C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
vanmiddag ben ik dus terug gegaan naar de garage waar ik m kocht (garantie, anders ging ik wel naar mn eigen dealer).

Ik mag haar maandag avond voor "onbepaalde tijd" binnen brengen en dan gaan ze eens deftig zoeken wat er mis mee is....

we wachten af....
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
BJG schreef:Of de egr klep de oorzaak is kan worden gecontroleerd tijdens een proefrit met de lexia.
Door zoals gezegd de luchtwaarden te vergelijken.

Bij de 2.0 is juist licht inhouden bij rustig accelereren vrijwel altijd een gevolg van te hevige egr werking. Dat kan de klep zijn, de software, en soms ook een combinatie van beide.
Ze zullen in de garage wel weten dat ze een proefrit kunnen uitvoeren met een Lexia op de schoot denk ik?

Wat bedoel je juist met een te hevige EGR klep? Dat ie te veel vuile lucht doorlaat? Dat is althans mijn vermoeden dat ie doet, alleen is de vraag, waarom op zo een laag toerental, en waarom altijd op het zelfde toerental, en waarom soms wel, en soms niet?

:smt198

Maandag gaat ie voor onbepaalde tijd binnen en mogen ze het uitzoeken.

Ik hou jullie op de hoogte. Ik hoop dat ik voor Sugar een helpende hand kan zijn als mijn probleem opgelost zou zijn.
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 79
Lid geworden op: 16 apr 2013 08:55
Auto: x
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
C5club Fan
C5club Fan
Bij voorbaat dank!
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 91
Lid geworden op: 16 dec 2012 13:56
Auto: C5 (X7) Tourer 2.2 HDiF 200 Exclusive
Opties: Leer/Hifi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 14007
Productienummer: 10090
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 196000
Kleur: KWE(D)- Blanc Nacré
Locatie: Hellevoetsluis
Gebruikersavatar
C5club Fan
C5club Fan
Ik weet niet of ik exact hetzelfde motorblok erin heb liggen, in ieder geval wel een 2.0 diesel.
Een jaar geleden had ik daar last van (woon werk afstand tegen de 50km, over de A15, 100-110km/uur in z'n 6 ) viel me ook op dat er bij wat steviger optrekken zichtbaar een walm uit de uitlaat kwam. Beetje vervuild van binnen, houd ik het maar op.
Ik heb er toen 1 of 2x zo'n Wynn flesje in gegooid en ben tevens frequenter bij Shell /danwel BP de 'dure' diesel gaan tanken. Het inhouden bij 1800-2000toeren compleet verdwenen, geen zichtbare uitstoot meer.


mvrg
Gert-Jan
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 79
Lid geworden op: 16 apr 2013 08:55
Auto: x
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
C5club Fan
C5club Fan
Dat zo'n flesje door zo'n kleine vulopening past, joh! :mrgreen:
Welke product van Wynn heb je gebruikt? Ik heb al eens producten van Forté gebruikt, maar merkbare langdurige verbetering heb ik daar niet van gehad.
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Mij is verteld dat je vanwege de roetfilter GEEN additieven bij de brandstof mag toevoegen.

Tanken doe ik altijd Bij Total (Total Excellium Diesel). Met al mn autos tank ik die branstof.
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Gewoon gas geven wat ik al eerder aangaf , getreuzel is funest voor een diesel , ff rondje planken en klaar, nooit van die rommel in de tank gedaan en nooit last van hikjes of andere ongein ;-)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
zoals ik eerder zei Menno: lekker doorrijden heeft geen zin, dan doet ie t naderhand ook als ik weer in dat toerengebied zit.

en als je met t verkeer meerijdt en in zn 2e versnelling een rotonde verlaat en er iemand met een Alto voor je uit sukkelt, KAN je gewoon niet planken. En juist op dat moment is de kans aanwezig dat ie weer een keer "schokt".
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
vanavond de C5 naar de garage gebracht en met een C4 naar huis gekomen......


Morgen bellen ze me om te laten weten wat het zou zijn....
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Zo.....

ik heb de C5 terug.
ze hebben m uitgelezen maar hebben geen storing kunnen vinden.
Verder hebben ze er een busje reinigingsmiddel ingekapt om de injectoren te reinigen (zo vertelde men mij).
Nu is het 2000km afwachten. Als ie t dan nog doet, gaan ze verder zoeken.
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 79
Lid geworden op: 16 apr 2013 08:55
Auto: x
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
C5club Fan
C5club Fan
Mmmh. Klinkt als "Pappen en nathouden". Ben benieuwd of het nu beter gaat. Keep us posted!
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Een HDi mag helemaal geen reinigingsmiddel in de tank ( volgens voorschrift fabrikant ) ....
Ik ben het met Sugar eens , dit is geen oplossing

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
heb ik al veeeel gedaan bij verschillende wagens ,geen probleem
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 399
Lid geworden op: 17 feb 2013 17:07
Auto: berline 1.6HDiFAP
Opties: geen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10668cj
Productienummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 221000
Kleur: grijs aliminium
Locatie: Sint Niklaas
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
was het zoiets en helpt het wel?
lexia aanwezig
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
tot nu toe eigenlijk nog geen schokken gemerkt.

C5Jean, ik heb eigenlijk geen idee wat ze er juist ingekapt hebben, maar op de "factuur" (garantie!!!) stond het volgende:

Forte Advanced Diesel Fuel

Als verder uitleg:
Geen Storingen - Reiniging circuit brandstof met additief Forte.
Indien geen verbetering -bij schokken km stand noteren-- Test over 2000km verlopen
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
Plaats reactie