Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Af en toe schudden op de snelweg 
Auteur Bericht
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster

Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Is denk ik net zoiets als altijd je poot op het koppelingspedaal te laten rusten. Dat is ook niet goed en je merkt er niks aan, maar 20-30k km later.... :oops:

01 mei 2007 23:03
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Bij mij ging de auto op de snelweg trillen, gestopt en bleek er een rem (linksachter) te blijven hangen en dus behoorlijk heet werd.
Als het bij jouw bij hogere snelheid weg is lijkt het me wat anders maar even stoppen en aan de wielen voelen of er 1 warmer is, is ook maar een kleine moeite.

Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011.
Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17
Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015
In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018

02 mei 2007 07:42
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
exroosje schreef:
ik heb wel eens per ongeluk de automaat in N gezet (kwam net uit een schakelauto) op de snelweg. Daarna gewoon weer in D gezet. Merkte er eigenlijk niets van.

Ook bij snel heen en weer steken zondig ik wel tegen de regel dat je helemaal tot stilstand moet zijn gekomen alvorens de andere kant op te schakelen. heeft ie ook geen enkel probleem mee. Dat deed ik met een hadgeschakelde ook al, via de koppeling.

Tot slot, als je nog net een beetje rijdt en je zet hem in P, dat vind ie niet zo leuk. In het ergste geval kan er dan iets in de bak afbreken omdat de bak blokkeert.

Dit gaat allemaal over de automaat van de V6

Met mijn vorige, BVA4, heb ik vaker al rijdend naar N geschakeld. Bij weer in D zetten GEEN gas geven, even wachten en dan rustig het gaspedaal weer intrappen. Geeft echt absoluut geen problemen.

Ook wel eens te vroeg in de achteruit gezet. Dat wordt door de computer opgemerkt en dat schakelt-ie gewoon die achteruitversnelling niet in. Heeft mijn huidige BVA6 ook heb ik al gemerkt. Kan dus ook al geen kwaad.

En als laatste het per ongeluk te vroeg in de P-stand zetten: zelfs daarmee krijg je je bak niet aan gort. Het is me een keer overkomen. De pin die tussen de tanden steekt om de zaak te blokkeren is hws iets afgeschuind. Als die tanden met een te hoge snelheid onder die pin doorrazen als je 'm laat zakken (in de P zet dus), dan hoor je de pin over de toppen van de tanden roffelen. Pas bij een betrekkelijk lage snelheid schiet de pin tussen de tanden en staat de auto met een schok(je) stil.

Ergo: je kunt met die automaat weinig verkeerd doen. Je lijkt 'm niet kapot te kunnen krijgen met dit soort fratsen.

04 mei 2007 01:06
Antwoord met een citaat
Bericht 
al rijdend in de p zetten veroorzaakt bij mij een hevige schok en stop [ is een keer perongeluk gebeurd bij de c5 en onze vorige een c3] ik zou t dus niet aanraden beter is om even met de c garage te bellen en vragen wat je evt mag en kan doen om de oorzaak zelf te vinden. je schiet er niks mee op als je een ander probleem gaat creeren lijk mij

04 mei 2007 14:42
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik raad het niet aan.

toen mijn C5phII vorig jaar het schokken-probleem had, heeft de dealer hem ook testgereden en af en toe in N gezet ging goed.

Ook met mijn XM automaat in de tijd heeft hij dat gedaan. (weet enkel niet meer of het van voor of na het vervangen van de boite was)

1 x C4 1.6e-HDI '12

TE KOOP
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ...
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris

exit:
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10
C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06
C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03
Smart For2 cabrio CDi

04 mei 2007 18:26
Profiel
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Af en toe schudden op de snelweg
theuneman schreef:
Sinds gisteravond schudt mijn break bij 110-120 km/h. Je zou zeggen; uitbalanceren, maar het gekke is dat ie het nooit eerder heeft gedaan, ik heb niets geraakt ofzo (stoeprandje, kuil) en hij doet het een halve minuut wel, een halve minuut niet etc. Bij lagere snelheden is het weg.
Iemand een idee wat dat nu weer is? :?

remschijven ?? aandrijfas ??

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

07 mei 2007 12:48
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
geen lood (of zink tegenwoordig) verloren van een wiel? of een grapjas die er even (zoals wij collega's onder elkaar in de garage wel eens deden) er even 100 gram extra opplakt of slaat.

08 mei 2007 07:56
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2