Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
C5club Bikkel


Berichten: 341
Lid geworden op: 04 aug 2013 13:51
Auto: C5 tourer 2.0 hdif
Opties: best wel veel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 9L577292
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 238000
Kleur: gris
Locatie: dordrecht
Bij Autohaag Zeeuw ,een kia dealer in Zoetermeer staat een mooie.
Een tourer uit 2012,39000 km op de klok. Dealer onderhouden.
Een tourer uit 2012,39000 km op de klok. Dealer onderhouden.
bx-cannes, bx 1.6 tgi break, xantia 1.8 break, C5 phase 2 2.0 break
2e auto een C2

2e auto een C2

C5club Rookie


Berichten: 27
Lid geworden op: 17 feb 2015 20:59
Auto: overleden XM 2.0 16v
Brandstof: LPG-G3
Versnellingsbak: EAT8
Nah, bij vos in enspijk is een stuk historie boven water gekomen aangezien de elsoo auto daar in onderhoud is geweest...
Bij 68k waterpomp en riem vervangen
Airco condensor vervangen
Bij 80k kleine beurt
92k stuurbekrachtiging unit vervangen..
Raammechanisme vervangen
Wagen komt uit Dijl..
Zijn advies was dat de km stand klopt maar dat er soms van die probleem wagens zijn en dat dit er een is. Zijn advies was om toch verder te kijken. Hem leek het niet te verwonderen dat ergens in het verkoop traject de boekjes verloren zijn gegaan..
K€t
Die kia wagen is een 1.6 volgens advertentie een VTI wat een Thp ws is. Ik zoek de 2.0. 16v
Bij 68k waterpomp en riem vervangen
Airco condensor vervangen
Bij 80k kleine beurt
92k stuurbekrachtiging unit vervangen..
Raammechanisme vervangen
Wagen komt uit Dijl..
Zijn advies was dat de km stand klopt maar dat er soms van die probleem wagens zijn en dat dit er een is. Zijn advies was om toch verder te kijken. Hem leek het niet te verwonderen dat ergens in het verkoop traject de boekjes verloren zijn gegaan..
K€t
Die kia wagen is een 1.6 volgens advertentie een VTI wat een Thp ws is. Ik zoek de 2.0. 16v
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Aircocondensor was een zwak punt. Dus die is nieuw
Ruitmechanisme was een zwak punt is ook nieuw...
Dus dat is prima..
Ruitmechanisme was een zwak punt is ook nieuw...
Dus dat is prima..
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
1.6 VTI kan zeker wel. vanaf 2012 t/m vorig jaar geleverd. Dit blok past niet zo goed bij de zware C5. Hij heeft maar 120 PK en doet er maar liefst 13,5 seconde over om naar de 100 te kruipen.Michiel schreef: Die kia wagen is een 1.6 volgens advertentie een VTI wat een Thp ws is. Ik zoek de 2.0. 16v
Als je bij de specs kijkt van de auto zie je dat het zo'n exemplaar betreft.
Er zit ook geen volautomaat in, maar zo'n sensodrive achtig kreng.
Berichten: 1553
Lid geworden op: 16 okt 2006 21:15
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Locatie: Duivendrecht
1.6VTI is echt te weinig voor een C5.....
VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
C5club Rookie


Berichten: 27
Lid geworden op: 17 feb 2015 20:59
Auto: overleden XM 2.0 16v
Brandstof: LPG-G3
Versnellingsbak: EAT8
Roman schreef:Aircocondensor was een zwak punt. Dus die is nieuw
Ruitmechanisme was een zwak punt is ook nieuw...
Dus dat is prima..
Als ik je reactie zo lees heb jij het idee dat het allemaal een voordeel is ?
Ik vind het best een waslijstje eigenlijk. Ik ga er morgen wel eens kijken. Ben benieuwd of die riem wissel onder de kap terug is te vinden.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Jep dat vind ik een voordeel...
Zoek maar eens op de site..

Zoek maar eens op de site..
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Vind dat geen waslijst hoor ...
Toen ik mijn C5-3 kocht vond ik nieuwe voorpoten raammechanismes e.d. enkel maar pluspunt , kan dat iig niet ( zo snel ) kapot
Zou juist nerveus worden van een C5-3 uit de begin jaren met boekjes waar niets aan gedaan is , dan staat er nog het één en ander op het menu om stuk te gaan iig , da's iets waar je op kan gaan wachten
Een auto waar duidelijk wat aan gedaan is en het wordt netjes vermeld , is toch niets mis mee ???
Toen ik mijn C5-3 kocht vond ik nieuwe voorpoten raammechanismes e.d. enkel maar pluspunt , kan dat iig niet ( zo snel ) kapot
Zou juist nerveus worden van een C5-3 uit de begin jaren met boekjes waar niets aan gedaan is , dan staat er nog het één en ander op het menu om stuk te gaan iig , da's iets waar je op kan gaan wachten
Een auto waar duidelijk wat aan gedaan is en het wordt netjes vermeld , is toch niets mis mee ???
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Als dat het is......
Maar als een monteur het een maandagmorgen auto vindt....
Dan heeft ie daarvoor vast wel een reden.
Maar als een monteur het een maandagmorgen auto vindt....
Dan heeft ie daarvoor vast wel een reden.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Dan vindt die elke C5-3 een maandagochtend auto ben ik bang , lees geen schokkende afwijkende dingen ...
Ik mis bv nog ruitenwissermotor haha
Maar als je bij deze auto een slecht gevoel hebt , niet doen !!!
Ik mis bv nog ruitenwissermotor haha
Maar als je bij deze auto een slecht gevoel hebt , niet doen !!!
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Je weet niet of dit alles is.
Overigens vind ik een tandriemwissel en waterpomp bij 68k wel erg snel.
Geen goed gevoel.....=laten staan.
Er zijn er genoeg.
Overigens vind ik een tandriemwissel en waterpomp bij 68k wel erg snel.
Geen goed gevoel.....=laten staan.
Er zijn er genoeg.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Bij mijn ph2 was dat al binnen het jaar 
C5club Rookie


Berichten: 27
Lid geworden op: 17 feb 2015 20:59
Auto: overleden XM 2.0 16v
Brandstof: LPG-G3
Versnellingsbak: EAT8
Mijn idee is om er morgen heen te gaan. Eerst lokaal Proefritje te maken. Als ik daar en van de algemene indruk en ok gevoel heb ga ik praten. In principe wil ik dan gewoon de mogelijkheid hebben om met de wagen naar Johan oldenhage te rijden voor een degelijke keuring. Verleden is geen garantie voor de toekomst en je moet met de toekomst aan de slag. Ik ga ervan uit dat oldenhage meer dan genoeg kennis in huis heeft om een C5-3 te doorgronden en me een reële inschatting te geven over de staat.
Als ik daarvoor toestemming heb heb ik dan tevens een royale proefrit, maar het is dan van mijn kant ook wel een commitment ergens...
Wat boes zegt is overigens wel een punt, ik heb niet de indruk dat vos enspijk niet weet waar hij het over heeft.
Als ik daarvoor toestemming heb heb ik dan tevens een royale proefrit, maar het is dan van mijn kant ook wel een commitment ergens...
Wat boes zegt is overigens wel een punt, ik heb niet de indruk dat vos enspijk niet weet waar hij het over heeft.
C5club Rookie


Berichten: 27
Lid geworden op: 17 feb 2015 20:59
Auto: overleden XM 2.0 16v
Brandstof: LPG-G3
Versnellingsbak: EAT8
ZO vandaag in Elsoo geweest voor de Comfort tourer.
Eerst er maar eens goed omheen gelopen. Wagen ziet er visueel keurig uit. Hier en dan minimaal krasjes, niet storend. OP het dak 1 of 2 minimale pitjes. GEscheurt rubber van portier.
Bestuurders portier kraakt wat Alle naden liggen keurig, nergens een idee gehad van schade oid, hooguit de zwarte strip onder de achterbumper die op de ene hoek in zit en de andere hoek uit.
Onder de kap is nergens een stikker van de riemwissel te vinden, ook geen tekenen dat er een stikker heeft gezeten. Airco stikker voor vullen oid gaf als datum 15-5-2015 en km stand 62000. Ik doe ff de aanname dat dat de datum is om het weer te doen. Airco was goed koud iig.
Ook even onder de wagen geloerd en daar zag je al dat er een veerpoot lekte, althans ik zag olie vanuit de velg over de band op de grond lopen. Geen plas maar het was er wel. Vermoedelijke lekke poot aan bijrijderskant. Andere kant niets gezien. Wagen is overigens niet op de brug geweest.
Ramen etc allemaal in orde, stoffering etc, banden en de rest ook.
Rij indruk. Op zich allemaal wel ok maar op de eoa manier kreeg ik wel de indruk dat er of in de aandrijflijn of in de stuurinrichting op bepaalde momenten een vibratie of een soort rilling voelbaar was, misschien verbeelding maar het viel me op. Ook leek het of er een heel lichte janktoon was bij belast en gas los maar wel in versnelling. Zodra de koppeling werd ingetrapt was dat weg.
Oh ja, het licht ws aan mij maar met geen mogelijkheid kreeg ik de cc aan de slag. Limiter reageerde wel maar kreeg ik niet ingesteld, anders dan "onderbroken".
Terug gegaan en bevindingen gemeld van iig de poot.
Aankoopkeuring vonden ze lastig. Mocht wel maar er was nu ook van nog iemand belangstelling.... ( auto staat er al 6 maanden) en nieuwd apk gaat dus niet lukken ivm lekkage van de veerpoot vermoed ik.
Of ik open stond voor een meeneem prijs.... vraagprijs is 9250 incl aflevering en 6 maanden bovag. Ze boden 8250 meenemen... Dan kon ik voor 450 de poot laten doen en had ik nog 550 over...
Ik heb aangegeven dat ik er over nadenk maar dat bod is eigenlijk te mager, zeker aangezien ik geen inruiler heb.
Beroerde is dat ik gewoon te weinig kennis heb om te bepalen of het een buitenkansje is of dat het echt niet verstandig is... Lokaal laten keuren heeft niet zoveel zin. Ik ben een passant en ik ken geen garages daar. Die jongens kennen elkaar wel en weten prima wie wie is .
Stel dat... dan zou er eigenlijk al 1500 af moeten wil het de overweging waard zijn... denk ik.
Eerst er maar eens goed omheen gelopen. Wagen ziet er visueel keurig uit. Hier en dan minimaal krasjes, niet storend. OP het dak 1 of 2 minimale pitjes. GEscheurt rubber van portier.
Bestuurders portier kraakt wat Alle naden liggen keurig, nergens een idee gehad van schade oid, hooguit de zwarte strip onder de achterbumper die op de ene hoek in zit en de andere hoek uit.
Onder de kap is nergens een stikker van de riemwissel te vinden, ook geen tekenen dat er een stikker heeft gezeten. Airco stikker voor vullen oid gaf als datum 15-5-2015 en km stand 62000. Ik doe ff de aanname dat dat de datum is om het weer te doen. Airco was goed koud iig.
Ook even onder de wagen geloerd en daar zag je al dat er een veerpoot lekte, althans ik zag olie vanuit de velg over de band op de grond lopen. Geen plas maar het was er wel. Vermoedelijke lekke poot aan bijrijderskant. Andere kant niets gezien. Wagen is overigens niet op de brug geweest.
Ramen etc allemaal in orde, stoffering etc, banden en de rest ook.
Rij indruk. Op zich allemaal wel ok maar op de eoa manier kreeg ik wel de indruk dat er of in de aandrijflijn of in de stuurinrichting op bepaalde momenten een vibratie of een soort rilling voelbaar was, misschien verbeelding maar het viel me op. Ook leek het of er een heel lichte janktoon was bij belast en gas los maar wel in versnelling. Zodra de koppeling werd ingetrapt was dat weg.
Oh ja, het licht ws aan mij maar met geen mogelijkheid kreeg ik de cc aan de slag. Limiter reageerde wel maar kreeg ik niet ingesteld, anders dan "onderbroken".
Terug gegaan en bevindingen gemeld van iig de poot.
Aankoopkeuring vonden ze lastig. Mocht wel maar er was nu ook van nog iemand belangstelling.... ( auto staat er al 6 maanden) en nieuwd apk gaat dus niet lukken ivm lekkage van de veerpoot vermoed ik.
Of ik open stond voor een meeneem prijs.... vraagprijs is 9250 incl aflevering en 6 maanden bovag. Ze boden 8250 meenemen... Dan kon ik voor 450 de poot laten doen en had ik nog 550 over...
Ik heb aangegeven dat ik er over nadenk maar dat bod is eigenlijk te mager, zeker aangezien ik geen inruiler heb.
Beroerde is dat ik gewoon te weinig kennis heb om te bepalen of het een buitenkansje is of dat het echt niet verstandig is... Lokaal laten keuren heeft niet zoveel zin. Ik ben een passant en ik ken geen garages daar. Die jongens kennen elkaar wel en weten prima wie wie is .
Stel dat... dan zou er eigenlijk al 1500 af moeten wil het de overweging waard zijn... denk ik.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Een lastige hoor ....
Als er nog wat van de prijs afgaat wordt het best aantrekkelijk natuurlijk.
Als er nog wat van de prijs afgaat wordt het best aantrekkelijk natuurlijk.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24



