 V6 Berline
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Dus zit Robert nog goed. Ik ook btw :wink: 226pk... leuk(er)!

_________________
C5 V6 Exclusive Automaat, bj: 2001, Leder interieur.


16 mei 2007 22:53
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
400 nm koppel, mmmmmmm :D

De nieuwe 2.2 zit daar ook zo'n beetje op, met andere woorden, de motor moet dit kunnen 'hebben' :roll:


16 mei 2007 22:55
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:38
Berichten: 248
Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 3.0 V6 Berline
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Tja.... je weet natuurlijk niet wat er allemaal "nieuw" is aan de nieuwe motor. Complex gebeuren een motor dus genoeg dat het ook "net niet" kan hebben. Ik geloof niet dat ze er bij psa ook alleen een nieuwe chip in drukken :wink:

_________________
C5 V6 Exclusive Automaat, bj: 2001, Leder interieur.


16 mei 2007 22:59
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54
Berichten: 4887
Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
EvilTwin schreef:
geen directe ervaring, maar voor de 2.0HDi110 geldt, dat noch de handbak (koppeling), noch de automaat meer vermogen en koppel aankan. Houd dus rekening met een gereduceerde levensduur.


Heb een Xantia 2.0HDI110, gechipped naar +/- 130 gehad. Auto is nieuw gechipped bij de dealer, alwaar ik hem weer kocht met 92.000 op de teller. Bij mij is hij er op 182.000 uitgegaan met de eerste koppeling er nog in. Zag bij RDW dat hij in april weer een verse APK heeft gehad, dus rijdt nog steeds. Het vermogen is ook gebruikt, weliswaar niet vol op de slip, ben geen stoplichtensprinter, maar toch.

Gr. Ronald

_________________
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)


16 mei 2007 23:39
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Zat er in de Xantia dan de zelfde bak en koppeling als in de C5?

Het is waarschijnlijk niet de motor, alswel de rest van de aandrijflijn die er problemen mee kan krijgen.

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


17 mei 2007 11:33
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ronald schreef:
EvilTwin schreef:
geen directe ervaring, maar voor de 2.0HDi110 geldt, dat noch de handbak (koppeling), noch de automaat meer vermogen en koppel aankan. Houd dus rekening met een gereduceerde levensduur.


Heb een Xantia 2.0HDI110, gechipped naar +/- 130 gehad. Auto is nieuw gechipped bij de dealer, alwaar ik hem weer kocht met 92.000 op de teller. Bij mij is hij er op 182.000 uitgegaan met de eerste koppeling er nog in. Zag bij RDW dat hij in april weer een verse APK heeft gehad, dus rijdt nog steeds. Het vermogen is ook gebruikt, weliswaar niet vol op de slip, ben geen stoplichtensprinter, maar toch.

Gr. Ronald


idem hier, een Xantia 110 naar 135 pk gechipped, van 100000-275000 km op de eerste koppeling en ook verder geen aandrijfproblemen...Ik kan me niet voorstellen dat ze voor de C5 een minder stevige bak zouden monteren dan voor de Xantia, die ook nog zeker 100 kg lichter is.


19 mei 2007 12:46
Antwoord met een citaat
Bericht 
OK veel over het wel of niet kunnen.
Echter, nu weet ik nog steeds niet het verschil tussen chiptuning en een powerbox.
En welke aanbieder is goed.
Op internet zie ik prijzen tussen 150 en 500 euro!
Een groot verschil in prijs maar wat is wijsheid?

Laat hier eens wat over horen.

Groeten,
Andrew


20 mei 2007 21:52
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Bij chiptuning wordt de originele motorbesturingssoftware (dus op basis van de gegevens van de motor het berekenen van brandstofhoeveelheid, inspuitmoment en, indien noddzakelijk, ontstekingstijdstip en vast nog meer dingen) vervangen door andere software die de motor meer vermogen geeft.

Een powebox wordt "over" de chip of de bekabeling of zo heen geplaatst en laat de originele software intact. Een powerbox is dan ook uit te bouwen, chiptuning niet.

Zie ook hier...

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


20 mei 2007 22:08
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Harm van Beek schreef:
Bij chiptuning wordt de originele motorbesturingssoftware (dus op basis van de gegevens van de motor het berekenen van brandstofhoeveelheid, inspuitmoment en, indien noddzakelijk, ontstekingstijdstip en vast nog meer dingen) vervangen door andere software die de motor meer vermogen geeft.

Een powebox wordt "over" de chip of de bekabeling of zo heen geplaatst en laat de originele software intact. Een powerbox is dan ook uit te bouwen, chiptuning niet.

Zie ook hier...


een chiptuner "bewaart" de originele set-up van de motor. Je kan hem dus altijd laten de-tunen als je dat wilt.


21 mei 2007 04:54
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:38
Berichten: 248
Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 3.0 V6 Berline
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik ken gevallen waarbij een powerbox voor een hoop problemen zorgt. Wat deze doet (in dit geval) was de motormanagement van "valse" informatie voorzien. Dus de orginele motormanagement zat er maar een hoop lucht en brandstof in te pompen omdat hij dit denkt te moeten doen n.a.v de info die hij krijgt uit diverse onderdelen. Dit zorgde uiteindelijk voor een hoop onverklaarbare meldingen en problemen (inhouden, afslaan, niet starten etc.) Het betrof hier een VW.

Chiptuning is wat mij betreft wat "netter". Deze past zich namelijk net als de orginele software aan de omstandigheden aan. Koude motor, warme motor, motor onder belasting etc. Het is volgens mij ook zuiniger dan een powerbox maar dat weet ik niet zeker.

_________________
C5 V6 Exclusive Automaat, bj: 2001, Leder interieur.


21 mei 2007 20:17
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 02 nov 2007 16:57
Berichten: 31
Woonplaats: Den Haag
Auto: C5 2.0 HPI
Opties: Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 190000
Kleur: Zilvergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 2.0 HPI chip tunen
Ik ben sinds kort in bezit van een C5 2.0 HPI uit 2001.
Deze is dealer onderhouden, echter heeft deze ook last van het fameuze inhouden (tussen de 2000-3000 rpm's). Hierop is bij de dealer van alles vervangen (EGR klep, bougies, kabel, etc.)
Navraag bij een andere Citroen-monteur zij mij dat de oorzaak ligt in de motormanagement die is aangepast voor de emissienormen o.i.d.
Hij vertelde mij dat dit inhouden na het chip-tunen van de auto zal verdwijnen.
(dit kan echter niet uitgevoerd worden door citroen zelf)
Heeft iemand hier ervaring mee ?


02 nov 2007 17:08
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 144 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.