Af en toe schudden op de snelweg
Auteur |
Bericht |
theuneman
|
 Af en toe schudden op de snelweg
Sinds gisteravond schudt mijn break bij 110-120 km/h. Je zou zeggen; uitbalanceren, maar het gekke is dat ie het nooit eerder heeft gedaan, ik heb niets geraakt ofzo (stoeprandje, kuil) en hij doet het een halve minuut wel, een halve minuut niet etc. Bij lagere snelheden is het weg.
Iemand een idee wat dat nu weer is? 
|
01 mei 2007 10:09 |
|
 |
pieter melissen
|
heb je het ook geprobeerd bij hogere (onwettige) snelheden?
|
01 mei 2007 11:24 |
|
 |
theuneman
|
Ja, toen werd het ook minder.
|
01 mei 2007 11:27 |
|
 |
pieter melissen
|
theuneman schreef: Ja, toen werd het ook minder.
mijn volgende suggestie zou zijn om hem in zijn vrij te zetten bij 115, maar ik zie dat je een automaat hebt. 
|
01 mei 2007 11:32 |
|
 |
theuneman
|
En automaten hebben een N-stand, dus dat moet kunnen. Of krijgt de bak dan een optater als ik 'm weer in D zet?
|
01 mei 2007 11:51 |
|
 |
pieter melissen
|
theuneman schreef: En automaten hebben een N-stand, dus dat moet kunnen. Of krijgt de bak dan een optater als ik 'm weer in D zet?
geen idee eigenlijk. misschien iets gas bij geven om het toerental synchroon te krijgen. Het is eigenlijk alleen maar om uit te vinden of htet trillen ophoudt zonder aandrijving. Als dat niet zo is zijn de wielen waarschijnlijk de schuldige.
|
01 mei 2007 12:02 |
|
 |
theuneman
|
Ik ga het eens proberen. Eerst op een wat lagere snelheid....
|
01 mei 2007 12:10 |
|
 |
arendonk
C5club Executive
Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59 Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Naar boven
|
Let op dat dit wel in het instructieboekje staat:

|
01 mei 2007 12:34 |
|
 |
pieter melissen
|
theuneman schreef: Ik ga het eens proberen. Eerst op een wat lagere snelheid....
misschien verstandig om eerst iemand met een automaat iets te laten zeggen?
Edit: Daar was al iemand 
|
01 mei 2007 12:34 |
|
 |
theuneman
|
oeps 
|
01 mei 2007 12:57 |
|
 |
pieter melissen
|
theuneman schreef: oeps 
gelukkig nog op tijd...
|
01 mei 2007 13:00 |
|
 |
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
En zeker geen gas geven in N en dan in D zetten (staat ook in het boekje)
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
01 mei 2007 13:01 |
|
 |
pieter melissen
|
Wimmie schreef: En zeker geen gas geven in N en dan in D zetten (staat ook in het boekje)
ik begon ook te zeggen met: Geen idee eigenlijk....
Vraag is nu hoe dan uit te vinden waar het schudden vandaan komt....
|
01 mei 2007 13:02 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
ik heb wel eens per ongeluk de automaat in N gezet (kwam net uit een schakelauto) op de snelweg. Daarna gewoon weer in D gezet. Merkte er eigenlijk niets van.
Ook bij snel heen en weer steken zondig ik wel tegen de regel dat je helemaal tot stilstand moet zijn gekomen alvorens de andere kant op te schakelen. heeft ie ook geen enkel probleem mee. Dat deed ik met een hadgeschakelde ook al, via de koppeling.
Tot slot, als je nog net een beetje rijdt en je zet hem in P, dat vind ie niet zo leuk. In het ergste geval kan er dan iets in de bak afbreken omdat de bak blokkeert.
Dit gaat allemaal over de automaat van de V6
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
01 mei 2007 17:05 |
|
 |
arendonk
C5club Executive
Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59 Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Naar boven
|
exroosje schreef: ik heb wel eens per ongeluk de automaat in N gezet (kwam net uit een schakelauto) op de snelweg. Daarna gewoon weer in D gezet. Merkte er eigenlijk niets van.
Ook bij snel heen en weer steken zondig ik wel tegen de regel dat je helemaal tot stilstand moet zijn gekomen alvorens de andere kant op te schakelen. heeft ie ook geen enkel probleem mee. Dat deed ik met een hadgeschakelde ook al, via de koppeling.
Tot slot, als je nog net een beetje rijdt en je zet hem in P, dat vind ie niet zo leuk. In het ergste geval kan er dan iets in de bak afbreken omdat de bak blokkeert.
Dit gaat allemaal over de automaat van de V6
Het staat er niet voor niets zo duidelijk in, dus het lijkt mij dat het niet zo goed is voor de bak.
|
01 mei 2007 19:41 |
|
 |
|