Uitlijnen/balanceren bij wie doen?
Auteur |
Bericht |
dbnunumete
|
Met zomerbanden had ik ook een lichte trilling boven de 120km/u.
Met de w-banden niet. Zomerbanden er nu weer onder en laten balanceren bij mijn bandenboer. Geen enkele trilling meer en zonder dat je het merkt zit je op de 150km/u, oehps !
|
24 maart 2007 00:21 |
|
 |
geerts
|
dbnunumete schreef: Met zomerbanden had ik ook een lichte trilling boven de 120km/u. Met de w-banden niet. Zomerbanden er nu weer onder en laten balanceren bij mijn bandenboer. Geen enkele trilling meer en zonder dat je het merkt zit je op de 150km/u, oehps !
Zonder die trillingen rijd de c5 erg lekker en zit je inderdaad erg snel op een snelheid die ver boven de 120 km ligt.............
|
24 maart 2007 23:11 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11350 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Mijn ervaring is ook banden en wielen dan bij de banden handel zijn, die jongens doen niets anders en zijn goedkoper en veel ervaring..
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
25 maart 2007 02:00 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Merendeel van mijn trillingen in het stuur kwamen omdat m'n remschijven op en krom waren ... nieuwe eronder en weg trillingen , wel ook nog even m'n nieuwe banden laten nabalanceren ( zaten er nu een 1000 km onder en dan heb je altijd weer een minimaal verschil , helaas ben ik iemand die 5 gram onbalans al voelt  ) ... nu is het weer helemaal als vanouds 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
26 maart 2007 08:15 |
|
 |
geerts
|
Menno schreef: Merendeel van mijn trillingen in het stuur kwamen omdat m'n remschijven op en krom waren ... nieuwe eronder en weg trillingen , wel ook nog even m'n nieuwe banden laten nabalanceren ( zaten er nu een 1000 km onder en dan heb je altijd weer een minimaal verschil , helaas ben ik iemand die 5 gram onbalans al voelt  ) ... nu is het weer helemaal als vanouds 
Zou het dan ook uitmaken dat een van de 4 banden een 1mm minder profiel heeft, dus drie banden met nog 4 mm en 1 rechtsvoor heeft 3mm, kan dat ook trillingen geven?
|
26 maart 2007 21:53 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
27 maart 2007 08:10 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Euromaster heeft een apparaat die ook de hoogteslag kan meten en aangeven hoe de band verdreaaid moet worden op de velg om dit te minimaliseren.
Op de een of andere manier lukt het anderen nooit om mijn C5's trillingsvrij te krijgen. Dus ik ga standaard aar euromaster. Daar staat de C5 ook bekend als erg gevoelig voor onbalans, normaal zou je 10 g niet moeten werken maar de C5 voel je 5 gram nog.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
27 maart 2007 13:23 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Inderdaad , ... hoogteslag wordt bij een fatsoenlijke bandenboer ook altijd nagekeken ... helpt allemaal.
Net als de 307 deze bak is ook erg gevoelig voor balanceren 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
27 maart 2007 15:40 |
|
 |
arendonk
C5club Executive
Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59 Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Naar boven
|
Ik heb er ook een vervelend trilling inzitten rond de 110 km/u daarvoor en erna is het weg. 150 km/u rijdt het best. Helaas gister weer een op de foto gezet  Hopelijk is uitlijnen voldoende. Heb het idee dat het bj het remmen rond die snelheid ook trilt.
|
22 apr 2007 15:19 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Het kunnen ook je remschijven zijn , die waren bij mij ook 'op' en veroorzaakte een trilling ( gek genoeg rond de 110 km p/u ) , en met afremmen soms in het stuur te voelen , .....
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
23 apr 2007 08:15 |
|
 |
js
|
Had wat trilling in stuur bij 110-120km ff voorwielen uit laten balanceren
bij Euromaster geen last meer van nu.
Als je het met remmen hebt denk ik remschijven krom.Zoals menno al aangeeft.
|
23 apr 2007 21:00 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
Ik heb met mijn Xantia ook veel last gehad van trillingen tijdens het remmen.
Bleek dat er zich telkens een laagje op de schijven vormde wat die trillingen veroorzaakte. Schijven een aantal keer af laten draaien en dan was het weer een tijdje weg...
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
24 apr 2007 08:13 |
|
 |
Pieter1974
C5club Bikkel
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:29 Berichten: 269 Woonplaats: De Kwakel
Auto: Peugeot 407 XT 2.0-16V HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 126126
Kleur: Gris Fer
Naar boven
|
het goed balanceren valt en staat met de kwaliteit van de apparatuur en de zorgvuldigheid van de monteur.
_________________ Pieter van Lenten
|
06 mei 2007 00:18 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Heb op de afgelopen clubmeeting mij voorbandjes door Oldenhages crew laten balanceren. Resultaat: meer trilling als voorheen!
Vrijdag bij profile blok in den Haag op de super balanceerbank toch 1 keer 20g en 1 keer 10g onbalans ontdekt. Verklaring volgens Profile: Nauwkeuriger apparatuur en beter onderhoud hiervan. Ook bij mijn normale dealer emerpark en le velo krijg ik dergelijke resultaten (en zij geven toe soms zelf ook met auto's naar de bandenboer te gaan)
Overal hoor ik hetzelfde: De C5 is zodanig gevoelig dat 10g restonbalans (voor andere auto's onmerkbaar) te veel is. Ga dus naar een banden specialist.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
03 jun 2007 10:50 |
|
 |
Sjever
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 08 dec 2006 21:22 Berichten: 822 Woonplaats: Goirle
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Naar boven
|
Heb vorige week ook mijn wielen laten balanceren bij de bandenboer,maar omdat de Imola velgen aan de voorkant dicht zijn was het wel een probleem om een bedrijf te vinden die deze velgen kon doen, de prijs was er ook naar, 60 E voor 4 wielen. 
_________________ Nu, C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium Citroën DS19 hydrauliek 1965 Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005 Ganache 27-RD-FZ ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002 Orga#:9226CJ 90-JF-PB ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24 ex BX19TRS 1988, TB-96-KN ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
|
03 jun 2007 14:03 |
|
 |
|