Auteur |
Bericht |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3646 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: vermogen valt weg
Is het regelventiel van je turbo nog goed? Zoniet dan blijft je waste openstaan en bouw je geen druk op.
|
17 maart 2015 14:48 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: vermogen valt weg
oke hoe test ik dat boes
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
17 maart 2015 14:53 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: vermogen valt weg
Je vacuum pompje rechtstreeks aansluiten op de wastegate. pompen en zien of er vacuum opgebouwd wordt, zoniet wastegate kaduuk, zoja kijk of het vacuum handhaaft.
Wat zegt de Lexia? Draait je turbo nog(kun je hem horen)? bij twijfel zou je de inlaat weg kunnen halen en met de hand de fan draaien, kijken of deze niet vast zit. en meteen kijkne of er speling op zit waardoor hij vast kan gaan zitten. Is je inlaat gedeelte nade turbo 100% dicht, klembanden goed etc? Hoe is je brandstof filter? hoe is de opbrengst van je verstuivers? wat is de druk van de pomp?
_________________ Zeg maar André
|
17 maart 2015 16:45 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: vermogen valt weg
andre zijn een hoop vragen die je stelt waar ik dus antwoordt op moet geven. Brandstof filter is vernieuwd toen ik de motor plaatste en is dus nu ongeveer20000 km oud. alle leidingen zijn dicht en klemmen zijn vast. druk van de pomp en de opbrengst van de verstuivers moet ik dus nog checken net als de wasgate dit is dus de bovenste niet bij de turbo toch?
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
17 maart 2015 18:24 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: vermogen valt weg
De wastegate is het tonnetje op de turbo. Hier zit een rubber leidinkje aan wat soepel hoort te zijn en naar een van drie ventielen bij je rechter veerpoot loopt. Als je deze loshaalt bij het ventiel en daar vacuum op trekt, moet een hevel die uit het potje(op de turbo) komt bewegen. Het vacuum moet ook blijven bestaan als je niet meer pompt.
_________________ Zeg maar André
|
17 maart 2015 19:08 |
|
 |
NTwoO
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 11 okt 2012 16:51 Berichten: 844 Woonplaats: Linschoten
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: vermogen valt weg
Jij kunt er ook aan zuigen en met je tong afdichten. Dan voel jij snel of de vacuüm er op blijft.
|
17 maart 2015 19:17 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: vermogen valt weg
wacht ff hoor ik heb er een zitten op de turbo die met een stang aan het uitlaatspruitstuk vast zit en een losse die boven bij de warmtewisselaar zit deze vacuumleidingen lopen naar de bestuurderskant toe verder heb ik geen vacuumleidingen lopen muv naar de rembekrachtegingstrommel spreken we hier nu over het zelfde of niet ?
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
17 maart 2015 19:20 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: vermogen valt weg
Wat is de turbodruk? je hebt een lexia toch?
Evt kun je vacuum rechtstreeks op de waste gate zetten met een slangetje vanaf de vacuümpomp.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
17 maart 2015 19:25 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: vermogen valt weg
nee BJG ik heb nog geen lexia helaas turbo druk weet ik niet heb ik nog niet op gemeten heb geen meetapparatuur daarvoor
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
17 maart 2015 19:58 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: vermogen valt weg
Mag ik anders je vin? dan kijk ik even welke turbo dat jij nu hebt.......
_________________ Zeg maar André
|
17 maart 2015 20:09 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3646 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: vermogen valt weg
Edwin. Zoek eerst een lexia op. Het regelventiel is makkelijk uit te sluiten. Gewoon omzeilen. De vacuum in slang verbinden met de vacuum uit bij het ventiel zelf. Dan zit de waste rechtstreeks op de vacuumpomp. (Zoals Andre ook voorstelde) Succes.
|
17 maart 2015 20:13 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: vermogen valt weg
andre komt ie76482690
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
17 maart 2015 20:14 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: vermogen valt weg
Volgens VIN heb je onderstaande turbo.
Bij nr 1 zit je aansluiting voor de wastegate. op het tweede plaatje zie leiding 13 daar naar toe lopen. De andere kant van leiding 13 loopt naar een van de ventielen tegen het schutbord bij de rechter veerbol. Als je vacuum maakt in de leiding zou de hevel(waar nr 70 redelijk naar toe wijst) moeten bewegen. Dit kun je doen met een vacuum tester, of zoals NTwoO aangeeft, gewoon er aan zuigen met je mond. Als je hem dan dichthoud met je tong moet je voelen dat er vacuum aanwezig blijft, en de hevel moet naar links blijven staan. als je het vacuum verbreekt moet de hevel terug schieten. Als je hem niet vacuüm kunt zuigen, is het onderdrukdoosje kaduuk.
Op plaatje twee lijkt ook leiding 12 naar de turbo te lopen, maar als je goed kijkt, zie je dat die naar de EGR klep (72) loopt.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ Zeg maar André
|
18 maart 2015 00:17 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: vermogen valt weg
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
18 maart 2015 01:11 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: vermogen valt weg
Ik zou eerst kijken of hij inderdaad lek is, en het mooie is dat ze ook los te vervangen zijn. Kijk maar eens op je oude turbo
_________________ Zeg maar André
|
18 maart 2015 01:30 |
|
 |
|