Iemand een idee wat dat nu weer is?
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Sinds gisteravond schudt mijn break bij 110-120 km/h. Je zou zeggen; uitbalanceren, maar het gekke is dat ie het nooit eerder heeft gedaan, ik heb niets geraakt ofzo (stoeprandje, kuil) en hij doet het een halve minuut wel, een halve minuut niet etc. Bij lagere snelheden is het weg.
geen idee eigenlijk. misschien iets gas bij geven om het toerental synchroon te krijgen. Het is eigenlijk alleen maar om uit te vinden of htet trillen ophoudt zonder aandrijving. Als dat niet zo is zijn de wielen waarschijnlijk de schuldige.theuneman schreef:En automaten hebben een N-stand, dus dat moet kunnen. Of krijgt de bak dan een optater als ik 'm weer in D zet?
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Contacteer:
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Contacteer:
ik heb wel eens per ongeluk de automaat in N gezet (kwam net uit een schakelauto) op de snelweg. Daarna gewoon weer in D gezet. Merkte er eigenlijk niets van.
Ook bij snel heen en weer steken zondig ik wel tegen de regel dat je helemaal tot stilstand moet zijn gekomen alvorens de andere kant op te schakelen. heeft ie ook geen enkel probleem mee. Dat deed ik met een hadgeschakelde ook al, via de koppeling.
Tot slot, als je nog net een beetje rijdt en je zet hem in P, dat vind ie niet zo leuk. In het ergste geval kan er dan iets in de bak afbreken omdat de bak blokkeert.
Dit gaat allemaal over de automaat van de V6
Ook bij snel heen en weer steken zondig ik wel tegen de regel dat je helemaal tot stilstand moet zijn gekomen alvorens de andere kant op te schakelen. heeft ie ook geen enkel probleem mee. Dat deed ik met een hadgeschakelde ook al, via de koppeling.
Tot slot, als je nog net een beetje rijdt en je zet hem in P, dat vind ie niet zo leuk. In het ergste geval kan er dan iets in de bak afbreken omdat de bak blokkeert.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Het staat er niet voor niets zo duidelijk in, dus het lijkt mij dat het niet zo goed is voor de bak.exroosje schreef:ik heb wel eens per ongeluk de automaat in N gezet (kwam net uit een schakelauto) op de snelweg. Daarna gewoon weer in D gezet. Merkte er eigenlijk niets van.