Ruud Markus
Ruud Markus
Beste BJG,
Ga alsnog de voorgestelde meting doen.
Mvg.
Ruud Markus
Ruud Markus
Ruud Markus
Beste BJG,

Heb inmiddels voorgestelde meting verricht. Volgens de multimeter zijn de kleuren plus en min op de pompstekkerdraden als volgt, groengeel is min, groen is plus. Heb gemeten met draaiende motor. Het resultaat is als volgt, geelgroen, is min doorverbonden met plus accu pomp draait.
Plus pomp naar plus accu niets. Min pomp naar min accu niets. Ook niet als de stuurhandel wordt aangetrokken. Wat wel aangegeven wordt is dat het vloeistof niveau te laag is, terwijl tankje vol is.

Heb trouwens ook de com 2003 gedemonteerd was niets aan te zien weer gemonteerd alle functies werken behalve het activeren van sproeipomp. Kan het aan een relais liggen? Wil het graag zelf oplossen maar een beetje moedeloos word ik er wel van.
Graag nog reacties.
Met vriendelijke groet
Ruud Markus
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Als je de relais weet te vinden kun je daar op meten aan de spoel aansluiting, als daar stroom op komt met de aangetrokken hendel en hij reageert niet, ja vervangen.
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Als ik in de schema's kijk zie ik dat het pompje wordt gestuurd door R9 en R10 in de BSM.
Het is alleen niet te zien of dit mechanische relais zijn. je zou eens kunnen proberen de pomp te bedienen en iemand laten luisteren bij de BSM of je iets hoort klikken. Verder ook de aansluitingen op de BSM even controleren/schoonmaken.
Zeg maar André
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Beste Ruud,
ik begrijp niet wat je bedoelt:
Ruud Markus schreef:Beste BJG,
Het resultaat is als volgt, geelgroen, is min doorverbonden met plus accu pomp draait.
Draait de pomp? wat heb je gedaan, vast niet min en plus verbonden.
Ruud Markus schreef:Plus pomp naar plus accu niets. Min pomp naar min accu niets. Ook niet als de stuurhandel wordt aangetrokken.
Wat betekent niets?
Je moet een spanning meten, dat kan 0V 12V en alle tussenliggende waarden zijn.
Ruud Markus schreef:Wil het graag zelf oplossen maar een beetje moedeloos word ik er wel van.
Dat snap ik volledig, maar het is niet nodig. Het is namelijk niet echt moeilijk, als je begrijpt wat je doet.

Ik heb even een principeschets gemaakt:
2015-12-08 10.03.08.jpg

Let op wel natuurlijk het component inschakelen. Als je dit hebt gedaan weet je waar het probleem zit + of - zijde!!!
Een van beide V3 of V4 zal nl meer dan 0V zijn, daar zit het dan probleem.

Daarna kun je nog deelmetingen doen als dat nodig is om te bepalen welk component defect is.
Lukt dit niet dat is het denk ik beter om iemand met wat verstand van elektro te laten kijken.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Com2003? Is dat serieus?
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006

Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Hoe wordt het motortje aangestuurd? Plus en min omdraaien voor het sproeien van de achterkant?

Doet het motortje het los wel?
Een aardige test is dit te proberen met het oude motortje. Doet die het en was de klacht dat hij niet werkte dan zit het probleem in draden, com of bsm...
Ruud Markus
Ruud Markus
Beste C5 meedenkers,
Ik moet bekennen dat ik te lang gewacht heb met te reageren op alle goedwillende berichten en opmerkingen van jullie. Mijn excuses daarvoor. Door omstandigheden zijn zaken anders gelopen dan ik had gedacht. Maar ik ga weer verder. Het probleem is nog niet opgelost maar ga hier zsm mee door om het op te lossen. Ga zeker het schema gebruiken wat mij toegestuurd is, bedankt. Maar nu wat anders voorlopig ga ik met enig optimisme verder met de C5. Gisteren echter na het starten kreeg ik een melding "storing motormanagement" weer wat nieuws. Gasgeven ging niet motor kwam niet op toeren. Ben even gestopt motor afgezet even gewacht weer gestart, dezelfde melding verscheen weer maar motor kwam wel op toeren maar "service" bleef branden. Ga morgen maar eens bij de garage informeren ivm reparatiekosten enz. Hou jullie op de hoogte.
Mvg.
Ruud Markus
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 jan 2010 11:00
Auto: break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 365000
Kleur: licht blauw
Morgen ruud, hoe is je accu? Ik had soms storingen door een slechte accu.


Groeten Andre
C5 break diesel 2004
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Een beetje te vroeg omdat nu al te vragen :smt017
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
werkt het nieuwe pompje wel , heb je het al is rechtstreeks aangesloten ?
Plaats reactie