Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

C5club Fan


Berichten: 61
Lid geworden op: 14 okt 2009 07:57
Auto: C5 Aircross
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 60000
Locatie: Zuid holland
Ik heb sinds kort ook het probleem dat hij uit het niets storing snelheidscontrole geeft en de cc niet werkt. Contact uit een aan verhelpt het probleem. Ik had het een maand terug voor het eerst een nu voor de 2e keer.
Waar zit die remlicht schakelaar? Ze hebben namelijk wel een keer mn stekkerdoos van de trekhaak vervangen omdat die een gele storing gaf. Ben benieuwd of het in de zelfde hoek zit.
Waar zit die remlicht schakelaar? Ze hebben namelijk wel een keer mn stekkerdoos van de trekhaak vervangen omdat die een gele storing gaf. Ben benieuwd of het in de zelfde hoek zit.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
en de limit gaat die?
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
Naar mijn idee kom je heel wat te weten vanafg het moment dat tracht te provoceren en tegelijkertijd lifedata kan bekijken van verschillende functies tegelijk.
Ik doe dat zelf met een OBD uitlezer van Autel (MaxiDiag Elite).
Op die manier kom je wellicht op het spoor van de fout, en beter nog wanneer deze zich voor doet.
Over de twee turbo's kan ik uit eigen ervaring zeggen dat het wel degelijk om twee afzonderlijke exemplaren gaat.
De énige verbinding (in geval van demontage) wordt gevormd door een hittebestendige soort asbestachtige slang die om zijn breekbaarheid op zijn plaats gehouden dient te worden met een speciale aan te brengen verbindingsbeugel. Deze heb ik ooit zelf nagemaakt speciaal voor dit doel.
Kijk hier maar even voor meer details:
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 11#p450111" onclick="window.open(this.href);return false;
Mocht je die beugel willen lenen, ben je welkom. Woon alleen wat op afstand
Wat leuk zou zijn, is als je wat gegevens kan anvullen in je linker kolom.
Want over die 80Kkm dat blijkt voor mij nergens uit.
Met groeten uit de Ardèche
En wat de bak betreft. Dat is de reden waarom deze uitvoering wilde hebben. Wat een rijgenot en reserve
Overigens waar heb je 'm laten chippen, en wat kosste het. Dat koppel spreek mij wel aan. En die zesbak weet daar in de 3.0 l met 240 pk HDi ook wel raad mee.
Ik doe dat zelf met een OBD uitlezer van Autel (MaxiDiag Elite).
Op die manier kom je wellicht op het spoor van de fout, en beter nog wanneer deze zich voor doet.
Over de twee turbo's kan ik uit eigen ervaring zeggen dat het wel degelijk om twee afzonderlijke exemplaren gaat.
De énige verbinding (in geval van demontage) wordt gevormd door een hittebestendige soort asbestachtige slang die om zijn breekbaarheid op zijn plaats gehouden dient te worden met een speciale aan te brengen verbindingsbeugel. Deze heb ik ooit zelf nagemaakt speciaal voor dit doel.
Kijk hier maar even voor meer details:
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 11#p450111" onclick="window.open(this.href);return false;
Mocht je die beugel willen lenen, ben je welkom. Woon alleen wat op afstand

Wat leuk zou zijn, is als je wat gegevens kan anvullen in je linker kolom.
Want over die 80Kkm dat blijkt voor mij nergens uit.
Met groeten uit de Ardèche
En wat de bak betreft. Dat is de reden waarom deze uitvoering wilde hebben. Wat een rijgenot en reserve

Overigens waar heb je 'm laten chippen, en wat kosste het. Dat koppel spreek mij wel aan. En die zesbak weet daar in de 3.0 l met 240 pk HDi ook wel raad mee.
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404

C5club Newbie


Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2010 22:48
Auto: C5 2.0 hdi break sx
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 73000
Kleur: Gris Alluminium
Locatie: België
ik had ook de melding storing snelheidscontrole en heb mijn gaspedaal vervangen (217.14 ex btw bij de officiele dealer) nu is alles terug in orde ... mijn cruise controle werkte nog wel maar geen begrenzer.
Mijn wagen is een C5 break ph2 2.0 100kw 155.000km
Mijn wagen is een C5 break ph2 2.0 100kw 155.000km
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 517
Lid geworden op: 03 aug 2015 08:44
Auto: C5 Break Exclusive 2.2 Hdi
Opties: alle, behalve alarm en open dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10482
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235.000
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: Zwolle
Van de week ook ineens deze storing in het display, geen cruisecontrol, en geen limit. Na opnieuw starten was de melding weg, en blijft weg tot op heden. Ik begrijp dat er 2 oorzaken zijn hiervoor? Remlicht schakelaar en het gaspedaal?
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Of ontbreken van een tussenbundel ,...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dat laatste is bedoeld om problemen met de remschakelaar te voorkomen, of op z'n minst te verminderen.
Als je overgaat tot het plaatsen van een tussenbundel, is het op z'n minst verstandig de remschakelaar ook te vervangen.
Dat heb ik 5 jaar geleden ook gedaan, en er sindsdien geen problemen meer mee gehad.
Groet,
JW
Als je overgaat tot het plaatsen van een tussenbundel, is het op z'n minst verstandig de remschakelaar ook te vervangen.
Dat heb ik 5 jaar geleden ook gedaan, en er sindsdien geen problemen meer mee gehad.
Groet,
JW
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Bij mij ook een tijd geleden opeens die storing gehad, maar is al weer een paar maanden weg.
Ik laat het zo, als ie terug komt zie ik dan wel weer.
Ik laat het zo, als ie terug komt zie ik dan wel weer.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
Het is al weer een flinke tijd geleden dat ik die bundel en de remschakelaar heb vervangen.
De problemen namen bij mij echter niet af.
Na wat ik nu lees, kan ik dus aannemen dat het mijn gaspedaal zou kunnen zijn
.
Iemand al eens geprobeerd om daar zelf aan te sleutelen i.p.v. deze te vervangen?
Ben met de jaren wat terughoudend geworden in het uitgeven van geld aan onderdelen die men aanraad te vervangen en wat niet het gewenste resultaat oplevert.
Al woon ik dan reeds 22 jaar in het land wat nu door Hollande wordt bestuurd, ik blijf een zunige Hollander
M vr gr uit F, L A
De problemen namen bij mij echter niet af.
Na wat ik nu lees, kan ik dus aannemen dat het mijn gaspedaal zou kunnen zijn

Iemand al eens geprobeerd om daar zelf aan te sleutelen i.p.v. deze te vervangen?
Ben met de jaren wat terughoudend geworden in het uitgeven van geld aan onderdelen die men aanraad te vervangen en wat niet het gewenste resultaat oplevert.
Al woon ik dan reeds 22 jaar in het land wat nu door Hollande wordt bestuurd, ik blijf een zunige Hollander

M vr gr uit F, L A
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Uit een sloper zal het niet zo prijzig zijn, verder heb ik het nog nooit van binnen gezien hoe de werking is, is het een soort potmeter of een print met koper puntjes waar de loper over gaat?
het moet zoiets denk ik dan zijn.
het moet zoiets denk ik dan zijn.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
En wat dan zinvol kan zijn, is om te weten of die gaspedalen verschillend zijn in andere diesels.
Herman, dat idee van de sloop houd ik er in
M vr gr uit F, L A
Herman, dat idee van de sloop houd ik er in

M vr gr uit F, L A
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
En als je hem uitleest? Geen meldingen?
Greetz Iceman
Greetz Iceman

Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
Vering: Geen communicatie met de stuurhoeksensor ontvangen waarde niet correct.
storing FC82 van de communicatie m d transponder - bediening op stuurcolom; storingscode 0C82
Inspuiting: 2111 kopiesignaal EGR-klep Doseerklep geblokkeerd tijdes terugloop
1351 storing onbekend
P087 storing onbekend
P1161 storing onbekend
P487 storing onbekend
P098
intern id computer vd datacommunicatiemodule: Telematica eenheid 095A
Verder een aantal malen achterlicht problemen, niet noemenswaardig.
M vr gr uit F, L A
storing FC82 van de communicatie m d transponder - bediening op stuurcolom; storingscode 0C82
Inspuiting: 2111 kopiesignaal EGR-klep Doseerklep geblokkeerd tijdes terugloop
1351 storing onbekend
P087 storing onbekend
P1161 storing onbekend
P487 storing onbekend
P098
intern id computer vd datacommunicatiemodule: Telematica eenheid 095A
Verder een aantal malen achterlicht problemen, niet noemenswaardig.
M vr gr uit F, L A
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
1351: gloeibougies
P087: raildruk
P1161: gasklep stand samenhang
P487: egr klep stand samenhang vermoedelijk met p1161
P098: luchttemperatuur sensor 2 signaal te hoog
Je kunt je gaspedaal ook uitlezen en daarmee testen, even kijken of de schakelaar (pedaal helemaal onderin) niet al geschakeld is.
Greetz Iceman
P087: raildruk
P1161: gasklep stand samenhang
P487: egr klep stand samenhang vermoedelijk met p1161
P098: luchttemperatuur sensor 2 signaal te hoog
Je kunt je gaspedaal ook uitlezen en daarmee testen, even kijken of de schakelaar (pedaal helemaal onderin) niet al geschakeld is.
Greetz Iceman

Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007