Ook zonder hydropneumatische vering is de Citroen een echte Citroen

Totaal aantal stemmen: 269
mee oneens: een echte Citroen veert op vloeistof en gas! (208) 77%
mee eens: het zit 'm niet in de vering! (61) 23%
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3196
Lid geworden op: 05 feb 2009 20:22
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux
Menno schreef:Tussen de CX en C6 zat nog de XM , wat mij betreft ook een echte Citroën ....

Ja dat is waar: Xm 1989-2001, 12 jaar.
Fantastische auto, zwaar ondergewaardeerd design.
De eerste rit in een Xm vond ik echt spectaculair.

JW
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Vind hem nog steeds mooi en goed rijden !!!
Het is dat mijn vrouw het niets vindt anders had er nooit een C5-3 gekomen ;-)
Waar ik overigens geen seconde spijt van heb gehad, heerlijke auto!

Naast een leuke XM blijft een CX ook nog altijd een wens ....

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Ik vind een XM wel mooi maar ik vind het qua rijgedrag of comfort niks. Beetje het niveau van een BX maar dan zonder de wendbaarheid en lichtvoetigheid van een BX. Kan echt niet in de schaduw staan van eender welk instapmodel van een modern goedkoop rotmerk, hooguit qua vering misschien, maar zelfs daarin vond ik de door mij bereden exemplaren (niet zelf gehad) me niet overtuigen. Te zwaar denk ik.
Jammer, want ik vind het met de CX-2 en C6 wel de mooiste troenen.
Gebruikersavatar
kos
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 735
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Roman schreef:Op een enkeling na geeft niemand dik 50000€ voor een citroen..
Helaas maar het is zo..
Op het autosalon in januari de opmerking wel gehoord bij de ds5..
Dik 40000€ ? Daar koop je ook een audi voor..

En dat is imo het probleem met grote citroen's
Of om het met de woorden van Jeremy Clarckson te zeggen na een vergelijkende test tussen een C6 en BMW E60 (vorig model 5-reeks): "There isn't a more comfortable way for losing your money, then buying a Citroën!"
C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
c5jan schreef:Ik vind een XM wel mooi ...
Jammer, want ik vind het met de CX-2 en C6 wel de mooiste troenen.
Meen je dat nou echt, die CX-2 met z'n plastic bumpers?

De oerversie:
Afbeelding
is toch veeeeeel mooier :idea:

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Een cx-2 break liefst...
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Mooi, maar ik zie liever een GTi Turbo 2 b.v
De break is leuk als lijkwagen :oops: , maar nog niet zo'n gedrocht als een BX break

Afbeelding

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Met dat laatste ben ik het eens.
Maar als Breeze meeleest zal daar wel "commentaar" op komen.

Overigens vond ik ook de XM Break niet geslaagd.
Een aangeplakt stuk en ook daarbij waren de achterdeuren niet aangepast en op een lelijke manier de daklijn verstorend.
De GS Break had dat niet, net zo min als de Xantia Break.
En ook bij de C5 is die fout niet gemaakt.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Helemaal eens ;-)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3196
Lid geworden op: 05 feb 2009 20:22
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux
JW-NHS schreef: . . . De oerversie . .
De door jouw getoonde foto is inderdaad de oer-oer versie. Een CX uit de Pre productieserie ELV-PRS1 uit juni 1974. Let op, het Citroën embleem zit nog op een andere plek (op de klep) dan bij de uiteindelijke versie. De auto werd een paar maanden voor de introductie in het geheim naar Zweden vervoerd voor een fotosessie door André Martin.

De serie 1 vind ik inderdaad wel het mooiste. Niet alleen door de RVS bumpers maar ook door de "cockpit". Hoewel een zwarte serie 2 zoals op de foto van Menno zeker niet lelijk is. Aan de enorme spoiler van die GTi T2 zal ik echter nooit aan wennen vrees ik.

JW
Rowi
Rowi
Ik lees zojuist op de AutoWeek site dat Citroën met ingang na november 2013 andere schokdempers op de DS5 monteert.
Ik weet niet of hij daardoor nou gelijk veert als een C4/C5 wokkelauto, maar het lijkt een verbetering.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
@Menno; wil je ij die foto van die CX in hoge resolutie mailen? Of per pb?
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3196
Lid geworden op: 05 feb 2009 20:22
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux
Geheel on Topic: "Dit is een echte Citroën, want hij is gewoon raar"
Vanmiddag gehoord in de Nationale Autoshow, de C4 Cactus.
Verrassend positief. Luister hier ->klik

JW
Rowi
Rowi
Je drukte het al eerder heel goed uit:
JWHofnar schreef:Wat een vrolijke auto zeg.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Rowi schreef:Ik lees zojuist op de AutoWeek site dat Citroën met ingang na november 2013 andere schokdempers op de DS5 monteert.
Ik weet niet of hij daardoor nou gelijk veert als een C4/C5 wokkelauto, maar het lijkt een verbetering.
Zolang ik daar niet normaal in kan zitten laat het me koud :roll:
Plaats reactie