Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

Goedemorgen C5 kenners. Mijn C5 break is van 2007. Wat is er mis met mijn ruitensproeier reservoir. Heb een nieuw pompje geplaatst heb op de pomp ca. 12,5 - 13 volt spanning als motor draait maar krijg het motortje niet in werking via stuurhandel. Alles nagekeken nieuwe zekering geplaatst enz. maar er komt geen water uit de sproeiers, conclusie pompje werkt niet, heb geen idee hoe dat komt. Misschien kan iemand mij vertellen hoe het komt en hoe ik het kan verhelpen. Opmerking de sensor zit op een onmogelijke plaats, bij het monteren van het voorscherm druk je de sensor scheef en daardoor krijg je lekkage op de sensor aansluiting.
Vast bedankt voor de medewerking.
Groet Ruud Markus
Vast bedankt voor de medewerking.
Groet Ruud Markus
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Zomaar een opmerking , is de com2000 nog wel ok ?
Draadbreuk?
Draadbreuk?

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
heb je al is gebrobeerd het water darmpje er af te laten,om te zien dat er water uit het pompje komt

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik begrijp je verhaal niet helemaal.
Bedoel je dat je spanning meet zodra je de handle bedient?
Zo ja, meet je ook spanning zodra de pomp is aangesloten? Zou bijv. een draadbreukje kunnen zijn.
Bedoel je dat je spanning meet zodra je de handle bedient?
Zo ja, meet je ook spanning zodra de pomp is aangesloten? Zou bijv. een draadbreukje kunnen zijn.

Hartstikke bedankt voor de antwoorden, maar "wat is een com 2000". op de stekker van het pompje meet ik spanning, dus dat zou het probleem niet zijn. Maar via de stuurhandel kan ik de pomp niet inschakelen, verder werken wel alle aangesloten functies van deze handel.
Ik heb ook gelezen over een z.g. lexia heb geen idee wat dat is.
Graag nog meer opmerkingen die kunnen leiden naar de oplossing.
Groet Ruud Markus.
Ik heb ook gelezen over een z.g. lexia heb geen idee wat dat is.
Graag nog meer opmerkingen die kunnen leiden naar de oplossing.
Groet Ruud Markus.

V.I.P.


Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
Ik begrijp je ook niet. Je hebt 12 v op de pomp, dan moet die toch draaien ?
Hier al eens gekeken ?
http://s6.photobucket.com/user/L_espert ... 2.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En welke sensor bedoel je?
Hier al eens gekeken ?
http://s6.photobucket.com/user/L_espert ... 2.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En welke sensor bedoel je?
C5 Break 2.0i exclusive 2002
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Hoe heb je gemeten?
Belast met stekker aangesloten?
Belast met stekker aangesloten?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Kan zo'n pompje ook DOA zijn? (Dead On Arrival)

Beste tipgevers, weer bedankt voor alle opmerkingen zal trachten hierop te antwoorden.
-Heb de aanbevolen website bekeken.
-Werkt sensor watervoorraad onafhankelijk van het pompsysteem?
-Pomp is nieuw en werkt uitstekend indien direct aangesloten op accu.
-Op pompstekker meet ik 12 - 13 volt, met draaiende motor, moet voldoende zijn, na aansluiten zou je verwachten dat de pomp werkt als je de stuurhandel voor het ruitenwisser naar je toe trekt voor de voorruit wissers en dat je daarna de achterruitsproeier inwerking stelt, nee dus, geen water!!
- Zoals reeds gezegd werken verder alle ruitenwisserfuncties.
Begrijp niet wat er stuk kan zijn. Wie heeft nog suggesties?
Vast bedankt.
Groet Ruud Markus
-Heb de aanbevolen website bekeken.
-Werkt sensor watervoorraad onafhankelijk van het pompsysteem?
-Pomp is nieuw en werkt uitstekend indien direct aangesloten op accu.
-Op pompstekker meet ik 12 - 13 volt, met draaiende motor, moet voldoende zijn, na aansluiten zou je verwachten dat de pomp werkt als je de stuurhandel voor het ruitenwisser naar je toe trekt voor de voorruit wissers en dat je daarna de achterruitsproeier inwerking stelt, nee dus, geen water!!
- Zoals reeds gezegd werken verder alle ruitenwisserfuncties.
Begrijp niet wat er stuk kan zijn. Wie heeft nog suggesties?
Vast bedankt.
Groet Ruud Markus
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Com2000
de stuurhendels
de stuurhendels
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
willy4 schreef:heb je al is gebrobeerd het water darmpje er af te laten,om te zien dat er water uit het pompje komt
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
hier heb je nog antwoord op gegeven.BJG schreef:Hoe heb je gemeten?
Belast met stekker aangesloten?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

Klopt BGJ,
Dat heb ik nog niet gedaan, zal dan beide kabeltjes moeten perforeren of deels blank moeten maken en dan meten denk ik, of kan ik meten via de zekering F3?
Klopt dat?
Groet Ruud Markus.
Dat heb ik nog niet gedaan, zal dan beide kabeltjes moeten perforeren of deels blank moeten maken en dan meten denk ik, of kan ik meten via de zekering F3?
Klopt dat?
Groet Ruud Markus.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Of een paar meetpennen de stekker inprikken? Of een stukje draad tussen pomp en stekker? Even prutsen...
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Je zult hoe dan ook belast moeten meten om de oorzaak te kunnen vinden.
Steek een paar meetpennen, paperclips of naalden achterin de stekker langs de draad.
Vervolgens meet je + pomp naar + accu
en nog een meting - Pomp naar - accu.
Als je alles belast meet weet je nu waar het probleem zit.
Steek een paar meetpennen, paperclips of naalden achterin de stekker langs de draad.
Vervolgens meet je + pomp naar + accu
en nog een meting - Pomp naar - accu.
Als je alles belast meet weet je nu waar het probleem zit.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website