Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
Als vervanger voor mijn C5 Ph1 2.0 Exclusive is de zoektocht naar een C5-III Tourer nu echt begonnen. Ik ben steeds serieuzer aan het kijken naar een auto van nov 2011, 1.6 TPH met automaat, Exclusive uitvoering. Heeft 140000 gelopen en voor zover ik in de servicerecords heb kunnen nagaan is (onder garantie) het volgende gedaan:
- plm 120000 (aug 2014): turbo vervangen
- draagarmen vervangen
- elektrische olieklep vervangen bij 60000
Waar zou ik volgens jullie met name op moeten letten?
- plm 120000 (aug 2014): turbo vervangen
- draagarmen vervangen
- elektrische olieklep vervangen bij 60000
Waar zou ik volgens jullie met name op moeten letten?
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
De 1.6 TPH vergt meer onderhoud, niet mijn wagen.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
C5club extreme Fan


Berichten: 145
Lid geworden op: 27 dec 2014 16:31
Auto: C5 Tourer Comfort 1.6 THP
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12168
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 181000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Groningen
Ik heb een blauwe maandag een 2 liter gehad, die gooide olie bij de bougies. Ik heb nu een THP en dat blok is echt heel fijn. Trekkracht, souplesse, PK's staan niet in vergelijk tot de 2 liter, die bij mij dus ook niet betrouwbaar bleek.
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
Over kettingen inlaatkleppen niets noemenswaardig te vinden, of kan die olieklep daar iets mee te maken hebben? Volgens de info die ik heb lijkt het een prima auto zonder veel problemen. Voor de zekerheid heb ik nog foto's van het onderhoudboekje gevraagd. Wordt vervolgd.
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Krijg je goede garantie op deze C5 THP?
Dan is het te overwegen, in de wetenschap dat het kettingprobleem en het inlaatvervuilingsprobleem zich hoogstwaarschijnlijk nog wel zullen voordoen.
Hoe kijkt BJG daar tegenaan?
Overigens, aan een kopie van het onderhoudsboekje heb je niet veel.
Daar staat niks in vermeld over de ketting en/of de vervuiling. Daarvoor moet je de onderhoudshistorie hebben die de dealer die 'm onderhouden heeft in de computer heeft staan
Groet,
JW
Dan is het te overwegen, in de wetenschap dat het kettingprobleem en het inlaatvervuilingsprobleem zich hoogstwaarschijnlijk nog wel zullen voordoen.
Hoe kijkt BJG daar tegenaan?
Overigens, aan een kopie van het onderhoudsboekje heb je niet veel.
Daar staat niks in vermeld over de ketting en/of de vervuiling. Daarvoor moet je de onderhoudshistorie hebben die de dealer die 'm onderhouden heeft in de computer heeft staan
Groet,
JW
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
Dank voor je reactie JW-NHS. Dat in het serviceboekje geen detailinformatie staat, snap ik. Ik wil alleen zeker weten dat de auto frequent de werkplaats van binnen heeft gezien voor onderhoud.
Zijn er forumleden die met THP motoren rondrijden (bj vanaf 2011) met een dergelijke kilometerstand (140000) en hun ervaringen willen delen?
Overigens, de auto staat in het buitenland, en omdat een nabij familielid Citroen monteur is, ben ik (als alles doorgaat hoor) niet van plan 'm met garantie te kopen.
Zijn er forumleden die met THP motoren rondrijden (bj vanaf 2011) met een dergelijke kilometerstand (140000) en hun ervaringen willen delen?
Overigens, de auto staat in het buitenland, en omdat een nabij familielid Citroen monteur is, ben ik (als alles doorgaat hoor) niet van plan 'm met garantie te kopen.
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Van het ketting en kleppen probleem zul je geen rekeningen oid terugvinden omdat het onder coulance verholpen wordt.
Maar je zou het in de garantie documentatie wel terug moeten kunnen vinden.
Gezien de km stand en leeftijd een auto waar flink mee gereden is. Dat schijnt erg te helpen tegen vervuiling (naar verluid hebben ze in Duitsland minder problemen met THPs).
De ketting zelf zal eind 2011 wel eens echt verholpen af fabriek kunnen zijn. De turbo heb je ook al gehad - dus daarmee kun je er weer een tijd tegenaan.
Maar je zou het in de garantie documentatie wel terug moeten kunnen vinden.
Gezien de km stand en leeftijd een auto waar flink mee gereden is. Dat schijnt erg te helpen tegen vervuiling (naar verluid hebben ze in Duitsland minder problemen met THPs).
De ketting zelf zal eind 2011 wel eens echt verholpen af fabriek kunnen zijn. De turbo heb je ook al gehad - dus daarmee kun je er weer een tijd tegenaan.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
Exroosje,
zoals gezegd is in de garantiedocumentatie alleen iets terug te vinden over draagarmen, olieklep en turbo. Geeft mij eigenlijk wel vertrouwen. Maar misschien wil ik de auto gewoon te graag...
(trouwens, volgens mij hebben we allebei een debakel meegemaakt jaren geleden met een marktplaats-aanbieder van een zelfdimmende binnenspiegel die wel z'n geld kreeg maar nooit iets opstuurde, toch?)
zoals gezegd is in de garantiedocumentatie alleen iets terug te vinden over draagarmen, olieklep en turbo. Geeft mij eigenlijk wel vertrouwen. Maar misschien wil ik de auto gewoon te graag...
(trouwens, volgens mij hebben we allebei een debakel meegemaakt jaren geleden met een marktplaats-aanbieder van een zelfdimmende binnenspiegel die wel z'n geld kreeg maar nooit iets opstuurde, toch?)
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
Berichten: 295
Lid geworden op: 27 aug 2013 19:56
Auto: C6 3.0 24V exlusieve
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Versnellingsbak: EAT8
Zoek naar een van de laatste PH3 met de vertrouwde 2.0 16V motor die staan er nog genoeg met niet al te veel Kilometers.
Austin Cambridge, Simca 1000 Rally1, Peugeot 304 coupé S, 504, 309, Alfa Romeo 2000, Renault Laguna 2, SAAB 9-3 SS, BMW 318 + Z3, Volvo V70 T 2005, Citroën AMI, Dyana,GS,BX,ZX, SAXO VTR, Berlingo, Xantia 1.6+1.8 16V, C4 autom. 2005, C5 PH1 2.0 16V autom. break eigen import demo van Citroën Duitsland, C5 PH2 2.0 16V break, C5 Tourer 2.0 16V 2008, C5 THP 155 sedan autom. 2014, C6 3.0 24V excl. 2012.
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 feb 2007 12:56
Auto: Citroen C5 Aircross 1.6 PT Business Plus
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 95000
Kleur: Steel Gray - Perla Nera dak
Locatie: Den Haag
Trance, waarom zeg jij dit ?
Je hebt zelf een THP, maar toch raad je een 2.0 aan....
Ben benieuwd.....
Je hebt zelf een THP, maar toch raad je een 2.0 aan....
Ben benieuwd.....
Citroen C5 Aircross 1.6 PT Shine 2020 / Perla Nera Black
Citroen DS3 1.4 VTI 2010 / Blanc Banquise met een Bleu Botticelli dak.....wat een plaatje !
Zoo ik iets ben, ben ik een Hagenaar .....(Louis Couperus)
Wurlitzer Jukebox "America's Favorite Nickel's Worth of Fun ..."
Citroen DS3 1.4 VTI 2010 / Blanc Banquise met een Bleu Botticelli dak.....wat een plaatje !
Zoo ik iets ben, ben ik een Hagenaar .....(Louis Couperus)
Wurlitzer Jukebox "America's Favorite Nickel's Worth of Fun ..."
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Als je het draadje met THP problemen doorneemt lijkt mij dat voldoende om een 2.0 te adviseren ipv een THP ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club extreme Fan


Berichten: 145
Lid geworden op: 27 dec 2014 16:31
Auto: C5 Tourer Comfort 1.6 THP
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12168
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 181000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Groningen
Tja, ik had veel pech met de zorgvuldig gekozen 2 liter Tourer. Nu een THP en dat blokje voldoet uitstekend. Wel ketting en schoonmaakbeurt van de kleppen gehad.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
C5club extreme Fan


Berichten: 145
Lid geworden op: 27 dec 2014 16:31
Auto: C5 Tourer Comfort 1.6 THP
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12168
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 181000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Groningen
Ik geef geen advies meer, alleen je eigen gezonde verstand gebruiken. En sparen voor onderhoud.





