Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
dbnunumete schreef:Met zomerbanden had ik ook een lichte trilling boven de 120km/u.
Met de w-banden niet. Zomerbanden er nu weer onder en laten balanceren bij mijn bandenboer. Geen enkele trilling meer en zonder dat je het merkt zit je op de 150km/u, oehps !
Zonder die trillingen rijd de C5 erg lekker en zit je inderdaad erg snel op een snelheid die ver boven de 120 km ligt.............
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Mijn ervaring is ook banden en wielen dan bij de banden handel zijn, die jongens doen niets anders en zijn goedkoper en veel ervaring..
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Merendeel van mijn trillingen in het stuur kwamen omdat m'n remschijven op en krom waren ... nieuwe eronder en weg trillingen , wel ook nog even m'n nieuwe banden laten nabalanceren ( zaten er nu een 1000 km onder en dan heb je altijd weer een minimaal verschil , helaas ben ik iemand die 5 gram onbalans al voelt
) ... nu is het weer helemaal als vanouds 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Zou het dan ook uitmaken dat een van de 4 banden een 1mm minder profiel heeft, dus drie banden met nog 4 mm en 1 rechtsvoor heeft 3mm, kan dat ook trillingen geven?Menno schreef:Merendeel van mijn trillingen in het stuur kwamen omdat m'n remschijven op en krom waren ... nieuwe eronder en weg trillingen , wel ook nog even m'n nieuwe banden laten nabalanceren ( zaten er nu een 1000 km onder en dan heb je altijd weer een minimaal verschil , helaas ben ik iemand die 5 gram onbalans al voelt) ... nu is het weer helemaal als vanouds
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Euromaster heeft een apparaat die ook de hoogteslag kan meten en aangeven hoe de band verdreaaid moet worden op de velg om dit te minimaliseren.
Op de een of andere manier lukt het anderen nooit om mijn C5's trillingsvrij te krijgen. Dus ik ga standaard aar euromaster. Daar staat de C5 ook bekend als erg gevoelig voor onbalans, normaal zou je 10 g niet moeten werken maar de C5 voel je 5 gram nog.
Op de een of andere manier lukt het anderen nooit om mijn C5's trillingsvrij te krijgen. Dus ik ga standaard aar euromaster. Daar staat de C5 ook bekend als erg gevoelig voor onbalans, normaal zou je 10 g niet moeten werken maar de C5 voel je 5 gram nog.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Ik heb met mijn Xantia ook veel last gehad van trillingen tijdens het remmen.
Bleek dat er zich telkens een laagje op de schijven vormde wat die trillingen veroorzaakte. Schijven een aantal keer af laten draaien en dan was het weer een tijdje weg...
Bleek dat er zich telkens een laagje op de schijven vormde wat die trillingen veroorzaakte. Schijven een aantal keer af laten draaien en dan was het weer een tijdje weg...
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
C5club Bikkel


Berichten: 269
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:29
Auto: Peugeot 407 XT 2.0-16V HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 126126
Kleur: Gris Fer
Locatie: De Kwakel
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Heb op de afgelopen clubmeeting mij voorbandjes door Oldenhages crew laten balanceren. Resultaat: meer trilling als voorheen!
Vrijdag bij profile blok in den Haag op de super balanceerbank toch 1 keer 20g en 1 keer 10g onbalans ontdekt. Verklaring volgens Profile: Nauwkeuriger apparatuur en beter onderhoud hiervan. Ook bij mijn normale dealer emerpark en le velo krijg ik dergelijke resultaten (en zij geven toe soms zelf ook met auto's naar de bandenboer te gaan)
Overal hoor ik hetzelfde: De C5 is zodanig gevoelig dat 10g restonbalans (voor andere auto's onmerkbaar) te veel is. Ga dus naar een banden specialist.
Vrijdag bij profile blok in den Haag op de super balanceerbank toch 1 keer 20g en 1 keer 10g onbalans ontdekt. Verklaring volgens Profile: Nauwkeuriger apparatuur en beter onderhoud hiervan. Ook bij mijn normale dealer emerpark en le velo krijg ik dergelijke resultaten (en zij geven toe soms zelf ook met auto's naar de bandenboer te gaan)
Overal hoor ik hetzelfde: De C5 is zodanig gevoelig dat 10g restonbalans (voor andere auto's onmerkbaar) te veel is. Ga dus naar een banden specialist.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 822
Lid geworden op: 08 dec 2006 20:22
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Locatie: Goirle
Heb vorige week ook mijn wielen laten balanceren bij de bandenboer,maar omdat de Imola velgen aan de voorkant dicht zijn was het wel een probleem om een bedrijf te vinden die deze velgen kon doen, de prijs was er ook naar, 60 E voor 4 wielen. 
Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB




