Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Dus roetfilter zgan. 
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
C5club Bikkel


Berichten: 260
Lid geworden op: 28 mei 2007 20:02
Auto: Opel Corsa E, Citroen Berlingo HDi
Opties: Elegance
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Orange
Locatie: Duiven
Turbo kan natuurlijk. Jaren geleden had ik een XM 2.5TD. Heerlijke wagen, alleen niet trekken en veel rook.
Mijn toenmalige garage kwam eerst met de luchtmassameter en daarna met de turbo. Laatste was dermate kostbaar dat ik toch bij de dealer een 2nd opinion heb gevraagd. Die kwamen erachter dat de brandstgofpomp kaduuk was. Helaas net zo duur.... Omdat bij de XM 2.5TD er dan erg veel los moet.
Daarna 200K heerlijk mee gereden. De man die 'm destijds heeft gekocht heeft 'm tot 530K doorgereden, en rijdt nu ergens in het oostblok.
Nu is helaas de turbo wel een logische link met een verstopt roetfilter.
Mijn toenmalige garage kwam eerst met de luchtmassameter en daarna met de turbo. Laatste was dermate kostbaar dat ik toch bij de dealer een 2nd opinion heb gevraagd. Die kwamen erachter dat de brandstgofpomp kaduuk was. Helaas net zo duur.... Omdat bij de XM 2.5TD er dan erg veel los moet.
Daarna 200K heerlijk mee gereden. De man die 'm destijds heeft gekocht heeft 'm tot 530K doorgereden, en rijdt nu ergens in het oostblok.
Nu is helaas de turbo wel een logische link met een verstopt roetfilter.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Maar weer een kleine update van de never ending story.......
De turbo is vervangen, de oude had inderdaad redelijlk wat speling op de as zowel op en neer als heen en weer.
(axiaal en co-axiaal voor de puristen
).
Het roken lijkt iet wat afgenomen, al is het nog niet met zekerheid te zeggen.
De zeldzame keer dat de kick down werkt, blaft de auto wel een enorme pluim uit.
Bij normaal doortrekken lijkt het wel een stuk minder.
Aangezien ik pas 500km gereden heb, kan het ook nog wel even duren voor alles weer schoon is.
Alleen is het jammer dat de auto 90% van de tijd geen vermogen heeft.
Optrekken bij een stoplicht, geeft iedere fietser mij het nakijken.
De auto komt wel op hoge snelheid op de snelweg, maar het duurt wel een beste tijd, opvallend hierbij is
dan dat ook de kick down op halve kracht lijkt te werken. Terwijl er geen storing to vinden is in de auto.
Alle vacuum slangetjes zijn aangesloten, en ook zitten de hoge druk slangen goed vast.
Inmiddels vervangen, roetfilter, luchtmassameter, turbo, olie......
De turbo is vervangen, de oude had inderdaad redelijlk wat speling op de as zowel op en neer als heen en weer.
(axiaal en co-axiaal voor de puristen
Het roken lijkt iet wat afgenomen, al is het nog niet met zekerheid te zeggen.
De zeldzame keer dat de kick down werkt, blaft de auto wel een enorme pluim uit.
Bij normaal doortrekken lijkt het wel een stuk minder.
Aangezien ik pas 500km gereden heb, kan het ook nog wel even duren voor alles weer schoon is.
Alleen is het jammer dat de auto 90% van de tijd geen vermogen heeft.
Optrekken bij een stoplicht, geeft iedere fietser mij het nakijken.
De auto komt wel op hoge snelheid op de snelweg, maar het duurt wel een beste tijd, opvallend hierbij is
dan dat ook de kick down op halve kracht lijkt te werken. Terwijl er geen storing to vinden is in de auto.
Alle vacuum slangetjes zijn aangesloten, en ook zitten de hoge druk slangen goed vast.
Inmiddels vervangen, roetfilter, luchtmassameter, turbo, olie......
Zeg maar André
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Sluiten je uitlaatkleppen wel goed. Vastzittende stoter?
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Ik zou dat radiaal en axiaal willen noemenakooiman schreef: .....De turbo is vervangen, de oude had inderdaad redelijlk wat speling op de as zowel op en neer als heen en weer.
(axiaal en co-axiaal voor de puristen)...........
Overigens, als er duidelijk radiale speling is, zijn de schoepen dan nog heel gebleven?
Die lopen dan wel eens tegen de behuizing aan.....
Groet,
JW
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
@Boes> hoe check ik dat?
@JW-NHS> ik dacht het nog wel zo goed te benoemen........
Turboblaadjes waren inderdaad begonnen met aanlopen, gelukkig nog geen grote happen eruit.
@JW-NHS> ik dacht het nog wel zo goed te benoemen........
Turboblaadjes waren inderdaad begonnen met aanlopen, gelukkig nog geen grote happen eruit.
Zeg maar André
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Compressie maar eens meten, maar dan kun je die hoge snelheden ook niet halen.....
Slangen van de turbo/intercooler zitten allemaal goed vast en zijn dicht?
EGR-klep is in orde? Want dan blijft hij ook roken......als dat ding vast zit.
Slangen van de turbo/intercooler zitten allemaal goed vast en zijn dicht?
EGR-klep is in orde? Want dan blijft hij ook roken......als dat ding vast zit.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
compressie meten zou eea uitsluiten......echter als de gloeikaarsen ook op een onbereikbare plek zit......
Wellicht een nauwkeurige (ir) thermometer.
Wellicht een nauwkeurige (ir) thermometer.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
De kleppen zal ik voor nu even onthouden, maar ik zelf denk niet dat het daar zit.......
De auto loopt met vlagen te goed, en zo nu en dan zijn ook alle paarden aanwezig.
Zonet nog even de Turbo specialist gebeld en alle syptomen van nu voorgelegd.
Zijn eerste Reactie: Hoe zit het met de EGR klep, en of ik wist of ie al eens gereinigd was........
Dus @GW-tje, volgende stap opde agenda: EGR klep eens bekijken.
De auto loopt met vlagen te goed, en zo nu en dan zijn ook alle paarden aanwezig.
Zonet nog even de Turbo specialist gebeld en alle syptomen van nu voorgelegd.
Zijn eerste Reactie: Hoe zit het met de EGR klep, en of ik wist of ie al eens gereinigd was........
Dus @GW-tje, volgende stap opde agenda: EGR klep eens bekijken.
Zeg maar André
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
de egr klep kun je aansturen met de lexia,voor te testen
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Voor vandaag is het werk gedaan.
Morgen zal ik de klep eens verwijderen.
@willy, ik heb al met de lexia de klep bediend, en dan hoor je inderdaad ergens iets tikken.
Geen idee wat dat inhoud, of hoe de vervuiling in de klep is.
Verder zie ik in de lexia 2 EGR kleppen vermeld staan. Een heb ik gevonden, achterzijde van het blok met een vacuum aansluiting erop, de andere zegt me vooralsnog niets.
Morgen zal ik de klep eens verwijderen.
@willy, ik heb al met de lexia de klep bediend, en dan hoor je inderdaad ergens iets tikken.
Geen idee wat dat inhoud, of hoe de vervuiling in de klep is.
Verder zie ik in de lexia 2 EGR kleppen vermeld staan. Een heb ik gevonden, achterzijde van het blok met een vacuum aansluiting erop, de andere zegt me vooralsnog niets.
Zeg maar André
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
als je ze aanstuurt moet het toerental veranderen
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Is dat dan een garantie dat de klep goed is, of is het altijd een goed idee om te kijken hoe erg de vervuiling is?
Zeg maar André
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
normaal is hij dan goed



