Wat hij zuiniger zou rijden geef je dubbel uit aan onderhoud denk ik.

Dan maar een zwaardere motor en bedrijfs zeker!
Nou, ik heb wel eens een kop van een ouwe stinkmercedes op de werkbank zien liggen, de klepstelen daarvan waren zo vervuild dat er geen een meer goed open of dicht ging...exroosje schreef:Ik vroeg me trouwens af waarom juist benzine motoren met directe injectie zo last hebben van vervuiling (op zich logisch want reinigende componenten in de benzine komen niet meer in het inlaatspruitstuk en de EGR geeft lekkere smurrie daar door het roet).
Echter diesels hebben nog nooit injectie in het spruitstuk gehad en daar gaat het wel goed. En ook diesels hebben EGR en nog veel meer roet.
Vlak voor ik mijn Mercedes D220E (bouwjaar 96) verkocht, heb ik het inlaatspruit los gehad.c5jan schreef:Nou, ik heb wel eens een kop van een ouwe stinkmercedes op de werkbank zien liggen, de klepstelen daarvan waren zo vervuild dat er geen een meer goed open of dicht ging...