inhouden/bokken 2.0HDi 135
Auteur |
Bericht |
SaXoKe
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 25 feb 2015 21:18 Berichten: 580 Woonplaats: Achel (België)
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Naar boven
|
 Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
vanmiddag ben ik dus terug gegaan naar de garage waar ik m kocht (garantie, anders ging ik wel naar mn eigen dealer).
Ik mag haar maandag avond voor "onbepaalde tijd" binnen brengen en dan gaan ze eens deftig zoeken wat er mis mee is....
we wachten af....
_________________ verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939 heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906 restauratieproject: 2CV4 Special 1973 Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF www.tom-thijs.be
|
08 apr 2015 19:26 |
|
 |
SaXoKe
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 25 feb 2015 21:18 Berichten: 580 Woonplaats: Achel (België)
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Naar boven
|
 Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
BJG schreef: Of de egr klep de oorzaak is kan worden gecontroleerd tijdens een proefrit met de lexia. Door zoals gezegd de luchtwaarden te vergelijken.
Bij de 2.0 is juist licht inhouden bij rustig accelereren vrijwel altijd een gevolg van te hevige egr werking. Dat kan de klep zijn, de software, en soms ook een combinatie van beide. Ze zullen in de garage wel weten dat ze een proefrit kunnen uitvoeren met een Lexia op de schoot denk ik? Wat bedoel je juist met een te hevige EGR klep? Dat ie te veel vuile lucht doorlaat? Dat is althans mijn vermoeden dat ie doet, alleen is de vraag, waarom op zo een laag toerental, en waarom altijd op het zelfde toerental, en waarom soms wel, en soms niet? Maandag gaat ie voor onbepaalde tijd binnen en mogen ze het uitzoeken. Ik hou jullie op de hoogte. Ik hoop dat ik voor Sugar een helpende hand kan zijn als mijn probleem opgelost zou zijn.
_________________ verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939 heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906 restauratieproject: 2CV4 Special 1973 Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF www.tom-thijs.be
|
09 apr 2015 01:03 |
|
 |
Sugar
C5club Fan
Geregistreerd: 16 apr 2013 08:55 Berichten: 79
Auto: x
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
Bij voorbaat dank!
|
09 apr 2015 09:52 |
|
 |
gjrod
C5club Fan
Geregistreerd: 16 dec 2012 14:56 Berichten: 89 Woonplaats: Hellevoetsluis
Auto: C5 (X7) Tourer 2.2 HDiF 200 Exclusive
Opties: Leer/Hifi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 14007
Productienummer: 10090
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 120000
Kleur: KWE(D)- Blanc Nacré
Naar boven
|
 Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
Ik weet niet of ik exact hetzelfde motorblok erin heb liggen, in ieder geval wel een 2.0 diesel. Een jaar geleden had ik daar last van (woon werk afstand tegen de 50km, over de A15, 100-110km/uur in z'n 6 ) viel me ook op dat er bij wat steviger optrekken zichtbaar een walm uit de uitlaat kwam. Beetje vervuild van binnen, houd ik het maar op. Ik heb er toen 1 of 2x zo'n Wynn flesje in gegooid en ben tevens frequenter bij Shell /danwel BP de 'dure' diesel gaan tanken. Het inhouden bij 1800-2000toeren compleet verdwenen, geen zichtbare uitstoot meer.
mvrg Gert-Jan
|
09 apr 2015 23:03 |
|
 |
Sugar
C5club Fan
Geregistreerd: 16 apr 2013 08:55 Berichten: 79
Auto: x
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
Dat zo'n flesje door zo'n kleine vulopening past, joh! Welke product van Wynn heb je gebruikt? Ik heb al eens producten van Forté gebruikt, maar merkbare langdurige verbetering heb ik daar niet van gehad.
|
10 apr 2015 13:50 |
|
 |
SaXoKe
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 25 feb 2015 21:18 Berichten: 580 Woonplaats: Achel (België)
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Naar boven
|
 Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
Mij is verteld dat je vanwege de roetfilter GEEN additieven bij de brandstof mag toevoegen.
Tanken doe ik altijd Bij Total (Total Excellium Diesel). Met al mn autos tank ik die branstof.
_________________ verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939 heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906 restauratieproject: 2CV4 Special 1973 Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF www.tom-thijs.be
|
10 apr 2015 19:43 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33528 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
Gewoon gas geven wat ik al eerder aangaf , getreuzel is funest voor een diesel , ff rondje planken en klaar, nooit van die rommel in de tank gedaan en nooit last van hikjes of andere ongein 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
10 apr 2015 22:31 |
|
 |
SaXoKe
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 25 feb 2015 21:18 Berichten: 580 Woonplaats: Achel (België)
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Naar boven
|
 Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
zoals ik eerder zei Menno: lekker doorrijden heeft geen zin, dan doet ie t naderhand ook als ik weer in dat toerengebied zit.
en als je met t verkeer meerijdt en in zn 2e versnelling een rotonde verlaat en er iemand met een Alto voor je uit sukkelt, KAN je gewoon niet planken. En juist op dat moment is de kans aanwezig dat ie weer een keer "schokt".
_________________ verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939 heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906 restauratieproject: 2CV4 Special 1973 Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF www.tom-thijs.be
|
11 apr 2015 23:37 |
|
 |
SaXoKe
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 25 feb 2015 21:18 Berichten: 580 Woonplaats: Achel (België)
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Naar boven
|
 Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
vanavond de C5 naar de garage gebracht en met een C4 naar huis gekomen......
Morgen bellen ze me om te laten weten wat het zou zijn....
_________________ verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939 heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906 restauratieproject: 2CV4 Special 1973 Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF www.tom-thijs.be
|
13 apr 2015 22:11 |
|
 |
SaXoKe
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 25 feb 2015 21:18 Berichten: 580 Woonplaats: Achel (België)
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Naar boven
|
 Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
Zo.....
ik heb de C5 terug. ze hebben m uitgelezen maar hebben geen storing kunnen vinden. Verder hebben ze er een busje reinigingsmiddel ingekapt om de injectoren te reinigen (zo vertelde men mij). Nu is het 2000km afwachten. Als ie t dan nog doet, gaan ze verder zoeken.
_________________ verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939 heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906 restauratieproject: 2CV4 Special 1973 Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF www.tom-thijs.be
|
14 apr 2015 22:39 |
|
 |
Sugar
C5club Fan
Geregistreerd: 16 apr 2013 08:55 Berichten: 79
Auto: x
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
Mmmh. Klinkt als "Pappen en nathouden". Ben benieuwd of het nu beter gaat. Keep us posted!
|
14 apr 2015 23:45 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33528 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
Een HDi mag helemaal geen reinigingsmiddel in de tank ( volgens voorschrift fabrikant ) .... Ik ben het met Sugar eens , dit is geen oplossing
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
15 apr 2015 09:28 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
heb ik al veeeel gedaan bij verschillende wagens ,geen probleem
|
15 apr 2015 09:36 |
|
 |
c5jean
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 feb 2013 18:07 Berichten: 399 Woonplaats: Sint Niklaas
Auto: berline 1.6HDiFAP
Opties: geen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10668cj
Productienummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 221000
Kleur: grijs aliminium
Naar boven
|
 Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
was het zoiets en helpt het wel?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ lexia aanwezig
|
15 apr 2015 21:45 |
|
 |
SaXoKe
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 25 feb 2015 21:18 Berichten: 580 Woonplaats: Achel (België)
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Naar boven
|
 Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
tot nu toe eigenlijk nog geen schokken gemerkt.
C5Jean, ik heb eigenlijk geen idee wat ze er juist ingekapt hebben, maar op de "factuur" (garantie!!!) stond het volgende:
Forte Advanced Diesel Fuel
Als verder uitleg: Geen Storingen - Reiniging circuit brandstof met additief Forte. Indien geen verbetering -bij schokken km stand noteren-- Test over 2000km verlopen
_________________ verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939 heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906 restauratieproject: 2CV4 Special 1973 Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF www.tom-thijs.be
|
18 apr 2015 00:09 |
|
 |
|