
Re: Koppeling 1.6HDI vervangen
C5 staat voor de deur en ik kan er niet in rijden vandaag
Overal spierpijn van het klussen, gelukkig zijn daar goede medicijnen voor, alleen mag je dan niet rijden
De Fotos




Om het werk makkelijk te maken, hebben de de motorkap gedemonteerd.
Wat is dat ding licht zeg, had gelezen dat deze van alu is ?








Drukgroep en DMF zijn blauw uitgeslagen, de reden voor het slechte koppelen.



De krukaskeerring was gelukkig droog, die heb ik laten zitten, ondanks dat ik een nieuwe bij me had.


Het vaste vliegwiel geeft nog even zijn mening over een DMF



Setje centreerpennen van de dealer, deze werken perfect om de koppeling goed te centreren.
Je neemt de grote pen en schuift daar het busje van de benodigde dikte overheen.
Dit setje (plastic) pennen kost nog geen € 10 bij de dealer.

Geleidebus was ook niet zo fris meer, net als het druklager.


De koppelingsvork heb ik ook vervangen, zaten slijtplekken op.
Ik kijk altijd wat dit soort klein spul, wat kan slijten kost, in dit geval niet de hoofdprijs.

Deze beugel waar de schakelkabels in vastzitten, kun je het beste demonteren, anders is het een gekloot om de bak onderuit te halen, blijft hangen op de schildjes van het stuurhuis.
Voor montage heb ik deze gedemonteerd, waardoor montage een stuk makkelijker ging.


Nog even de datum en onze initialen op de drukgroep geschreven

Nieuwe hitteschilden en boutjes, het achterste schild is anders, hier zitten 2 hoge busjes op, waardoor je de gietijzeren steun niet meer nodig heb.
Deze gaan over de tapeinden, waar het roetfilter aan hangt.

Mooie sticker van Valeo.

