theuneman
theuneman
Af en toe schudden op de snelweg

Bericht door theuneman »

Sinds gisteravond schudt mijn break bij 110-120 km/h. Je zou zeggen; uitbalanceren, maar het gekke is dat ie het nooit eerder heeft gedaan, ik heb niets geraakt ofzo (stoeprandje, kuil) en hij doet het een halve minuut wel, een halve minuut niet etc. Bij lagere snelheden is het weg.
Iemand een idee wat dat nu weer is? :?
pieter melissen
pieter melissen

Bericht door pieter melissen »

heb je het ook geprobeerd bij hogere (onwettige) snelheden?
theuneman
theuneman

Bericht door theuneman »

Ja, toen werd het ook minder.
pieter melissen
pieter melissen

Bericht door pieter melissen »

theuneman schreef:Ja, toen werd het ook minder.
mijn volgende suggestie zou zijn om hem in zijn vrij te zetten bij 115, maar ik zie dat je een automaat hebt. :)
theuneman
theuneman

Bericht door theuneman »

En automaten hebben een N-stand, dus dat moet kunnen. Of krijgt de bak dan een optater als ik 'm weer in D zet?
pieter melissen
pieter melissen

Bericht door pieter melissen »

theuneman schreef:En automaten hebben een N-stand, dus dat moet kunnen. Of krijgt de bak dan een optater als ik 'm weer in D zet?
geen idee eigenlijk. misschien iets gas bij geven om het toerental synchroon te krijgen. Het is eigenlijk alleen maar om uit te vinden of htet trillen ophoudt zonder aandrijving. Als dat niet zo is zijn de wielen waarschijnlijk de schuldige.
theuneman
theuneman

Bericht door theuneman »

Ik ga het eens proberen. Eerst op een wat lagere snelheid....
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Gebruikersavatar
C5club Executive
C5club Executive

Bericht door arendonk »

Let op dat dit wel in het instructieboekje staat:

Afbeelding
pieter melissen
pieter melissen

Bericht door pieter melissen »

theuneman schreef:Ik ga het eens proberen. Eerst op een wat lagere snelheid....
misschien verstandig om eerst iemand met een automaat iets te laten zeggen?

Edit: Daar was al iemand :)
theuneman
theuneman

Bericht door theuneman »

oeps :oops:
pieter melissen
pieter melissen

Bericht door pieter melissen »

theuneman schreef:oeps :oops:
gelukkig nog op tijd...
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.

Bericht door Wimmie »

En zeker geen gas geven in N en dan in D zetten (staat ook in het boekje)
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
pieter melissen
pieter melissen

Bericht door pieter melissen »

Wimmie schreef:En zeker geen gas geven in N en dan in D zetten (staat ook in het boekje)
ik begon ook te zeggen met: Geen idee eigenlijk....

Vraag is nu hoe dan uit te vinden waar het schudden vandaan komt....
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.

Bericht door exroosje »

ik heb wel eens per ongeluk de automaat in N gezet (kwam net uit een schakelauto) op de snelweg. Daarna gewoon weer in D gezet. Merkte er eigenlijk niets van.

Ook bij snel heen en weer steken zondig ik wel tegen de regel dat je helemaal tot stilstand moet zijn gekomen alvorens de andere kant op te schakelen. heeft ie ook geen enkel probleem mee. Dat deed ik met een hadgeschakelde ook al, via de koppeling.

Tot slot, als je nog net een beetje rijdt en je zet hem in P, dat vind ie niet zo leuk. In het ergste geval kan er dan iets in de bak afbreken omdat de bak blokkeert.

Dit gaat allemaal over de automaat van de V6

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Gebruikersavatar
C5club Executive
C5club Executive

Bericht door arendonk »

exroosje schreef:ik heb wel eens per ongeluk de automaat in N gezet (kwam net uit een schakelauto) op de snelweg. Daarna gewoon weer in D gezet. Merkte er eigenlijk niets van.

Ook bij snel heen en weer steken zondig ik wel tegen de regel dat je helemaal tot stilstand moet zijn gekomen alvorens de andere kant op te schakelen. heeft ie ook geen enkel probleem mee. Dat deed ik met een hadgeschakelde ook al, via de koppeling.

Tot slot, als je nog net een beetje rijdt en je zet hem in P, dat vind ie niet zo leuk. In het ergste geval kan er dan iets in de bak afbreken omdat de bak blokkeert.

Dit gaat allemaal over de automaat van de V6
Het staat er niet voor niets zo duidelijk in, dus het lijkt mij dat het niet zo goed is voor de bak.
Plaats reactie