C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
ja hoor,..die heeft ook een LMM.
Lees haar eerst maar eens uit.
wellicht krijgt je Ecu geen signaal van de Map of inlaatlaat temp sensor enz.
Oftewel eerst even uitlezen,....en dan ben je hoogstwaarschijnlijk een stuk verder.
succes! :smt023
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 jul 2012 16:42
Auto: Berline 1.8 16V Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: donker blauw
C5club Fan
C5club Fan
Hallo Doki. Een diesel vonkt niet om te ontsteken maar spuit diesel in hete lucht waardoor deze vanzelf ontbrandt :smt080 . Als er lucht in het brandstofsysteem zit zal een diesel niet starten. Wat voor motor ligt er in je Volvo? Als dit een 1.6 Hdif is dan moet je met behulp van de handpomp (balgpompje bovenop het inlaatspruitstuk), de lucht uit het brandstofsysteem pompen. Ga hiermee door totdat je meer weerstand voelt, je kunt het verschil ook horen. Hierna gelijk starten, niet te lang wachten. Als hij eenmaal loopt zal hij nog een beetje bokken maar na verloop van tijd zal alle lucht vanzelf verdwijnen.

Groeten.
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2014 20:19
Auto: V50
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 270000
Kleur: Zilver grijs
C5club Newbie
C5club Newbie
Bedankt voor de reactie's!

Zoals de maker van het forum al aangeeft hoef je niet te ontluchten, dat doet de auto dus
al zelf omdat de pomp in de tank zit.

Verder heb ik uiteindelijk de ANWB erbij gehaald....deze hebben wat cleaner in de inlaat gespoten en het beestje startte vrijwel direct.

Dus de handleiding was zeer bruikbaar. Mocht je deze cleaning gaan uitvoeren, wel van te voren dus 8 nieuwe rubbers bestellen (2,75 per stuk) en een nieuwe kleppendeksel pakking.

Verder;
ANWB raadde sterk af om dit soort schoonmaak activiteiten te zelf doen. Vooral het loskoppelen van de dieselleidingen is erg gevaarlijk omdat hier wel tot 1800BAR druk op kan staan...niet erg prettig als je je vingen te dicht in de buurt hebt ;-/. Ook wanneer je de dieselleidingen losmaakt dien je direct nieuwe te bestellen omdat de mogelijk groot is dat deze beschadigd raken en niet kunnen worden hergebruikt ivm lekkage/drukverlies.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
niet erg prettig is heel zacht uitgedrukt! Als de dieselolie zich door je huid perst en in je bloedbaan terecht komt ben je ten dode opgeschreven!

Maar dat mag toch bekend zijn als je daarmee werkt. :?: :!:
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2014 20:19
Auto: V50
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 270000
Kleur: Zilver grijs
C5club Newbie
C5club Newbie
Klopt! maar ik vind wel dat dit extra vermeld mag worden, vooral als je boven dit onderwerp zet; Voor de hobbist! :-/
Plaats reactie