Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 295
Lid geworden op: 27 aug 2013 19:56
Auto: C6 3.0 24V exlusieve
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Versnellingsbak: EAT8
Zoeken hoeft niet lang te duren er staan er genoeg te koop zelfs heel bijzondere als je eens op Duitse en Luxemburgse autoverkoop sites kijkt. Nu is het natuurlijk een zaak van willen kopen en niet alleen kijken en watertanden. 
Austin Cambridge, Simca 1000 Rally1, Peugeot 304 coupé S, 504, 309, Alfa Romeo 2000, Renault Laguna 2, SAAB 9-3 SS, BMW 318 + Z3, Volvo V70 T 2005, Citroën AMI, Dyana,GS,BX,ZX, SAXO VTR, Berlingo, Xantia 1.6+1.8 16V, C4 autom. 2005, C5 PH1 2.0 16V autom. break eigen import demo van Citroën Duitsland, C5 PH2 2.0 16V break, C5 Tourer 2.0 16V 2008, C5 THP 155 sedan autom. 2014, C6 3.0 24V excl. 2012.
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
Zo, mijn zoektocht is voorbij. Afgelopen zaterdag in Duitsland een Tourer THP Exclusive proefgereden. Wat rijdt dat heerlijk zeg. Na de proefrit de auto uitgebreid op de brug gehad, en met de Lexia uitgelezen. Geen bijzonderheden, dus overgegaan tot onderhandelen, en vervolgens gekocht!
Modelletje 2010, handgeschakeld, kleur bleu-bourrasque, op 17" Baltique velgen. En daarnaast pack integral met dat fantastisch mooie Criollo leer, NG4, Xenon, panoramadak, AFIL, supervergrendeling, afneembare trekhaak, setje winterbanden en nog een bagagenet en C5-paraplu ook. Zonder reservewiel, dat dan weer niet... Erg blij mee. Nu nog door de importeermolen heen en dan heerlijk rijden!
Modelletje 2010, handgeschakeld, kleur bleu-bourrasque, op 17" Baltique velgen. En daarnaast pack integral met dat fantastisch mooie Criollo leer, NG4, Xenon, panoramadak, AFIL, supervergrendeling, afneembare trekhaak, setje winterbanden en nog een bagagenet en C5-paraplu ook. Zonder reservewiel, dat dan weer niet... Erg blij mee. Nu nog door de importeermolen heen en dan heerlijk rijden!
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Gefeliciteerd met de auto en veel geluk en sterkte gewenst met het THP blok.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Voor de keuring met de belasting niets aan opknappen zo kaal mogelijk, desnoods wat uit slopen en zeggen is een opknapper met veel kosten dan minder invoerrechten.
Succes.
Succes.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Tja een exclusive is een exclusive , en deze is ook in NL geleverd , de tijden van schop er maar een deuk in dan is die minder waard zijn gelukkig voorbij ... ze zijn bij de bel dienst niet helemaal gek 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
Mee eens hoor, wat Menno zegt. Uiteraard wil ik niet de hoofdprijs betalen en zoek ik welke van de aangifteberekeningen het laagste BPM-bedrag oplevert, maar ik ga geen stoelen of audio eruit halen. Zoals ik er nu op terug kijk ben ik van mening dat ik in de afgelopen maanden voldoende heb gewikt en gewogen om te weten wat ongeveer de kosten zijn.
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Prima toch ! Even kijken en rekenen kan geen kwaad ...
Klinkt iig als prachtige luxe voiture hoor , zeker met dat mooie leer , veel plezier met de C5
Klinkt iig als prachtige luxe voiture hoor , zeker met dat mooie leer , veel plezier met de C5
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
Vraagje voor de experts/ingewijden: ik zie verschillen in de CO2-uitstoot tussen C5-III Tourer THP motoren... De ene keer zie ik een uitstoot van 169 g/km, andere keer 155 gr/km. Beiden handgeschakeld, beiden 1.6 THP motor.
Zie bv.
- http://www.autoweek.nl/auto/54595/citro ... -exclusive" onclick="window.open(this.href);return false; (169 gr/km)
- http://www.autoweek.nl/auto/59657/citro ... -exclusive" onclick="window.open(this.href);return false; (155 gr/km)
Ik weet dat er in 2010 sprake was van een facelift , maar blijkbaar ook van een "onder-de-motorkap-"-lift. Iemand enig idee waar het verschil door bepaald wordt, technisch gezien?
Zie bv.
- http://www.autoweek.nl/auto/54595/citro ... -exclusive" onclick="window.open(this.href);return false; (169 gr/km)
- http://www.autoweek.nl/auto/59657/citro ... -exclusive" onclick="window.open(this.href);return false; (155 gr/km)
Ik weet dat er in 2010 sprake was van een facelift , maar blijkbaar ook van een "onder-de-motorkap-"-lift. Iemand enig idee waar het verschil door bepaald wordt, technisch gezien?
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
C5club Bikkel


Berichten: 281
Lid geworden op: 10 dec 2007 13:06
Auto: Mercedes C 180 Estate
Opties: Trekh. Afn. Kogel. Zwarte leren bekleding
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65.000
Kleur: Blauw
Locatie: Peel en Maas
5 Bak of 6 bak handgeschakeld zit het verschil.
Tonny.
Tonny.
2de auto MG F 1999
Oldtimer Lancia Ypsilon Turbo 1986
Oldtimer Lancia Ypsilon Turbo 1986
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
Ik kom inderdaad ook de 169 gr/km tegen op 6-bak handgeschakeld THP. Zijn er mogelijk andere verklaringen voor het verschil?
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
C5club extreme Die-Hard


Berichten: 823
Lid geworden op: 25 apr 2009 17:29
Auto: HONDA JAZZ e:HEV Elegance
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Energielabel: A
Locatie: Den Haag
Autoweekcijfers moeten we altijd met een korreltje zout nemen, zeker waar het niet VAG-artikelen betreft. Of dat is uit slordigheid of gewoon uit onwetendheid weet ik niet. In ieder geval wordt er kennelijk weinig aan dubbelcheck gedaan.
Groeten, Cieterman

Groeten, Cieterman
NSU 1000C '67, NSU 1000C '70
Citroën GS Br 1015 '77, GS Br 1130 '79 , BX 14 Leader '85, BX 16 TRI '87, XM D12 '90 / AX 1.1
C5 HPI '01-'04 orga 08948 (tot 52000km),
C5 2.0 16V Break Diff II '04 -'16 orga 10018 (tot 165000 km)

C5 Tourer 1.6 THP 16V Exclusive '12 v.a. 11-02-2016 (34000km) tot 5-07-2025 (143006)

Honda Jazz e:HEV Elegance
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
Mijn vraag over de verschillende CO2-uitstoot liet me niet los. Waarom - omdat ik BPM-aangifte bij de import moet doen, en dan kan een ander nummertje in de CO2-uitstoot nog wel iets uitmaken.
Ik heb net in een paar minuutjes een paar handgeschakelde THP's op marktplaats gezocht, kentekens ingevoerd in RDW om te kijken of ik verschil kon ontdekken. En jawel...
Ik blijf dus wel nieuwsgierig naar de (technische) achtergrond van het verschil in CO2.
Ik heb net in een paar minuutjes een paar handgeschakelde THP's op marktplaats gezocht, kentekens ingevoerd in RDW om te kijken of ik verschil kon ontdekken. En jawel...
Ik blijf dus wel nieuwsgierig naar de (technische) achtergrond van het verschil in CO2.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
Berichten: 1553
Lid geworden op: 16 okt 2006 21:15
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Locatie: Duivendrecht
Als ik even snel kijk zie ik dat de co2 uitstoot afneemt met oplopen van het bouwjaar.
Dat kan de fabrikant bewust gedaan hebben: motor anders afstellen, andere wielen, gladdere banden etc kunnen net even een gunstiger verbruik opleveren en dus minder uitstoot. En minder uitstoot is minder belasting....dus interessant voor de verkopen......
Ik heb eens gelezen hoe die testen gaan en hoe er mee gesjoemeld kan worden. Er hoeft technisch niet veel veranderd te worden om net even gunstiger uit te komen.
Dat kan de fabrikant bewust gedaan hebben: motor anders afstellen, andere wielen, gladdere banden etc kunnen net even een gunstiger verbruik opleveren en dus minder uitstoot. En minder uitstoot is minder belasting....dus interessant voor de verkopen......
Ik heb eens gelezen hoe die testen gaan en hoe er mee gesjoemeld kan worden. Er hoeft technisch niet veel veranderd te worden om net even gunstiger uit te komen.
VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
Berichten: 767
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:11
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
Wellicht dat er een verschil is tussen handgeschakeld en automatisch schakelen. THP is meen ik met beide geleverd. In jouw overzicht staat het soort versnellingsbak niet aangegeven. Automaten hebben een iets hoger brandstofverbruik en dus hogere CO2 uitstoot.




