Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

Beste C5 rijders,
Ga zo gauw mogelijk het belast doormeten uitvoeren. u hoort het resultaat van mij.
Tot zover weer bedankt.
Groet Ruud Markus
Ga zo gauw mogelijk het belast doormeten uitvoeren. u hoort het resultaat van mij.
Tot zover weer bedankt.
Groet Ruud Markus

Beste meedenkers,
Ben inmiddels bij een garagebedrijf geweest, daar zei men dat waarschijnlijk een relais niet meer werkt of toch draadbreuk. Als er sprake is van draadbreuk is deze dan gemakkelijk te vervangen? Heb het tankje, sensor en pomp vervangen. Ben nu op zoek naar een bedradingsschema.
Tot zover nogmaals bedankt voor alle tips,
Met vriendelijke groet,
Ruud Markus
Ben inmiddels bij een garagebedrijf geweest, daar zei men dat waarschijnlijk een relais niet meer werkt of toch draadbreuk. Als er sprake is van draadbreuk is deze dan gemakkelijk te vervangen? Heb het tankje, sensor en pomp vervangen. Ben nu op zoek naar een bedradingsschema.
Tot zover nogmaals bedankt voor alle tips,
Met vriendelijke groet,
Ruud Markus
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

Beste JW,
Bedankt voor je reactie, maar waar staat VIN voor?
Mvg,
Ruud Markus
Bedankt voor je reactie, maar waar staat VIN voor?
Mvg,
Ruud Markus
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
chassis nummer 


Beste JW,
Hierbij de laatste 8 cijfers, 76810259.
Vast bedankt voor de moeite.
Mvg.
Ruud Markus
Hierbij de laatste 8 cijfers, 76810259.
Vast bedankt voor de moeite.
Mvg.
Ruud Markus
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

Beste meedenkers,
Het is even stil geweest maar nu ga ik weer verder. Heb van JW de benodigde schema's gekregen en heb inmiddels ook van Roel Bouwman de uitstekende beschrijving van de com 2000 afgedrukt.
Ook hiervoor dank. Inmiddels heb ik metingen van het pompje, indien de motor draait is er ca. 12 v spanning te meten op de stekker en pomp. Heb opnieuw de sensor van waterniveau goed aangesloten, krijg hiervan de melding sproeiwater niveau te laag, ook al zit het tankje vol.
Nogmaals het sproeien werkt niet rest van de functies van de 4 handels werken allemaal prima.
Heb inmiddels ook gebeld met Bart Ebben gebeld, het gaat volgens hem om een com 2003 en niet een com 2000. Hoop dat evt. de-en montage van beide onderdelen 2000 en 2003 niet veel van elkaar afwijkt. Een nieuwe com 2003 compleet kost 225 euro ex btw.
Ga proberen zelf de storing te verhelpen, hoop dat het contact met schoonmaken weer in orde is.
In elk geval zal ik jullie op de hoogte houden van de uitkomst van de reparatie, hebben jullie nog goede tips dan hou ik me daarvoor aanbevolen.
In elk geval bedankt tot zover alle goede tips en opmerkingen.
Met vriendelijke groet,
Ruud Markus
Het is even stil geweest maar nu ga ik weer verder. Heb van JW de benodigde schema's gekregen en heb inmiddels ook van Roel Bouwman de uitstekende beschrijving van de com 2000 afgedrukt.
Ook hiervoor dank. Inmiddels heb ik metingen van het pompje, indien de motor draait is er ca. 12 v spanning te meten op de stekker en pomp. Heb opnieuw de sensor van waterniveau goed aangesloten, krijg hiervan de melding sproeiwater niveau te laag, ook al zit het tankje vol.
Nogmaals het sproeien werkt niet rest van de functies van de 4 handels werken allemaal prima.
Heb inmiddels ook gebeld met Bart Ebben gebeld, het gaat volgens hem om een com 2003 en niet een com 2000. Hoop dat evt. de-en montage van beide onderdelen 2000 en 2003 niet veel van elkaar afwijkt. Een nieuwe com 2003 compleet kost 225 euro ex btw.
Ga proberen zelf de storing te verhelpen, hoop dat het contact met schoonmaken weer in orde is.
In elk geval zal ik jullie op de hoogte houden van de uitkomst van de reparatie, hebben jullie nog goede tips dan hou ik me daarvoor aanbevolen.
In elk geval bedankt tot zover alle goede tips en opmerkingen.
Met vriendelijke groet,
Ruud Markus
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Com2003
?

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Ik heb een COM2005...... 

CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Heb je de uitkomt van deze metingen?BJG schreef:Je zult hoe dan ook belast moeten meten om de oorzaak te kunnen vinden.
Steek een paar meetpennen, paperclips of naalden achterin de stekker langs de draad.
Vervolgens meet je + pomp naar + accu
en nog een meting - Pomp naar - accu.
Als je alles belast meet weet je nu waar het probleem zit.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club extreme Fan


Berichten: 132
Lid geworden op: 28 jan 2015 09:24
Auto: C5 2.0 ligne prestige automaat ecc airco
Opties: Moteur: EW10 J4 (RFN) ?
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09019CJ
Productienummer: 0319
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 130000
Kleur: Noir brilliant
Het volgende heb ik al eens meegemaakt met doormeten een ventilator (Xania) en verlichting (Mercury Cougar):
Je piept door of meet spanning over het stroomvretende voorwerp (motor, lichte, weerstand iha), maar toch doet ie t niet.....? Of jij doet het slecht (verlichting)
WEL werkt t rechtsstreeks op de accu!
>>slecht contact (corrosie ergens in de stekkers/verbindingen van accu tot 'voorwerp'
OF
>> slechte aarding (is eigenlijk ook slecht contact natuurlijk)
Toen ik vermoedde wat het kon zijn kon ik de probleemverbinding vrij makkelijk opsporen daar de weerstand daar lokaal hoog was en dus de stekker/bedrading heet werd....
Hoop dat het helpt
Je piept door of meet spanning over het stroomvretende voorwerp (motor, lichte, weerstand iha), maar toch doet ie t niet.....? Of jij doet het slecht (verlichting)
WEL werkt t rechtsstreeks op de accu!
>>slecht contact (corrosie ergens in de stekkers/verbindingen van accu tot 'voorwerp'
OF
>> slechte aarding (is eigenlijk ook slecht contact natuurlijk)
Toen ik vermoedde wat het kon zijn kon ik de probleemverbinding vrij makkelijk opsporen daar de weerstand daar lokaal hoog was en dus de stekker/bedrading heet werd....
Hoop dat het helpt
Nix zo permanent als een tijdelijke fix.

Beste meedenkers,
Het meten van spanning als volgt gedaan met behulp van een multimeter op de pomp stekker, met en zonder pomp eraan, ca.12 volt gemeten, motor draait handel in sproei stand. Via de zekering F3 met massa aan het chassis ook ca.12 volt met Multi meter.
Dan tel. met Bart Ebben heel duidelijk op basis van chassisnr. dat het om een com 2003 gaat en niet om een com 2000. Even de website van BE intikken.
Ga verder met zoeken naar een oplossing zal zo nodig ook nogmaals metingen verrichten.
Mvg,
Ruud Markus
Het meten van spanning als volgt gedaan met behulp van een multimeter op de pomp stekker, met en zonder pomp eraan, ca.12 volt gemeten, motor draait handel in sproei stand. Via de zekering F3 met massa aan het chassis ook ca.12 volt met Multi meter.
Dan tel. met Bart Ebben heel duidelijk op basis van chassisnr. dat het om een com 2003 gaat en niet om een com 2000. Even de website van BE intikken.
Ga verder met zoeken naar een oplossing zal zo nodig ook nogmaals metingen verrichten.
Mvg,
Ruud Markus
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Ik heb vandaag mijn voorbumper van mijn Xantia er af gehaald omdat ik ook met een weigerachtig pompje zat. Dus. Ik dacht ik wissel achter en voor om want achter werkt nog wel. Anyway, na een hoop gemor, ladingen bagger op de schroefjes en clipjes, 2 rotte boutjes en 1 dolgedraaid torxje, kwam ik tot de ontdekking dat simpelweg het slangetje ergens van zijn aansluiting geschoten was (en dat er ergens een knik zat)
Dus; Heb je alle aansluitingen al gecheckt?
Dus; Heb je alle aansluitingen al gecheckt?
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
@Ruud,
ik begrijp niet hoe je hebt gemeten.
Heb je 12V gemeten van + pomp naar + accu?
Of heb je 12V gemeten van - pomp naar - accu?
Als je deze meting correct doet weet je waar de fout zit (- circuit of + circuit)
ik begrijp niet hoe je hebt gemeten.
Heb je 12V gemeten van + pomp naar + accu?
Of heb je 12V gemeten van - pomp naar - accu?
Als je deze meting correct doet weet je waar de fout zit (- circuit of + circuit)
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website